wacht maar tot week 12 mevrouw..

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door BABYxBUTTERFLY, 6 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Maar bij de gyn werkt dat anders, die heeft geen max aan echo's wat ie mag doen hoor :)
    En na een miskraam is echo-beleid echt echt echt anders dan als je nog nooit een miskraam gehad hebt.

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Als je echt een medische indicatie hebt (en dat zal niet door een gekantelde baarmoeder komen, die heb ik ook en nooit problemen mee gehad ;)) dan kun je idd beter meteen de gyn bellen wanneer je positief test en een afspraak maken. Ik heb helemaal geen tussenkomst van huisarts of vk gehad, gewoon bellen. Maar las in je andere topic al dat je morgen naar het zkh mag voor een echo. Top! Hopelijk kunnen ze je daar geruststellen :)

3. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

ik wil mijn ervaring wel met je delen, beetje lang verhaal om hier neer te zetten, maar als je wat wil weten, pm me maar :)

4. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    wat een onzin dat je na meerdere miskramen en bloedverlies moet wachten tot je 12 weken bent.
    mijn eerste zwangerschap had ik met 10 weken bloedverlies ik mocht toen meteen komen bij de vk het was mis ik kreeg een miskraam er werd toen meteen gezegt dat ik bij een volgende zwangerschap met 6 weken al mocht komen.
    ik heb toen met 6,5weken een echo gehad met 2 prachtig kloppende hartjes de dag erna kreeg ik bloedverlies ik heb toen weer gebeld en mocht weer meteen langs komen 1 van de 2 was helaas overleden.
    vanaf die tijd heb ik heel veel bloedverlies gehad en mocht iedere keer bellen en mocht altijd (bijna)meteen langskomen.
    uit deze zwangerschap is na veel ellende een prachtige dochter gekomen.
    de 3de zwangerschap kreeg ik weer met 6 weken een echo en toen met 7 weken weer toen die weer niet goed was ben ik overgestapt naar de gyn en krijg sins die tijd zodra ik zwanger ben iedere week een echo naderhand zijn ze er pas achtergekomen dat ik een stollingsziekte had maar voordat ze dat wisten mocht ik dus al wekelijks langskomen voor een echo ivm herhaalde miskramen.
    en het verhaal dat de verloskundige de echo's niet vergoed krijg is onzin ze hebben mij uitgelegd dat ze 3 echo's vergoed krijgen de 12 weken echo en daarvoor mag je er gewoon nog 2 laten maken helemaal met herhaalde miskramen.
    mocht je nou weer bloedverlies krijgen kan je inderdaad ook altijd het ziekenhuis bellen daar mocht ik ook altijd meteen langskomen.

5. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    Een gyn werkt anders, maar daar loopt ze blijkbaar niet.
    Ik heb zelf een MA en een bij 20 weken overleden kindje/vroeggeboorte gehad. Dus ik ken het.

En ik weet dat je je zorgen maakt, maar dat bedoel ik te zeggen al zou je elke dag een echo krijgen er is niks wat ze er aan kunnen doen, dat maakt de pijn niet minder de stress niet minder, maar op een gegeven moment moet je wel. Wil je niet hard gillend gek worden. Daarnaast staat het je altijd vrij om op eigen kosten een echo te laten maken.

Maar tegenwoordig wil elke vrouw een vroege echo, ook als er niets aan de hand is, als er nog nooit een miskraam geweest is.

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    en heb je al een afspraak?

7. raspberry

@Dippertje: maar TS heeft juist wel eerder een miskraam gehad en van de gyn toen juist te horen gekregen dat ze bij een volgende zwangerschap in de gaten gehouden moet worden.
    Ze kan in zo'n geval dus zonder verwijzing rechtstreeks daar een afspraak te maken, ipv eerst naar huisarts of VK, en dan dus wel terecht voor een vroege echo.
    En uiteraard: zo'n echo is geen garantie, dat heb ik zelf aan den lijve wel ondervonden, (goede echo bij 7,5 week en 3 weken later te horen krijgen dat ons kindje een paar dagen na die echo gestopt is met leven). Maar zonder die vroege echo's wordt het helemaal wel erg stressvol, als je ooit eerder een miskraam hebt gehad.

8. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    @Rozemarijke, dan begrijp ik met alle respect niet waarom ze een topic opend terwijl ze zo bij dr gyn terecht kan.. :) gene probleem dat je een topic opent (duh) maar je hebt al een oplossing door een ander telefoonnummer te bellen.

9. raspberry

Ja, in mijn eerste reactie vroeg ik 'r ook waarom ze uberhaupt bij een VK zat, als de gyn haar had gezegd onder controle te komen bij een nieuwe zwangerschap :) Maar sommige mensen weten gewoon niet dat je dan rechtstreeks mag bellen en denken dat je dan nog steeds een verwijzing nodig hebt.
    Maar een verwijzing heb je dus alleen nodig bij nieuwe klachten en een nieuw behandelplan.
    Maar ik begreep uit andere reacties dat ze inmiddels gebeld had en een afspraak had...

10. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    aan de handtekening van ts te zien was alles goed!

Gefeliciteerd meid!

11. raspberry

Ja, heb net even bij d'r andere berichten gekeken en gezien dat het een mooie echo met kloppend hartje was, met termijn van 8 weken, dus super!

12. BABYxBUTTERFLY

BABYxBUTTERFLY Actief lid

24 okt 2011
    407
    0
    0
    Den Haag
    Ja het is allemaal toch goed gekomen.. :)

Deel Deze Pagina