Void, jij kunt wel tegenstander zijn van ww, maar ondertussen promoot je idd hetzelfde als zij, blijkt uit steeds meer onderzoeken dat ww veel beter werkt (ook op langere termijn!) dan sb en diëtist, en het is na 12 jaar te dik zijn, het dieet dat mij eindelijk slank krijgt. Dus onderbouw je antipathie maar eens
Kan me trouwens niet voorstellen dat iemad zo anti is tegen een dieet dat normaal en gezond eten nastreeft.. Bedoel je geen weight care, met shakes?
Ik ben sinds 2 weken nu bezig met afvallen. Ik ben begonnen op 78,3 en weeg vandaag 75,5 Dit is 2,8 kg in 2 weken tijd, best netjes al zeg ik het zelf! En wat ik doe? Ik eet: Ontbijt: 1 broodje met beleg Tussendoor: fruit Middag: 2 broodjes/pistoletjes met beleg Tussendoor: koekje of snoepje Avond: gewoon avondeten Na: niks! En ik drink minimaal 2 liter water per dag. Zo kan ik eten wat ik wil, gewoon al het broodbeleg en zelfs snoepen kan ik en toch val ik af! Niet snel, maar zo is het voor mij prima vol te houden aangezien ik niet elke keer nee hoef te zeggen tegen mezelf want ik hou teveel van lekker eten. Zelfs patat eet ik gewoon als avondeten en toch val ik af! Oja en ik sport 2 à 3 keer per week in de sportschool!
Ik kan helaas die app niet installeren op mijn telefoon.. Zal straks eens kijken of ik iets van hetzelfde kan vinden.. Vandaag dag 2 dat ik weer aan het "lijnen" ben en het gaat me redelijk goed af.. Ik ben geen groente eter maar heb vandaag een maaltijdsoep gemaakt en dat gepureerd zodat ik niet zag wat ik at haha maar het werkte wel.. Had er een kipfiletje bij geroosterd.. Nu wel wat trek dus denk dat ik zo nog een stukje komkommer neem..
Even een vraag, want ik snap t niet meer. Ik heb vanmorgen een berekening gemaakt en mag zo tussen de 1600 en 1900 kcal eten. Maar moeten het er echt zoveel zijn om af te vallen. Ik las nl iets over afvallen door meer te eten. Ik dacht dat hoe meer je sport en minder je eet hoe meer je afvalt. Ben de logica even kwijt.....
Als je structureel te weinig eet gaat je lichaam in overlevingsstand zeg maar en dan val je echt niet af. als je eet waar je op uit komnt en dan dat tot ong. 400 kcal minder per dag en gaat sporten val je wel af. Dus als je lichaam normaal 1900 nodig heeft , kan je 1500-1900 eten en sporten. maar als je dan maar 1200 gaat eten ga je niet afvallen want dan slaat je lichaam alles op wat hij binnen krijgt. Die 400 minder is een indicatie he, wat voor jouw het beste werkt kan ook 200 per dag minder zijn of het normale getal.. Ik eet over het algemeen te weinig en val dus ook niets af ondanks dat ik goed eet en steeds meer kan gaan bewegen. Nu leef ik ook met pijn elke dag dus bij mijn ligt het eigenlijk benodigde kcal sowieso hoger als normaal- 400. toch meiden? verbeter me als er iets niet klopt hoor...
precies je moet het zo zien om de kachel goed te laten branden (vet verbranden dus) moet je er kolen / brandstof in stoppen anders KAN je lichaam niet verbranden, als je dan ook nog sport moet je er extra brandstof in stoppen. Dus dat je perse minder moet eten is niet altijd waar (voor veel mensen ook wel hoor, als je elke dag een zak chips en drop achterover drukt bv hihi) maar normaal en gezond eten doen veel mensen vaak te weinig (en dan is ook dus de trek naar al die "slechtere" dingen veel minder (maar ook die slechtere dingen mogen best eens hoor zo houd je het langer vol) @mimi als je elke dag pijn hebt moet je dan meer kcal innemen, want ik heb ook elke dag pijn zou dat zoveel schelen?
Okee dus met die site van jullie mag ik 1600 of 1900 kcal. Maar hoe weet ik dan hoeveel ik mag om af te vallen? En ik wil ook gaan sporten...
ik zit even te kijken op de site er staat dat je er 400 vanaf moet halen maar persoonlijk eet ik ongeveer (zelfs meer) dan mijn BMR en val toch af, dus zou eerst eens normaal proberen en dan kijken hoe je lichaam reageert.
