Heb het hier gevonden op zp met bron als artsennet ben gwn nieuwsgierig Je moet je nog wel even bedenken dat de kans op een miskraam per leeftijdsgroep ook weer wisselt. Tussen de 20 en de 30 heb je de kleinste kans op een miskraam, (ongeveer 9%), voor je 20e en tussen je 30e en 35e ligt die kans op 11% en na je 35e op 21% en na je 40e op zo'n 40%... Verder is het zo dat de kans op een miskraam na het zien van een kloppend hartje, drastisch daalt. Heb je nooit eerder een miskraam doorgemaakt, dan ligt die kans op ongeveer 0,5-1%. Heb je eerder een miskraam meegemaakt, dan kan die kans tot wel 3% nog zijn, maar het ligt iig een stuk lager dan, dan de 10% die je gemiddeld kans loopt op een miskraam.
Helaas bij mij wel miskraam na kloppend hartje. Was 11 weken zwanger. En eerste dagen kon ik er nog redelijk mee omgaan. Vind het nu veel moeilijker worden. Kom nu ook niet veel meer op zwangerschap pagina. Ter zelf bescherming
dat is een gemiddeld iets denk ik ben zelf 30 en heb al 2 miskramen gehad en de eerste was met 23 jaar foutje in de aanleg kan iedereen overkomen ik geloof er niet zo in
Hoebedoel je foutje in de aanleg bij jou of bij t kindje. Ik we 22 toen k Mn eerste kind kreeg ben nu 26 ben benieuwd
Ik denk dat dit wel algemeen bekend is. Of de cijfers extactnklopprn weet ik niet. Maar het is logisch lijkt me
Ik weet het niet, ik denk dat het bij elke vrouw verschillend is. Mijn nichtje was 23 toen ze haar 1e miskraam kreeg daarna kreeg ze nog 3 miskramen voor haar 30. Toen ze 31 was bleef het kindje wel plakken..nu s ze weer zwanger is inmiddels 33 en ze gaat binnenkort weer bevallen. Dus bij iedereen is het anders.
Toen ik bij de gyn een gesprek had ivm mijn miskraam hadden wehet erover dat het procentueel waarschijnlijk veel hoger ligt maar veel miskramen zijn zo vroeg dat je het niet door hebt. 10% is best een verouderd gegeven en met de vele vroege testen voortaan hoort het veel hoger te zijn volgens haar. Dit omdat er het meeste fout gaat rond de dag waarop je menstruatie zou moeten komen. Aan de andere kant denk ik dat procenten niet eens zo veel uitmaken. Al zou het 1 procent zijn, als je dan die 1 procent bent dan ben je hem toch en doet het niet ineens minder zeer. En je kan altijd die persoon zijn waarbij het gebeurt
Dat is het nadeel van de vroege testen.. er hoeft maar iets van een innesteling gaande te zijn en je hebt 2-3 dagen later een positieve test. Een positieve test voor nod blijft gewoon onzeker. Op of liever iets na nod scheelt echt wel een cruciaal moment. Ik heb bij lichte streepjes voor nod altijd zoiets van Yes er is iets gaande maar nog niet de stempel zwanger. Das pas op of na nod. Dus dan spreek je ook van een evt vroege miskraam. Moeten ze op basis van zeer gevoelige testen en soms 5 -6 voor nod uitgaan van een miskraam? Nee in mijn ogen niet. Dus zsl die 10-15 procent aardig kloppen. Dames denk wel deze percentages is een gemiddelde. Ben zelf ook een uitzondering met 4 mk op je 29ste. Masr gemiddeld gezien komt dit zelden voor. Wel vaker op hogere leeftijd.
Zie mijn handtekening.. Ma toen ik 19 was (11+3) Gezonde dochter, bevallen met 21 jaar (40w) Ma toen ik 21 was (9+5) Ma toen ik 23 was (15+4) bleek hartafwijking Nu zwanger en zal bevallen met 24 jaar