Wacht maar tot je zo ver bent...BLEHHH!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door marcella, 18 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marcella

marcella Lid

26 okt 2008
    35
    0
    0
    roden
    Even wat irritaties van me afgooien hoor!

Had net een vriendin op bezoek, ze heeft al een dochter en weet echt alles beter! Krijg constant dingen te horen als; Je moet echt de volledige kraamzorg nemen hoor, want je krijgt het al druk genoeg, 'Als je moe bent ga je toch gewoon op bed?' 'Nee, had echt geen tijd gisteren, verzekeringsadviseur kwam en nog een aantal vrienden en dan ga ik echt niet liggen.' 'Nou, had ik wel gedaan hoor, en wacht maar tot je wat verder bent, dan ga je echt kapot,haha'. Nou, wat een info, dat wil ik graag zelf allemaal graag bepalen en ik kom er echt wel achter hoor.
    Enne, 'wacht maar tot je zelf een kleine hebt, dan wil je echt niet zoveel werken, het maakt je nu nog niets uit want je weet niet hoe het is om een kleine in huis te hebben..'BLEHHH!Net alsof ik een of andere muts ben die echt niet weet wat haar te wachten staat!

Sorry, het zijn misschien de hormonen, maar alsjeblieft, iedereen is toch anders en laat iedereen haar zwangerschap en verwachtingen lekker op haar eigen manier beleven!

2. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
  3. Gerritsen

Gerritsen Niet meer actief

inderdaad zeg, laat het jezelf gewoon overkomen, bij mijn eerste zwangerschap heb ik genoten van alles, was ik moe dan ging ik liggen, had ik teveel energie, dan ging ik shoppen e.d
    Laat het allemaal op je afkomen elke zwangerschap is weer anders en uniek. Geniet en wat vriendin ook zegt, ene oor in andere oor uit.
    Je lichaam geeft het zelf wel aan. Ene mijn zoontje is 1,5 jaar en slaapt nog 2,5 uur tussen de middag en regelmatig lig ik ook even een uurtje plat, niks mis mee en daarna weer helemaal paraat voor al zijn energie. Heerlijk gewoon

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hahahah...tjah....moet er vooral om lachen.
    Kon mij ook aan sommige dingen irriteren..maar doe het nu w.s. zelf soms ook.

Wacht maar tot jij bent bevallen en een zwangere van de eerste kent (whahahaha om te gieren, hier is er al weer 1!).

;)

Vooral fijne zwangerschap!

5. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik sluit me hier helemaal bij aan. Ik blijf na de geboorte 40 uur werken en hoor ook dagelijks dat me dat tegen die tijd wel tegen gaat vallen en dat ik daar nog wel op terug kom. Maar mijn man wordt fulltime huispappa. Vroeger was het normaal dat de vrouw thuis bleef en ik moet dan ook steeds horen hoe rot het voor mij straks zal zijn. Nou sorry, maar hoe zat dat vroeger dan met de pappa's? Ik weet ook wel dat het niet altijd joepie-a-jee zal zijn, zeker niet in het begin. Maar er moet toch geld binnenkomen...

Verder lijkt het inderdaad net als je zwanger bent alsof alle andere mensen het beter weten. Als de gynaecoloog en de verloskundige me adviseren niet fulltime te werken op dit moment, maar 6 uur per dag, hoor ik van iederen: tja... de vermoeidheid hoort er wel bij hoor. Ja dat snap ik, maar ook zodanig dat ik na 8 uur werken alleen maar kan slapen? Zodat mijn man me om 10 uur wakker maakt en ik vervolgens in bed doorslaap tot de volgende ochtend.

Maar ja... het zijn ook mijn hormonen. Ik kan het gewoon ook niet zo goed hebben als iedereen zich met m'n leven bemoeid...

6. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

mensen vergeten wel eens dat iedereen uniek en anders is, als iemand iets op een bepaalde manier ervaart dan hoeft dat nog niet te betekenen dat dat voor een ander ook opgaat, het is een beetje vanuit jezelf denken en dat projecteren op een ander, dat kan natuurlijk nooit maar het gebeurt helaas wel vaak en het irriteert mij ook. ik zeg heel vaak : oh, we zullen wel zien hoe het bij ons loopt, daar kan niemand nu al iets over roepen!

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Misschien zijn sommige dingen ook gewoon goed bedoeld na eigen ervaring ;)
    Zoals bijv. rust nemen :-D

Tuurlijk is het irritant! Dat zeker! ;)

8. marcella

marcella Lid

26 okt 2008
    35
    0
    0
    roden
    Oh ja, en van die leuke dingen als: 'Ben je niet misselijk? Oh wacht maar, dat komt nog wel. Je bent nog maar zo kort heen!'.
    Een paar weken later was ik daadwerkelijk misselijk en ja hoor: 'Ik zei het toch'!AARGHHH!
    En mij lopen stangen met collega's he, alle vervelende dingen van de bevalling lopen opsommen: 'Oh, dat uitscheuren, dat is leuk joh! en die pijn! Vooral als het hoofdje zich gaag vormen naar jouw lichaam (laat ik het netjes houden) dan wil je nooit meer een kind! En dan ontzwangeren, dat duurt ook minstens 9 maanden. Zou nu toch echt niet met je willen ruilen'. Ben ook nog steeds niet mezelf.