Vergeet crash-diëten Wanneer met het metabolisme wil versnellen is het een zeer slecht idee om te weinig calorieën binnen te krijgen. Met crashdiëten kun je op korte termijn wel enkele kilo's kwijtraken maar dit is voor het grootste gedeelte te wijten aan spierafbraak. Hoe minder spieren, hoe trager het metabolisme. Met als uiteindelijk resultaat dat wanneer men weer meer gaat eten men heel snel in gewicht, en dan met name vet, bijkomt. Dit is ook het bekende jojo-effect. hier nog wat leuke tips voor een snellere stofwisseling Stofwisseling verhogen | DieetVandaag
Ik heb ook een paar keer een crashdieet gedaan ik viel in een week 2 kilo af en binnen een week zat er weer 3 of 4 kilo aan...dus nu ga ik gewoon rustig afvallen het is 10 kilo en ik heb nu zoiets van dan is het er maar pas lekker in november af beter dan dat jojoën...ik ben begonnenet WW alleen ik heb morgen een BBQ...mag je dan maar 1 satetje Ofzo want ik vind het wel lekker om een satetje met pindasaus en een stokbroodje te eten...ik ga het zo ff opzoeken... Groetjes
In principe zou dat wel zo werken, dat je meer energie verbruikt met pijn is bekend. hoeveel dat scheelt zou ik niet precies weten. Maar ik weet wel dat als ik 400 van mijn nodige 2000 afhaal ik op 1600 zit en dat heb ik tijden gegeten maar viel echt niets af. En het werkt bij mij wel zo als ik meer pijn heb , heb ik meer trek , dat ik dat aankaarte bij de orthopeed zei hij logisch je gebruikt ook meer om "gewoon" te bewegen. Dat klinkt wel plausibel natuurlijk. wij moeten meer moeite doen om een trap op te komen als iemand zonder pijn bijv.
Ik mag 2100 kg per dag, en krijg gemiddeld zo'n 16/1700 per dag binnen. Soms ietsje meer, soms ietsje minder.. Lijkt mij goed toch?? Blijkbaar wel, want ik val af.. Het gekke is, nu die knop bij mij helemaal om is, heb ik 's avonds helemaal niet meer de behoefte om te gaan snaaien.. En dat was mijn grootste valkuil.. De avonden.. Heel soms, als ik wel wat wil, neem ik een schaaltje van die snoeptomaatjes. Is nog gezond ook.
klinkt enorm logisch ik heb ook altijd meer honger op dagen dat ik ergere pijn heb dan normaal (en moeier ben) ik heb ME/CVS en altijd pijn in mijn spieren zeg maar (ze denken fybro) maar het zou inderdaad enorm logisch klinken als dat zo zou zijn.
Mijn dietiste zegt ook altijd dat je moet proberen om te anticiperen op je valkuilen. Dan kun je vooraf een beslissing nemen of dingen aanpassen. Dat werkt idd wel goed! Dus als ik een stressvolle dag heb weet ik dat ik vatbaarder ben voor snaaien, dan probeer ik daar bewuster bij stil te staan.
als ik bereken wat ik zou mogen hebben om af te vallen, dan klopt dit. Met dat aantal ben ik na de bevalling van de oudste in 4mnd tijd 12kg afgevallen. Ik weet dus dat ik het wel kan, maar de wilskracht ontbreekt een beetje op het moment. Toen deed ik het ook via een site, die bestaat nu niet meer overigens. Twijfel nog steeds om me aan te melden bij WW.
Als je morgen een telvrije dag inlast kun je makkelijk bbq-en.. Kun hè onbeperkt eten met groen logo eten, dus ook bepaalde soorten vlees. Als je dab de hele dag geen vet eet kun je bij de bbq twee porties mayo nemen. Als je gewoon gaat tellen: neem Turks brood ipv stokbrood. Evenveel punten (3 per 50 gram), maar omdat het minder weegt kun je er veel meer van eten. Kipfilet en vis kun je afkopen voor 5 punten per soort, dan kun je gewoon eten tot je verzadigd bent.
Oke bedankt...maar kan ik die telvrije dingen ook vinden op de site of moet ik dat echt gaan zoeken of heb je daar ook een lijstje van? Groetjes
alle artikelen die groen zijn zeg maar (dus waar de aantal punten in een groen vakje staan) ik doe zelf geen telvrije dagen maar gewoon gezond verstand, telvrije dag voelt als een dieet en dat wil ik niet, ik doe ook geen verzadigende porties e.d. gebruiken, misschien straks als ik stil zou gaan staan kan ik het alsnog overwegen.