Bij mijn opwekking in april ivm kindje zonder levensverwachting bleef er placenta zitten waardoor ik erg bleef bloeden, spoedcurrettage nidig was en n hb van 4 overhield. Ik ben bang dat ik nu met cytotec misschien weer zo.kan bloeden... Wilde idd dit weekend iets doen maar was gister laat terug vd gyn en er moet 36 u zitten tussen de 1e pil en cytotec. Dus wordt volgend weekend
Hey Babilu, Wat een rot ervaring heb je overgehouden van de vorige pillen. Ik kan me voorstellen dat zoiets opnieuw angst oproept bij je. Ga je volgende week werken? Goed naar je gevoel en je lijf luisteren he meid. Ik weet niet of je je gemakkelijk ziek kunt melden, maar als je merkt dat je rust nodig hebt, dan lekker pakken! Het voordeel van een week rekken is dat je lichaam toch zelf ermee aan de slag zou kunnen gaan. En anders kan je je in die week mentaal voorbereiden op de pillen. Vandaag heb ik een lange fietstocht en wandeling gemaakt door een heuvelachtig gebied, lekker veel inspanning. Al ben ik snot verkouden. Maar wel flink gelachen omdat mijn vriend en ik tot twee keer toe zijn gevallen omdat het zo glad is. Heb het gevoel dat dat me goed heeft gedaan. Lig nu met vette krampen op de bank. Bloeding wordt steeds erger. Ik hoop dat het er morgen uit is.
Ik ga gewoon werken, er gebeurt helemaal niks tot nu toe.... Ik wil me straks als ik met de pillen start ziekmelden voor een paar dagen
Oh dat lijkt me een heel slim idee! Ik heb me in ieder geval alvast ziek gemeld voor morgen. Want naast de miskraam ben ik ook flink verkouden. Hoe gaat het met me? Nou jeejtje.. heel eerlijk. Ik heb het echt onderschat! Ik ging gisteren met buikkramp naar bed en werd pijnloos wakker. Heb weer een flinke wandeling van 2 uur gemaakt. Ik denk dat ik het daarmee kan opwekken, is vast psychisch . Sinds half 4 flinke buikkrampen. Net bloed, stolsels en rood slijm verloren. Maar nog geen vruchtzakje gezien. Nog veel buikkrampen. Ik hoop echt dat t nu doorzet en niet dat ik morgen weer zonder klachten wakker word en de krampen in de middag weer beginnen... Ik ben wel van plan om thuis te werken. Lekker afleiding. Ik had bedacht om ook te gaan leren, maar ik kan me onmogelijk concentreren zo.. Idd goed dat je gaat werken. Zolang je niets voelt kan dat prima. Bij mij kwamen de buikkrampen heel geleidelijk. Hopelijk is dat bij jou ook zo. Werk je dichtbij je huis?
Echt irene? Hier vannacht ook niks,net weer wat bruin.blijf maar thuis vandaag al heb ik eigenlijk n afspraak met mijn nieuwe leidinggevende,heel belangrijk!! ... Pfff zo balen! Hoop dat t snel doorzet!
Ja klinkt hetzelfde. Ik had de dag nadat mijn lichaam zelf begon afspraak bij gynaecoloog. Toen ik me daar moest omkleden zat mn hele broekje onder. Daarna pillen mee gekregen en binnen 3uur was ik toen het meeste kwijt. Daarna nog 3 dagen gebloed en wat vlies en weefsel verloren en sinds gisteren nog maar een paar druppels oud bloed. In totaal heeft het met medicatie 6 dagen geduurd. De 18e heb ik controle echo of alles schoon is. Fingers crossed
Hey Irene, Wat moet het als een enorme opluchting voelen dat je het waarschijnlijk kwijt bent nu! Ik kan haast niet wachten tot dat moment. Bevrijdend lijkt me dat. Toen bij mij de bruine afscheiding begon heeft het nog 6 dagen geduurd voordat ik er kramp bij kreeg en meer bloed had. Dag 8 is nu inmiddels begonnen. (Ik ben ook een partijtje ongeduldig ) Gisteren met krampen gaan slapen. Vanochtend weer wakker zonder krampen. zo irritant dit. Ik wil gewoon dat het doorzet. Ik ga vanmiddag toch voor de zekerheid de vk bellen. Ik wil het eigenlijk zonder medicatie doen, omdat ik er in geloof dat mijn lijf dit zelf kan en er bijna is. Maar ik lees hier op zich wel positieve verhalen over medicatie, hoewel ik ook schrik van het verhaal van Babilu. Ik laat het van het advies van de vk afhangen. Babilu aahh vervelend joh dat je je toch noodgedwongen voelt om thuis te blijven. Maar je moet doen waar je je goed bij voelt! Ik heb vorige week wel de hele week gewerkt, maar ik had naast bruine afscheiding/bloed geen andere klachten. Daarnaast werk ik super dicht bij mijn huis. En precies tussen mijn huis en mijn werk ligt de vk praktijk . Dat geeft me een veilig gevoel . Ik heb toevallig vorige week ook mijn nieuwe leidinggevende ontmoet. Wat een overeenkomsten! Ik merk dat ik het heel fijn vind om zo met jullie te kunnen babbelen, meiden. Het doet me goed! Ik denk trouwens dat je 's nachts niets hebt, omdat je ligt. Zou dat kunnen? Dan werkt de zwaartekracht ook niet echt mee. Althans tot zo ver nog nooit iets gehad in de nacht. Bij normale menstruatie heb ik ook haast geen bloed in de nacht.
