Hormoon gehalte eisprong na clomid gebruik

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Zwelgje, 30 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zwelgje

Zwelgje Lid

30 dec 2014
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Ik zal eerst mijn verhaal even vertellen,
    Na een mist abortion en curretage in augustus werd ik maar niet ongesteld, nu blijkt dat ik pcos heb en de mislukte zwangerschap een wondertje was geweest.

Nu heb ik net de eerste ronde clomid gehad en er groeide een mooie folikel/eicel! Alleen vorige week bij de laatste echo was de folikel/eicel verdwenen! De gynaecoloog ging er van uit dat ik een eisprong had gehad.
    Ik dolblij natuurlijk!

Alleen kwam vandaag de uitslag van de bloedtest en hier kwam een lage waarde uit??
    21 en het hoort boven de 30 te zijn bij een eisprong?

Wie weet hier meer van,
    Ben nu erg verward en verdrietig :'-(

2. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Hoeveel dagen na je eisprong heb je bloed geprikt?

3. Zwelgje

Zwelgje Lid

30 dec 2014
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    #3 Zwelgje, 30 dec 2014
    Laatst bewerkt: 30 dec 2014
    6 dagen (23dec) had de eisprong moeten zijn, ik heb gister 29 dec geprikt

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het controleren van de progesteronwaarde, moet persé op dag 5-7 na de vermeende eisprong. Test je het op een andere cyclusdag, dan is de uitslag niet meer betrouwbaar. Als je op de 23e je eisprong had en er is op de 29e getest, dan zit je dus binnen de betrouwbare marge.

Sommige ziekenhuizen hanteren de waarde van 20, waarboven je moet zitten voor een goede eisprong. Sommigen de grens van 30. Het is bij jou dus een twijfelgeval.

Ik zou afwachten of je 10-18 dagen na de eisprong ongesteld wordt. Word je ongesteld, dan mag je ervan uit gaan dat er een eisprong is geweest. Word je het niet, dan een zwangerschapstest doen. Is die negatief, dan is de kans groot dat er geen eisprong is geweest. Dan zou je om een Primolut/Provera-kuur kunnen vragen om je menstruatie op te wekken.

Succes!

5. Zwelgje

Zwelgje Lid

30 dec 2014
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie,
    Afwachten maar weer dan....

Deel Deze Pagina