Wacht op miskraam: thuisblijven???

Discussie in 'Miskraam' gestart door Babilu, 5 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Owh autch Irene bij ons was het ook zo met nieuwjaar. We dachten zo dat het goed zat en met kerst aan de familie verteld ook.

2. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Hoi lieve dames, mag ik ook meeschrijven? Ik heb alle pagina's gelezen en wat heb ik veel aan jullie ervaringen gehad! Allereerst dus een dikke knuffel en sterkte aan iedereen die dit ook doormaakt.

14 december had ik een positieve test, wij gingen de feestdagen in met Jip en Janneke champagne! En volgens eigen berekening ben ik uitgerekend op mijn man zijn verjaardag, wat leuk!
    5 januari had ik plots bruinverlies. In de dagen erna bleef het met kleine beetjes komen. 9 januari mocht ik voor een echo, ik zou 7+2 weken zijn maar het vruchtzakje was maar 5 weken. Niet eens een vruchtje te zien. Wat een klap... Man en ik hebben samen gehuild. Van het moment dat je die positieve test in handen hebt zie je dat baby'tje toch al in je armen liggen. Nu dat beeld in duizend stukken is gebroken zit er niets anders op dan de scherven op te rapen en door te gaan. En... scherven brengen geluk, toch?

Het is vandaag een week geleden sinds de echo en ondertussen is het bloedverlies begonnen. Elke dag een paar maandverbanden vol, zonder noemenswaardige krampen of stolsels.
    Vandaag had ik om 10u weer een echo. Het vruchtzakje zit er nog maar het is aan het zakken. Ik voel het ook wat rommelen (wat meer menstruatiekrampen en mini stolseltjes). Hopelijk zet het door.

Lieve dames, ik duim voor jullie allemaal. We zijn sterker dan we denken! We kunnen dit.

3. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Wat naar kristientje. Sterkte !
    Wel heel fijn dat het zelf op gang komt ! Hopelijk blijft het zonder al te veel pijn

4. Babilu

Babilu Actief lid

29 mrt 2016
    171
    0
    16
    Welkom kristientje, wat naar dat ook jij dit moet meemaken... Ik hoop voor je dat het snel vanzelf gaat komen!

5. Gember

Gember Actief lid

6 jan 2017
    371
    140
    43
    Vrouw
    Jeugdzorgwerker gehandicaptenzorg
    Gelderland
    Ach Kristientje, wat naar dat jij dit ook moet meemaken! Veel sterkte de komende tijd! Je kan altijd posten als je daar behoefte aan hebt. Heeft mij enorm geholpen in ieder geval.

Ik ben weer begonnen met werken. Heel fijn was dat! Toch nog wel wat bloedverlies maar ach, geen buikpijn meer, daar ben ik al zo blij mee! Ik krijg trouwens helemaal geen echo om te checken of het okey is. (Vanmiddag nog even gebeld ivm bloedverlies). Alleen als ik volgende week nog vloei gaan ze even kijken. Anders gaan ze er vanuit dat het goed is.

Gek is dat he, hoe elk lichaam anders reageert :)

6. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Lief van jullie!

@Gember, hoe gaat het met het bloedverlies? Ik vind het wel een beetje raar dat ze geen nacontrole doen, maar hopelijk is het ook niet nodig.

@spruitjes, merk jij al wat? Ik merk geen verschil met de vorige week. Ik vloei zoals bij een gewone menstruatie, af en toe een mini stolseltje (en dan bedoel ik echt mini) maar verder niets.

Ik hoop zo dat het doorzet. Dat wachten vind ik maar niets!

7. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Nee helemaal niets. Niet eens kramp.... intussen 2x een verhaal gehoord dat bij de eerste echo een leeg vruchtzakje was en bij de tweede ineens een kindje. Dat had ik dus niet willen horen.... nu krijg ik stiekem weer hoop. Om straks weer een klap te krijgen. Maar er gebeurd nog niets en heb wel vet last van hormonen

8. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Hoi spruitjes! Ik kan me voorstellen dat dat hoop geeft! Je gaat stiekem toch denken aan mirakels zoals diapauze enzo. Herkenbaar hihi

Hier is er hopelijk schot in de zaak; vanochtend een stuk weefsel van 5 cm verloren. Verder business als usual.

