Belastingdienst verwerkt wijziging kinderopvangtoeslag niet!

Discussie in 'De lounge' gestart door Rono, 17 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rono

Rono Niet meer actief

Hoi Hoi,

Eind mei heb ik een wijziging ingediend voor de kinderopvangtoeslag. Tot nu toe nog steeds niks van gehoord.

Ik heb al verschijdene keren gebeld en telkens stond er geen beschikking klaar en zou ik terug gebeld worden wat niet werd gedaan.

Nu moet ik weer een wijziging indienen, maar die kunnen ze niet verwerken omdat die ene nog niet verwerkt is. Straks zit ik in de problemen omdat vanaf oktober ook Lucas naar de opvang moet.

Hebben meerdere dit gehad? Wat was er aan de hand, en hoe lang duur het voordat het was opgelost?

Groetjes

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik heb het ook gehad.
    In november toeslag voor het komende jaar stopgezet.
    Heb dit in maart nog een keer gedaan en ik geloof dat ik in april de laatste keer gehad heb. Toen was het opgelost.
    Blijven bellen is mijn advies!! En als je nu weet dat het in oktober weer gaat veranderen dan nu al die verandering invoeren(voor oktober)

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik wilde morgen al gaan bellen want ik heb drie weken terug ook een wijziging gedaan ( Elin er bij gezet ) maar nog niets gehoord.

4. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier hetzelfde...

In mei een wijziging ingediend, nooit meer iets gehoord.
    Ik heb nu vorige week de boel maar weer opnieuw gewijzigd.... geen idee of dat kan, maar ik probeer het maar gewoon.

5. koala28

koala28 Niet meer actief

Hier ook in mei een aanvraag gedaan en helemaal niets gehoord. Kleine is ondertussen al naar het KDV maar nog steeds geen toeslag voor hem (flinke tegenvaller voor de huishoudrekening).
    4 keer gebeld en telkens belofte dat we teruggebeld werden. Kreeg bij 5e keer iemand aan de lijn die wat meer verstand had over de gang van zaken.
    Bleek bij ons dat het registratienummer van KDV niet juist was (KDV heeft verkeerde nr. vermeld op factuur, stom dat we het toch niet gecheckt hebben in het register voor de zekerheid). En mijn man had het geboortejaar niet goed vermeld maar dit kon ze aanpassen. Gevraagd of het opnieuw moest ivm foutieve reg.nr.
    Nee, dat hoefde echt niet. 5 dagen later een brief binnen dat we toch een nieuwe wijziging moeten indienen. Zucht, zeg dat dan meteen:(

6. dreamy12

dreamy12 Fanatiek lid

15 feb 2007
    3.047
    0
    0
    Hier ook hetzelfde! Ik heb m 1 juni ingediend en heb al een paar keer gebeld. Morgen weer bellen en blijven volhouden. maar tis wel waardeloos.

Raar ook dat er meer zijn die rond deze datum deze problemen heeft :S toeval of niet

7. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Hier ook zo gehad, eind maart wijziging gedaan (ivm Regan die in Juli ging)
    Eind mei gebeld: nee, mevrouw daar staan 8 weken voor dat is nog 2 dagen dus het komt wel goed ;)
    .....
    Niet dus.
    Weer gebeld...
    Uiteindelijk zou het verwerkt zijn, maar de dagtekening was van na de 20e dus in juni zou het niet aangepast zijn zei ze.
    Gelukkig was dat wel zo en liep het dus net op het randje allemaal goed.

Nu weer een wijziging nodig per november, maar die heb ik dus vorige maand al gedaan
    (voor de zekerheid....)

8. Rono

Rono Niet meer actief

Ja ik werd vandaag ook terug gebeld, en diegene kon niet zien waar het aan lag en het is weer doorgestuurd naar WEER een andere afdeling.. word er gestoord van!

Ik lap nu 200 euro per maand bij!

9. Rono

Rono Niet meer actief

anakin: Ze zeiden dat als je ene wijziging nog niet verwerkt is, dat ie een nieuwe dan ook niet kan verwerken omdat er nog 1 vast zit in het systeem??

10. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ik heb het eerder wel gehad... 2e kind opgegeven voor opvang (ruim op tijd) en werd pas na 12 weken geregeld...
    Dus ook de eerste maand zelf moeten voorschieten en de 2e maand dubbele toeslag gekregen.

11. angel11

angel11 Lid

12 okt 2006
    99
    0
    0
    Breda
    Helaas hier ook het geval. Toeslag moet aangepast worden, maar dat is tot op heden niet gebeurd. Zal morgen ook maar eens gaan bellen als ik jullie berichten zo lees. Ik zet het geld wel apart want dat moet ik volgend jaar weer terugbetalen.

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Mag hopen dat het hier sneller gaat want heb geen geld om het voor te schieten

13. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Ik verbaasde me er juist over hoe snel ik een bevestiging kreeg moet wel zeggen dat dit om wijziging van kdv naar bso ging.
    Toevallig belde ik erachter aan om iets te vragen over een eerdere verrekening...
    Als einde zei ik nu heb ik net weer een wijziging gestuurd krijg ik daar dan ook een brief over, dus de man o ik zie dat u hem net heeft gedaan hij komt nu binnen
    en binnen 2 weken had ik de bevestiging thuis... maar dit was dus geen nieuwe aanvraag...

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier net even gebeld, heb de aanvraag op 26 juli gedaan, en vanaf dan mogen ze er 8 weken over doen. Even afwachten tot 20-9 dus of ik voor die tijd wat hoor. Kan net want per 1-10 gaan ze naar het kdv

15. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

Ja hier ook, ik doe het altijd met het programma en dig-id codes e.d. en diverse keren binnen 2 weken verwerkt en meteen een verrekening e.d. erbij, supernetjes geregeld juist, hoe heb je de wijzigingen doorgegeven? Heb je hem wel goed gedaan, wantd aar zou ik aan gaan twijfelen dan?

In elk geval even nabellen kan geen kwaad :)

16. Rono

Rono Niet meer actief

ja normaal gaat het hier ook hele snel!

Maar heb de laatste tijd al een hoop gezeik met ze, eerst 3 maanden niet ontvangen omdat ze een steekproef controle hielden op fraude. Gingen ze eerst uitzoeken of mn dochter wel op een kdv zat en daarna kreeg ik weer toeslag. Alleen daar deden ze 3 maanden over.

En dan nu dit weer.. word er een beetje moe van!

17. dreamy12

dreamy12 Fanatiek lid

15 feb 2007
    3.047
    0
    0
    Nou ik zat net 25 min aan de foon. Ben nog niks wijzer. Na lang zeuren en vragen of ik iemand aan de lijn zou krijgen die mee meer kon vertellen dan ja sorry mevrouw maar ik ga weer melding maken en u wordt gebeld zou ze me doorverbinden. Nou ja.. lees de hoorn erop gooien! :O Wat een mensen zeg..

18. dreamy12

dreamy12 Fanatiek lid

15 feb 2007
    3.047
    0
    0
    duss.. en nu is het zo druk dat ze de de verbinding verbreken. Leuker kunnen we het niet maken

19. Rono

Rono Niet meer actief

Nee ze mogen niet doorverbinden, echt zo belachelijk en dan moet je weer wachten of ze je uberhaubt wel terug bellen. Hier dus 4 keer niet gebeurd en de 5e keer wel. En zelfs die kon me niks vertellen en word nu weer terug gebeld.

20. cuna1

cuna1 Lid

5 jul 2009
    90
    0
    0
    apothekersassistente
    Epe
    Hier hetzelfde probleem voor 2e dochter in april aangevraagd maand later bericht dat wij ingangsdatum waren vergeten in te vullen direkt weer op de bus gedaan en sinds die tijd nog steeds niet voor mekaar.
    Ze gaat al sinds half juni naar de opvang en nog steeds geen vergoeding van de belasting. Laats wordt gezegd zes augustus komt beschikking en worden of niet terug gebeld of ze hebben alleen de melding dat ze het weer gaan doorsturen en inderdaad doorverbinden met de betreffende afdeling dat kan niet .
    Om moedeloos van te worden.

Groetjes Cuna

Deel Deze Pagina