Ik moet van de verloskundige z.s.m. een Glucose dagcurve laten prikken. 3x op 1 dag. Waar is dit voor? Ik lees veel: dat het is omdat je veel bent aangekomen tijdens zwangerschap of omdat de baby te snel zou groeien. Klopt dit? Ik ben tot op heden maar 6 kilo aangekomen, dus dat valt erg mee vind ik zelf. Ik moet nl. ook 2 extra groei echo's laten maken met de 29ste en de 32ste week. Dit omdat mijn BMI 30,1 is (was). Het kindje zou door de hoge BMI minder snel groeien. Ik ben eigenlijk wel nieuwschierig, want ik vind deze 2 onderzoeken wel erg tegen over elkaar staan. Ik vind het niet erg, alles voor de veiligheid en gezondheid van de kleine, maar vind het wel een beetje raar.
Hoi masoled Een glucose dagcurve word vaak gedaan als je BMI boven de 30 is. Dus dat kan de reden zijn en de redenen die jij noemde kloppen ook. Ook word er een glucose dagcurve worden gedaan als je een heel klein of juist een groter kindje hebt gehad. De groeiecho's worden ook gedoen ivm jou bmi je bent wat steviger en dat maakt het voor de verloskundige soms lastig om de groei te beoordelen. Groetjes imke