Ik vind dat sommigen soms zo bijdehand reageren. Er reageren veel jonge moeders die vol hormonen zitten en aan het puzzelen zijn met slaapjes en voedingen. Het gaat vaak om eerste kindjes en als ik terug denk aan de eerste weken met mijn dochter, pff, ik had echt niet alle wijsheid in pacht. Ik weet nu veel meer en herken vaak in die topics ook de problemen wel maar er wordt dan zo hard gereageerd. Of het nou gaat om vermoeidheidssignalen, reflux, huisarts, doorslapen. Sommigen zitten echt overal bovenop en willen wel heel graag hun expertise delen en benadrukken. Het mag wat hulpvaardiger en aardiger ipv laten zien hoe snel je de problemen bij een ander signaleert en wel eens even komt uitleggen wat een jonge moeder allemaal al verkeerd heeft gedaan binnen het eerst levensjaar van haar kind. Gelukkig reageren de meesten wel aardig maar soms lees ik reacties waarbij ik echt mijn twijfels heb.
Ik vind dat er soms wel wat hard wordt gereageerd maar over het algemeen vind ik het wel erg meevallen. Ik merk bij mijn eigen reacties ook wel eens dat het op een forum soms anders overkomt dan ik het bedoel. Als ik het dan teruglees dan 'schrik' ik ook wel eens een beetje omdat ik dan zie dat je het, zonder een vriendelijk gezicht, ook wel eens iets minder aardig op zou kunnen vatten terwijl ik helemaal niet 'afkatterig' ben en niet bewust iemand onzeker zou willen maken. Natuurlijk zie ik ook wel eens reacties die ik zelf niet zou geven maar als reacties echt veroordelend zijn of niets toevoegen, dan probeer ik daar maar gewoon overheen te lezen.
Ik heb jouw topic gevolgd en ik vond dat daar helemaal niet raar gereageerd werd. Je hebt heel veel adviezen gekregen van moeders die ervaring hebben met refluxkindjes. Ik zou daar dankbaar voor zijn en niet me persoonlijk aangevallen voelen...
Heel veel vrouwen en heel veel hormonen bij elkaar. Als ik dat in mijn achterhoofd houd dan vind ik het wel meevallen En vergeet niet dat een geschreven tekst soms harder overkomt dan bedoeld is. Dat is het lastige van het internet.
Ik merk ook dat ik vaak anders overkom dan ik het bedoel. Ik ben altijd eerlijk en direct maar soms wordt dat ervaren als hard en betweterig. Aan de ene kant vind ik dat vervelend, aan de andere kant denk ik dan ook "boeie". Het zijn maar letters. Forummers zijn voor mij geen vriendinnen of kennissen waar ik voorzichtig mee moet omspringen. Ik ken jullie namelijk allemaal niet. Ik lees letters en daar reageer ik op. Maar af en toe baal ik er wel van dat "mijn letters" niet zo overkomen als ik ze bedoel. En soms bedoel ik ze trouwens wel zo, als ik iets echt onbegrijpelijk vind. Maar daar staat tegenover dat ik altijd eerlijk ben en ik nooit mijn gevoel vanuit het ene topic mee neem naar het andere topic, daar begin ik dan gewoon weer opnieuw. En verder... vind ik het hier nogal meevallen. ik schrijf ook op viva, daar zijn de dames een STUK harder in hun oordeel.
Ik vind soms de manier waarop er gereageerd wordt niet netjes. Als je niet eens bent met iemand of een situatie anders zou aanpakken, kun je het ook netjes verwoorden. Maar een mening geven moet kunnen. Daarvoor is het bedoeld. Ik vind trouwens ook dat het vaak dezelfde soort topics zijn waar de ruzies ontstaan.