Bevrijdend maar ook definitief over. Ook moeilijk. Ik wilde het vorige week zo snel mogelijk kwijt. Waarschijnlijk deed mijn lichaam het zelf allemaal wel maar heeft de medicatie een zetje in de rug gegeven. De reactie was wel ontzettend hevig, maar ben blij dat het zo snel is gegaan. Mijn ervaring is absoluut positief. Ik had een heel fijn gesprek over de opties met de gynaecoloog, die kon goed adviseren. Je vlk kan je indien nodig doorverwijzen. De gynaecoloog checkt gelijk of baarmoeder en eierstokken in orde zijn, dat vond ik prettig. Over de zwaartekracht denk ik ook hoor. Al kon ik tijdens de tabletjes alleen liggen, soort mini bevalling met weeen. Ik ben sinds de miskraam thuis en mocht van HR manager nog niet op werk komen deze week. Ik hoef me dus niet druk te maken over de beslissing gelukkig....
Jeetje inderdaad veel overeenkomsten!! Ik vind het ook heel fijn ervaringen te kunnen delen met jullie!! Vanochtend bruine sliertjes, daarna kramp en rode slierten (sorry). Maar nu weer gestopt. Irritant!!! Ik twijfel of ik ga wachten wat t doet of toch de cytotec gebruiken
Dat ligt aan je gevoel idd. Ik was blij met de tabletjes, als het dan toch begint dan maar snel! Ik zou wel wat maandverband halen voor zware dagen dan. Sterkte!
Ha meiden! Ja definitief is het zeker. Pff maar ik kan op dit moment alleen maar dromen daarvan. Babilu; het lijkt nu wat voorspoediger te gaan bij jou he? Heb je ook flinke krampen? Zojuist vk gebeld. Ze adviseerde me om het op z'n natuurlijke beloop te laten. Ze krijgt wel het idee dat mijn baarmoeder niet helemaal snapt wat de bedoeling is, omdat mijn krampen niet lijken door te zetten. Nu hebben we afgesproken dat ik woensdag voor een echo langs kom, mocht ik het dan nog steeds niet verloren hebben. En dat ze misschien een gyneacoloog laten meekijken. Ik krijg nu al de kriebels van het idee dat dat zou moeten. Ik heb alvast gezegd dat ik bang ben voor een curretage. Hoop echt zó dat ik het zelf kan. Fingers crossed! Ik kijk er enerzijds tegenop om naar de vk te gaan, anderzijds ook ergens wel prettig dat er iemand is die met me meekijkt.
Maar Gember buiten curretage (wat ikzelf ook niet wilde ivm risico's) kun je ook crytotec krijgen om je lichaam te helpen en het proces te bespoedigen. Zou je dat niet willen? Ieder zn keuze hoor, als je je lichaam het het zelf wilt laten doen kan k ook begrijpen
Ik heb net flink gewandeld en er gebeurt weer wat. Maar de cytotec ga ik wel gebruiken. Ik doe dat donderdag want dan is mijn man thuis en wil niet alleen zijn. Gember kun je niet vast eerder naar de gyn om evt opties vast te bespreken. Anders ben je zo weer n week verder?
Verstandig Babili, ikwas idd blij dat ik niet alleen was. Veel steun gehad (en nog steeds) van mn vriend.
Irene, klopt wat je zegt. Ik vind cytotec wel een aantrekkelijke optie. Mede door jouw verhaal. Mijn krampen zijn nu weer minder . Het vruchtzakje is echt nog niet weg, dat weet ik zeker. Het bloedverlies blijft wel. Zolang dat blijft, hou ik het advies van de vk aan. Mijn vriend kan woensdag mee als het nodig is. Hij kan gelukkig thuis werken. Hoop echt zo dat het niet nodig is! Goed dat jij donderdag eraan begint als je man er is Babilu! En wat fijn Irene dat je zoveel steun hebt aan je vriend! Het is zo belangrijk om dit samen aan te kunnen. Ik merk ook dat het ons intiemer maakt. We delen nu samen een van onze moeilijkste verhalen. Dat doet wat met de binding.
Dat met dat de relatie intiemer is vind ik ook. Dat is dan nog een lichtpuntje in deze ellende. Je hebt zoiets ergs meegemaakt en het heeft ons nog dichter naar elkaar gebracht. Blijven praten en ook vragen hoe het met hem gaat. Hopelijk gaat het voor iedereen op de manier hoe ze wensen. Ik ben positief over de cytotec maar weet natuurlijk nog niet of het schoon is. De gyn zei wel dat als het blijft bloeden dat er waars nog wat zat. Dat geeft me goede hoop want het zijn nog maar paar bruine druppels per dag hier
Hoe weet je zeker dat je t vruchtzakje nog niet kwijt bent? Een gyn kan ook meekijken zonder ingrijpen. Om de boel in de gaten te houden zeg maar. Evt idd cytotec voorschrijven om indien nodig net een zetje te geven. Een klein vruchtzakje van 1/2 cm hoef je niet als herkenbaar te verliezen. Je lijf ksn eea afbreken zodat dit onopgemerkt voorbij gaat. Ook kan t lijken op een stolsel. Dames met cytotec zorg dat je aleve feminax of naproxen in huis hebt. Dit werkt goed tegen baarmoeder krampen. Sterkte x