wakker blijven van de buikpijn/krampjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Flashyfly, 14 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Ons mannetje houdt zichzelf wakker als hij krampjes/buikpijn heeft.
    Hij gooit zijn benen in de lucht en met veel moeite kan hij een scheetje laten.
    Als hij eindelijk slaapt wordt hij dus weer wakker van de krampen.
    Hij overstrekt zich dan ook, krijst heel erg en moet spugen. en dan komt hij niet meer in slaap.

Hij krijgt BV en poept om de zoveel dagen. Maar je ziet gewoon dat hij er last van heeft. Ook hoor ik zijn darmen borrelen.
    Zijn dit gewone krampjes of kan hij iets aan zijn darmen hebben?
    Hij kan trouwens wel goed boeren.

Infacol hebben we de eerste paar weken gebruikt maar ik had het idee dat hij daar verstopt van raakte.
    (nog meer dan nu)
    Is dit normaal en wat kan ik doen om de pijn te verzachten?

2. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Niemand?

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoe is je tsr? Is die erg sterk of normaal? Moet hij er echt tegen drinken, of kan hij rustig de melk wegklokken?
    Mocht hij erg snel moeten drinken, dan krijgt hij veel lucht mee, zal dat niet voldoende uit kunnen boeren en dat veroorzaakt dan krampen. Het kan dan helpen om even los te koppelen als je de tsr voelt, en dan pas weer aan te leggen als de melk er niet meer uitspuit.

Verder met de beentjes fietsen als hij last heeft en evt inbakeren.

4. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Ja mijn TSR is krachtig. Als hij niet snel genoeg aanhapt spuit het in zijn haren.
    Maarhet gekke is dat hij juist pas op het einde van de voeding zo onrustig gaat drinken en als hij een uur of anderhalf later gaat slapen dan pas krijgt hij krampjes.
    Kan dit dan toch door de TSR komen?

5. raspberry

Ja, juist daardoor dan. Pas een uur tot anderhalf uur na de voeding is de voeding in z'n darmen, waar het dan dus problemen gaat veroorzaken.
    Je TSR dus even weg laten lopen en dan weer aanleggen, dan gaat het ws een stuk rustiger worden!

6. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Ik liet al wat MM weglopen maar sinds een paar weken huilt hij niet meer zo erg het snachts (gelukkig!)
    Maar dan komt mijn TSR niet goed op gang, pas als hij aanhapt.
    Heb je nog tips om de TSR op te wekken?

7. raspberry

Gewoon aan laten happen en zodra je de TSR voelt, afkoppelen en de melk weg laten lopen (of opvangen en evt bewaren :)).
    Bij mijn oudste heb ik de eerste 2 maanden voorgekolfd, maar ik had dan ook wel zo'n enorme overproductie dat ik in het begin 80-90 cc per borst af moest kolven voor het er niet meer uitspoot en mijn dochter normaal kon drinken. De overproductie past zich dan veel langzamer aan naar het juiste niveau, dus dat moet je ook niet te snel doen, dat voorkolven. In onze situatie kon het niet anders, anders lag onze dochter de hele dag alles bij elkaar te krijsen van de pijn :(

8. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Ik heb een speciale spray die het toeschietreflex versnelt. Syntocinon neusspray heet het. Tip van de lactatiedeskundige.

9. raspberry

En, al wat kunnen proberen?

10. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Ja maar het lukt nog niet echt goed.
    Ik probeer Kyan van de borst af te halen als TRS komt, maar dan wordt hij heel erg boos en als ik de melk laat weglopen wordt hij bijna hysterisch waardoor hij daarna weer veel te snel gaan drinken.
    Misschien kan ik beter vooraf afkolven. Met de hand lukt het niet altijd, zal ik een handkolf aanschaffen?
    Of is dan het gevaar dat ik ineens veel meer ga kolven?

ik heb volgens mijn toch geen hyperlactatie, alleen een sterke TSR.
    Ik kolf ongeveer 100 cc in 10 minuten.Daarna stop ik, ik 'durf ' mijn borst niet helemaal leeg te kolven.

11. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

ik zou van vsm cinababy kopen (nu heet het anders, vraag het ff anders na in de winkel) en lekker een warm bad of douche nemen met je kleintje

12. Nescio

Nescio Niet meer actief

Buiten het afnijpen van de voeding voor je je zoontje aanlegt, zou ik ook proberen te blokvoeden en onderuitgezakt gaan liggen.

En de krampjes zijn helaas normaal. Hier heeft ze er ook tot 3 maanden last van gehad, met op zijn hoogtepunt 's avonds en rond 6 weken haast na iedere voeding. Hier hielp als enige haar rechtop tegen je aanhouden en wandelen of schommelen/springen op bed. Dit deden we tot ze in slaap viel. Soms konden we haar wegleggen, soms ook niet. De draagdoek heeft hier echt geholpen.

13. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Helaas de krampen blijven aan...
    Meestal begint het 1,5 uur na de voeding. Hij slaapt nu blokjes van 45 minuten.
    Verder is hij wel vrolijk enzo.

iemand nog andere tips? Of herkenning?

14. raspberry

Hoort er helaas bij :(
    Je kunt kijken of infacol helpt: dan kunnen ze (soms) beter boeren en de lucht die er dan uit komt, veroorzaakt iig geen krampen meer.
    Verder een draagdoek en een warme kruik tegen het buikje wil ook wel helpen, (niet te warm natuurlijk).

15. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Draagdoek heb ik, is inderdaad fijn. Maar ik kan ZL niet elk slaapje dragen. In de doek slaapt hij toch ook minder vast heb ik het idee.

Infacol hadden we geprobeerd maar was ook geen succes.

Boertjes laten kan ZL prima. Maar blijkbaar blijft er toch genoeg lucht zitten om krampjes te veroorzaken.

Of misschien heeft hij gewoon genoeg aan korte slaapjes..?

Deel Deze Pagina