Oh, echt waar. Dan kan je ze wel schieten. Probeer er maar niet te veel op te reageren, maar van binnen kook ik dan he!

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik sluit me aan bij Elmo :D . Tuurlijk is het irritant, maar ik betrap mezelf er nu ook op. En toevallig zei laatst m'n collegaatje ook weer (die best fel was naar andere zwangeren en jonge moeders voorheen en nu dus een kindje heeft van 9 maanden) : Jeeee, echt aaaaal die cliches, ze zijn gewoon WAAR!

:D

10. LittleMommy

LittleMommy Niet meer actief

Pff, kheb ook zo een vriendin..
    Eerst in het begin kon ze zich niet voorstellen hoe en wat en begreep ze me niet als ik moe was of iets dergelijke, dan was het van: jah maar je hebt togg geen kwaaltjes dit en dat, dan kun je togg dingen met me doen blablabla.. En ze wist me ook wel te vertellen hoe en wat allemaal straks als de kleine er is.. En nu ineens omdat ik bijna tgeen et einde aanloop kan ze me wel begrijpen en weet ze me ook te vertellen dat het indd logisch is dat ik last van me rug en dergelijke heb.. Ook als ik der zeg: kben nog helemaal niet zenuwachtig of iets, dan weet ze me ook wel te zeggen: w8 maar, dat komt nog wel..

Terwijl ze zelf nota bene geen kinderen heeft nog.. Ook zegt ze iedere keer: jeetje wat word je dik zeg.. terwijl vandaag liepen we door het centrum heen en kwamen we bekenden tegen & allemaal stonden ze raar te kijken als ik zei: oh neej hoor, kmoet nog 6 weken.. Ze vonden me buik allemaal super klein & dat ik er goed uitzag ensow & nog zo slank bn gebleven (ben namelijk tot nu toe nog maar 1 kilo aangekomen).. En natuurlijk gooide ze er weer achteraan: W8 maar, je moet indd nog 6 weken, dus hij gaat nog wel uitpuilen..
    Tja, dat er bij haar in die familie iedereen overblijft met de overtollige kilo's, wil niet zeggen dat dat bij mij ook zo moet gebeuren..
    Bleegh, lekkere klaagzang van mij, maar ze heeft altijd wel iets op te merken of weet me wel te vertellen hoe & wat op basis van verhalen van anderen of wat ze ziet bij anderen..
    Gelukkig ga ik niet zoveel meer met er om, en ben blij toe eigenlijk, gezien ze mij in het begin ook wel kon vertellen dat een abortus beter was in mijn situatie en er geen eens een felicitatie vanaf kon.. ze had de verwijsbrief voor een abortuskliniek al aangevraagd voor me, omdat ze d8 dat ik et zelf wel niet zou doen.. Toen ik er zei dat ik geen abortus wou en me kindje wou houden, zakte ze door de grond volgens mij en ging ze nota bene ruzie met mij maken :rolleyes: Is togg mijn keuze & mijn lijf & mijn situatie..!

(hormoontjes :) ) :x :x

11. MisssZ

MisssZ Bekend lid

20 nov 2008
    541
    0
    0
    't Gooi
    Hahahaha, heerlijk. Ik weet niet of ik me er schuldig aan maak. Weet wel dat ik het idd bij mijn 1e zwangerschap heel irritant vond als mensen hun goedbedoelde meningen en adviezen op mij los lieten, gek genoeg gebeurd dat nu bij mijn 2e zwangerschap helemaal niet meer (zoooo erg). Een kennis/vriendin is nu zwanger van haar 1e kindje en ik ben eigenlijk meer een beetje afwachtend, het is eerder zij die mij dingen probeerd wijs te maken (die je dan allang eigenlijk weet). Lekker laten gaan en het ene oor in en andere oor uit. Het is meestal wel goed bedoeld.

Succes!

12. Makkie

Makkie Niet meer actief

Hihihi lekker ene oor in en andere eruit meid!

