In kleine stapjes aanpakken was hier de clue. Ik ben begonnen met ontbijt en tussendoortje in de ochtend. Je snoept dan dus nog in de middag en avond en voor je gevoel ben je dan niet aan het lijnen. Toen dat erin zat, de lunch en het middagtussendoortje aangepakt en zo ben ik doorgegaan naar de avond. Ik mag van mezelf nog steeds in de avond 1 lekker iets anders trek ik het ook niet. Het gaat dan wel wat langzamer maar als ik nu terug kijk ben ik dol en dolblij dat ik doorgezet heb! Succes
Hier nog een die dik 20 kilo te zwaar is.. Heb kids die me de hele dag bezig houden, snoep niet en toch val ik niet af.. Volgens de huisarts is mijn metabolisme te laag?? Dus ik lees ook even mee.
WE starten de WW sekte want ik ben er ook lyrisch over hahaha Ik zeg het ook tegen iedereen want het is gewoon geweldig dat je mag eten, lekkere dingen mag hebben en toch kan afvallen. Verder is het je instelling als je denkt dat je het niet kan gebeurd het vaak ook niet.
ik ben nu 2 weken bezig met een afslankkuurtje rib uit mn lijf, en mijn eetpatroon, eet nu volkoren crackers s ochtens met kaas of smeerworst, tussen de middag 2 crackers met 2 gekookte eitjes, en s avonds gewone maaltijd mocht ik daarna nog trek hebben (afgekickt van pak donuts per avond) neem ik nogmaals crackers.. of een minibakje met een chipie en ik drink ook elke dag frisdrank ben helemaal gek van cherie cola...zucht
Weightwatchers!!!!! kan niets anders zeggen!! Begin niet aan een crash dieet dan kom je zo weer terug in je oude gewoontes als je weer normaal gaat eten... Ik ben januari begonnen met WW...ik sport niet ik tel alleen me punten en ik ben al ruim 21 kilo afgevallen EN DAT ZONDER SPORTEN!! trots... weet je je moet wel ff je knop zien te vinden hoor!! Anders lukt het nooit
Heeft niets te maken met 'slap' zijn! Heeft meer te maken met het verschil tussen de motivatie die je haalt uit je lange termijn doel (afvallen, gezonder worden) en de motivatie die je haalt uit je korte termijn doelen (lekker eten, jezelf belonen, geen gedoe aan je hoofd). Mensen vinden het over het algemeen erg moeilijk om gemotiveerd te blijven als alleen hun lange termijn doel in het teken staat van afvallen. Wat je kunt proberen is om meer te kijken naar wat het je kan brengen op de korte termijn (dus meteen), waarom is het voor jou bijvoorbeeld fijner om dat koekje niet te eten dan om het wel te eten... Verder kun je ook kijken naar de manier waarop je jezelf beloond. Als je jezelf nog steeds beloond met eten, kun je kijken naar andere manieren om dat te doen. Bijvoorbeeld met een nieuw boek, een leuke film, lekker in bad... wat dan ook. Tot slot nog een derde tip: let op wat je tegen jezelf zegt! Als je de hele tijd tegen jezelf zegt dat je slap bent, niet kunt afvallen, te dik bent etc dan wordt je daar ook niet gemotiveerd van. Probeer net zo tegen jezelf te praten als je tegen een vriendin zou praten die je wil motiveren. Wat zou je dan zeggen? En focus op alles wat je al wel hebt bereikt. Je hebt vast al wel veranderingen in je leven aangebracht, mijlpalen bereikt etc. Alles wat je in de richting brengt van een gezonder leven is meegenomen en kun je zien als een mooie prestatie!
Vervang sapjes/frisdrank etc voor water (des Noods met schijfje citroen en ijs voor de lekker!) of thee. Verder eet heel bewust. Kauw rustig en beleef de smaak echt. Altijd zittend eten niet lopen met een boterham in je mik. Je hoeft niet in 1 x alles om te gooien he? Je kan eerst eens naar je drinkgedrag kijken, dan je snoepgedrag, beweging, afwisseling, grote van porties ed. Succes! Misschien kan je eens een dieetist raadplegen?
Wat thee betreft het beste geen sterremunt of zoethout schijnt weer een goede in te zitten wat niet goed is met afvallen Nog een Tip doe wat Munt in je water lekker fris tijdens deze warme dagen
Ik hou ook van lekkere dingen, maar niets is zo lekker als een slank figuur. probeer om de 2,5/3 uur iets te eten. Nee geen snoep maar fruit enzo. Weet dat t niet lekker is en dat t moeilijk is maar je kunt t wel.. je moet t alleen zelf nog geloven. Je mag jezelf echt wel trakteren op n klein bakje ijs, een handje chips of n lekker koekje.. maar beperk dat. Later zul je merken dat je daar veel minder zin in hebt. Ik dacht ook altijd ik kan dat niet, tot dat ik om de 2,5/3 uur iets ging eten (begin nog slecht eten) maar ik merkte toch verschil en ben steeds gezonder gaan eten. Ik eet echt nog wel slecht hoor, en ik heb vaak niet eens zin om om de zoveel tijd iets te eten maar geloof me het werkt. En jij kunt het ook! Je moet niet constant tegen jezelf zeggen dat je het niet kan, maar ga voor de spiegel staan en zeg dat je het wel kan! (Sorry voor de typfouten zit op mijn mobiel)
Oja, eet niet altijd door tot je vol zit. Dit is hartstikke moeilijk maar wel effectief. Je krijgt namelijk altijd te laat door dat je vol zit. En ik ken t van mezelf als er iets lekkers op tafel staat dat ik door eet, ook al zit ik vol. Gewoon omdat het lekker is. Fout fout fout! Afvallen is moeilijk, maar je kunt t wel! Ik hoop dat je wat aan de tips hebt van mij en de andere dames.. succes
daarop aansluitend: Neem een kleiner bord...!! wij hebben echt giga dinerborden dus als je die volschept heb je echt teveel..nu eet ik van een ontbijtbordje dan is hij optisch vol maar eet je toch minder dan anders Eet voor je echte maaltijd een salade dan geeft al een meer vol gevoel
Fruitkauwgom als tussendoortje...is zoet en suikervrij! Helpt mij (soms...) door moeilijke momenten heen. Of een waterijsje. De raketjes van de Lidl zijn overheerlijk, smaken echt naar fruit en zijn maar 50 kcal.
Je zou ook eens naar een gewichtscosulente kunnen gaan. Misschien eet je wel verkeerd en niet perse te veel. Je kan ook op internet een hoop vinden over eten. Bijvoorbeeld op www.sport-en-dieet.nl staat een heleboel info. En meer bewegen is toch ook echt belangrijk.
ik at juist jaren te weinig , altijd maar opletten en niets afvallen en nu eet ik meer en val ik af (so weird!)
Dat had ik nou ook!!! nu ik netjes me punten eet val ik gewoon af en ik het begin vond ik het echt veeelste veel
ja ik ook, want ja daarvoor alles wat ik al ging recht naar mijn heupen, en nu eet ik gewoon "normaal" in principe, ik kook ook niet light maar gewoon voor het hele gezin en ook friet, pannenkoeken (1 keer per week zulke dingen) en mijn stukje chocolade als ik ongesteld moet worden en ben al bijna 19 kilo kwijt vanaf 1 januari als je me dat had gezegd toen had ik je voor gek verklaard hihi) Dit voelt niet als "straf" wat de rest allemaal wel zo aanvoelde.
maar goed misschien moet ik aandelen van WW krijgen haha ik blijf het namelijk zeggen maar voelt ego als ik het voor me houd als iets zo goed werkt.