9. Babilu

Babilu Actief lid

29 mrt 2016
    171
    0
    16
    Ik heb nu n week na de curretage ook nog steeds bloedverlies met frutseltjes...
    Spannend spruitjes...! Je hoort inderdaad zoveel verschillende verhalen!
    Kristientje, ik hoop het voor je. Ben je gewoon aan het werk of thuis?

10. Happyjoy

Happyjoy Bekend lid

21 jun 2016
    848
    10
    18
    Even inbreken en jullie allemaal een dikke knuffel geven. 🍀🍀🍀

11. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Lief! Ook voor jou een dikke knuffel, ik zie aan je onderschrift dat je al een verdrietige weg achter de rug hebt. Ik duim voor een lief en gezond kindje over een aantal maanden! 😘

@Babilu Ik werk niet, thuisblijfmama. Da's wel fijn nu 😊

Het heeft niet doorgezet, ppffff

12. krulleke

krulleke Lid

19 jan 2017
    97
    0
    6
    Communicatie Jeugd en onderwijs
    Antwerpen
    Kristientje, ik vond het heel mooi wat je schreef over die scherven oprapen en dat ze geluk brengen. Dat geeft me ook weer wat moed om me op een dag terug happy te voelen. Ik wens iedereen hier veel sterkte in deze moeilijke dagen xxxxx

13. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Een hele dikke knuffel 😘

14. Irene1986

Irene1986 Actief lid

28 nov 2016
    473
    1
    18
    Hebben jullie nog ergens controles staan Kristientje en Babilu? Lijkt me lastig als je er steeds zo op moet wachten. Is dat mental ook niet zwaar?

Hier gisteravond weer dipje. Iemand die ik via dit forum heb leren kennen en best veel prive contact mee had gekregen had een echo gisteren. Super mooi om de foto en het filmpje te zien, maar toch ook pijnlijk omdat ons frummeltje ook zo groot zou zijn nu. Extra spannend nu ook nog omdat mn ei op springen staat, maar nog geen posi ovu test....

15. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Hoi Irene, ja ik heb nog een echo op 6 februari. Als het vruchtzakje er dan nog zit krijg ik medicatie.
    Dat afwachten is inderdaad heel vervelend, maar ik probeer veel afleiding te zoeken.
    En het is prachtig weer, dan voel ik me gelijk al stukken beter!

16. Babilu

Babilu Actief lid

29 mrt 2016
    171
    0
    16
    Ik heb de 27e een controle, vind ik wel fijn omdat het nog niet helemaal ok voelt...
    Spannend irene, een nieuw ei!!
    Pff blijft moeilijk he, zwangeren om je heen...

17. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Ik heb morgen mijn curretage. ..

18. Irene1986

Irene1986 Actief lid

28 nov 2016
    473
    1
    18
    Spannend spruitjes, zie je er tegenop?

Mn ei is nog niet geweest aan ovu testen en temp te zien, we wachten dus af. Hoop dat hij nog wel komt en dat mn lichaam niet al te erg van slag is.

19. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Veel succes morgen, spruitjes!

20. Gember

Gember Actief lid

6 jan 2017
    371
    140
    43
    Vrouw
    Jeugdzorgwerker gehandicaptenzorg
    Gelderland
    #100 Gember, 24 jan 2017
    Laatst bewerkt: 24 jan 2017
    Succes Spruitjes! Laat je ons weten hoe met na afloop met je gaat?

Ik wil even kwijt dat ik nu klaar ben met de cytotec. Het is me echt 1000% meegevallen! Geen pijnstillers gebruikt, omdat het gewoon niet zo'n pijn deed. Ik was toch wel het meeste kwijt denk ik. Ik verlies nu haast geen bloed meer en ik herken mijn normale afscheiding steeds meer terug. Ik zit ook lekkerder in mijn vel opeens! Echt heel blij mee! Volgende week eens kijken of ik al richting een witte test ga. 3 maart controle. 6 maart op vakantie voor ruim drie weken!

Deel Deze Pagina