Wat ik zelf nu wel merk is dit: toen ik nog zwanger was riep ik altijd, nou straks gaat de kleine lekker 1 of 2 dagen naar een kinderdagverblijf, niets mis mee en alleen maar goed voor de kleine. Maarrrrrr, nu de kleine er is en straks idd 1 dag naar het dagverblijf gaat.... vind het vreselijk! Het kan niet anders en ik vind het vast veel erger dan mijn ventje, maar ik weet nu pas hoe dat voelt. En dat had ik van te voren niet kunnen voorstellen/bedenken. Net zoals dat ik wel dacht dat ik het prima zou vinden als iedereen de kleine vast zou houden enzo. Nou daar ben ik ook van teruggekomen, vind dat maar niets van hand tot hand.... dus er zullen heus wel dingen achteraf anders voor je aanvoelen, maar dat moet je zelf ontdekken en je niet nu al van alles wijs laten maken! (maar dat doe je ook niet zo te lezen ;) )

13. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    nou idd hoe vaak dat ik dit ook niet krijg te horen.
    vragen ze ben je ook misselijk? ja heb ik wel behoorlijk last van zeg ik dan ja meid hoort er allemaal bij. dan denk ik vraag het dan niet. dat weet ik zelf ook wel ik klaag ook niet maar je vraagt er naar toch duuuuuuuuuuuh.
    idd ik erger mij er ook dood aan.
    alle mensen met hun wel zo goed bedoelde tips laat ze die lekker zelf houden. ik hoef die tips niet ik wil alles zelf ervaren en voel zelf wel wat het beste is voor mij

liefs

14. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Hahahaha, ik sluit me helemaal aan bij Elmo....

15. mvKyano07

mvKyano07 Lid

12 jan 2009
    54
    0
    0
    haha jah kan best irritant zijn idd.
    Maar het hangt er ook vanaf de manier waarop iemand dingen zegt...
    als het gewoon in een gesprek is en je praat er samen over...dan zeg ik okee. Als het je wordt opgedrongen is natuurlijk niet leuk en dat "wacht maar tot"....brrr nee das zwaar vervelend jah.
    Ik herken het wel ...bij mn eerste ging het vaak ook zo.
    En nu wordt er al geroepen van pfoeeee jij gaat het druk krijgen als die tweede er straks is...wacht maar af....(mensen met 2 kids opmerking) haha
    Maar het aller aller vervelendste vind ik toch wel de mensen die de drang hebben je alles te vertellen over vrouwen die ze kennen(of alleen nog maar een vriendin van de zus van een collegaatje etc) met miskramen, doodgeboren en gehandicapte baby's en hartjes die in een keer niet meer klopten enz enz... en ookal roep ik nog zo hard dat ik het niet wil horen... toch wordt het verteld! :evil:

16. LittleMommy

LittleMommy Niet meer actief

Zo is die vriendin van mij dus heel erg, die vergelijkt mij met alles en iedereen om haar heen.. en het gaat er hier prima aan toe eigenlijk, maar alsnog komt ze zeggen van: jah maar die en die hebben dit en dat en zus en zo, dat ga jij ook nog wel krijgen.. en dan van: als de kleine er is, dan dit en dat en zus en zo, want bij die en die gaat et er ook zo aan toe.. over de slapeloze nachten en alles die ik ga krijgen, omdat bij die en die de baby niet door slaapt en noem al die onzin maar op & wat ik er dan wel en niet aan meot doen en alles.. goster hadden we het over de voedingen ensow.. nouw, ze wist me al wel helemaal te vertellen wanneer ik de laatste en eerste voeding zou moeten gaan geven.. dus kzei ook: dat ligt helemaal aan de beeb zelf hoe hij straks in zijn ritme zit.. mensen kunnen het dna ook niet hebben als je zegt hoe jij het ziet of wilt.. vooral bij haar, terwijl ze er geen eens ervaring mee heeft.. van zulk soort mensen kan ik et al helemaal niet hebben..

17. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja soms irritant maar vaak wel goedbedoeld alleen wil jij er zelf achterkomen (dat ze eigenlijk qua wat punten wel gelijk heeft haha)

18. ancie

ancie Bekend lid

17 feb 2007
    514
    0
    0
    ja ik ken het ik hoor het ook van iedereen van je moet dit doen je moet dat doen enz enz
    ik irriteer me daar ook soms mateloos aan maar ik weet dat ze het heel goed bedoellen dat moet je gewoon in je achterhoofd hebben
    als ze weer zo begint dan zeg jij de hele tijd tegen jezelf ach ze bedoelt het goed hihihi en ik zeg altijd maar ja dat kan ik wel is doen ja maar wil niet zeggen dat ik dat doe hoor hahahah

19. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

je hebt wel gelijk hoor, het is vaak goed bedoeld en ik zal mezelf er straks vast ook wel op betrappen :D .

20. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ach, van de één kun je advies hebben en wil je dat ook graag en van de ander kan je het niet uitstaan! :) Dat is 100% willekeurig, haha! Mooi man, die hormonen...

Maar vooral vind ik het wel je goed recht om je eraan te ergeren en ook om er wat van te zeggen. Iedereen is anders en doet het anders en reageert anders en ik ben ook iemand die zich er flink tegen af kan zetten als mensen "vinden" dat iets op een bepaalde manier "hoort" ofzo. Dat maak ik nog altijd zelf wel uit of dat ervaar ik nog altijd zelf het liefst als het zo ver is! :evil: ;)

Deel Deze Pagina