@ Liva: wat naar en verdrietig voor je! De week voor de miskraam voelde ik me lichamelijk ook niet goed. Ik was er ziek van, voelde me slap en slecht. Kort nadat de miskraam echt doorzette was er een soort van lichamelijke opluchting. Ik heb veel pijn gehad en ik had al 7 dagen een bloeding totdat het echt doorzette.. Na de miskraam was de pijn weg maar voelde mijn lichaam zich ook al snel weer energieker, fitter "weer normaal"/"van mij".. ik hoop dat dit voor jou ook zo zal zijn. Sterkte! @Irene: ook bij mij zagen ze een eitje bij de controle die zou gaan springen. Ze hebben alleen niet gezegd wanneer.. bijzonder dat ze dat zo precies aan jou hebben kunnen zeggen! Mooi dat het lichaam zo snel herstelt ook! @krulleke en @Gember: ik herken zo wat jullie zeggen! Het ene moment denk je: "ja! Nu voel ik me echt beter!" En dan komt er plotseling reclame van babydump in de brievenbus, pas je die ene spijkerbroek weer, zie je een buikje op een foto of overvalt het gevoel van gemis je plotseling toch weer.. Iemand zei tegen me: "Grief is the price you have to pay for love".. voelt voor mij als een waarheid.. Mensen zeggen "het heeft tijd nodig".. Maar meer passend vind ik: "het zal altijd deel blijven van je leven". @Gember: zou je niet even bij je VK langs mogen komen voor een echo om te kijken hoe het er voor staat? Misschien willen ze daar wel even tijd voor maken?..
Huishoudelijk idee... Hoi lieve meiden, Ik zou het super fijn vinden om langer met jullie door te praten. Ik wil graag blijven volgen hoe het met jullie gaat. Ook met het oog op een eventuele nieuwe zwangerschap in de toekomst. Misschien handig om dit te doen in een club? Dan kunnen we verschillende onderwerpen starten en dan zie je het ook meteen als er een berichtje bij is gekomen enzo.. Ik heb een club aangemaakt met: "Zwanger worden na een miskraam 2017". Vinden jullie het fijn om daar met elkaar verder te praten? Ik ben benieuwd hoe lang jullie wachten, of jullie er meteen weer voor willen gaan, of jullie weten wanneer je eisprong was na de miskraam, wanneer jullie eerste menstruatie kwam (daar zit ik nu op te wachten).. etc. Sommige meiden zitten nu alleen nog midden in de miskraam.. Dan is de titel "zwanger worden na miskraam" niet echt gepast.. Ik wilde proberen het aan te passen naar "Miskraam in 2017" maar dat lukt niet goed. Sorry daar voor! Misschien vinden jullie het ook oké om een onderwerp binnen de club "Miskraam" te noemen. Dan kunnen we daar ook doorpraten met de meiden die het nu meemaken of nog moeten meemaken of net pas kortgeleden hebben meegemaakt.. enzo.. Het is natuurlijk maar een suggestie... Hier op het forum doorpraten kan ook. Anyway: Jullie zijn heel erg hartelijk mega onwijs welkom in mijn recent gemaakte club: "Zwanger worden na een miskraam 2017". Liefs Framboosjes.
Ik geloof bij "Zwanger worden clubs".. Ik heb je geloof ik nu "uitgenodigd".. Zie jij dat ergens? (Sorry, ik heb niet zo veel forum/ club-opricht ervaring.. )
hey iedereen, die club lijkt me wel leuk want nu hangen we nog aan een topic en je bouwt toch een verhaal samen op waar anderen ms niet zo veel aan hebben om dat je op een gegeven moment echt over details doorpraat. maar ben nog nieuw op het forum dus heb ms nog een handleiding nodig om het te vinden . misschien dat ik op een gegeven moment minder nood heb aan babbels, maar voorlopig doen ze me veel deugd. echt waar meisjes, dank je daarvoor! irene, het innemen van cytotec was vorige week dinsdag (s avonds), vanavond dus 10 dagen geleden. afgelopen maandag (dus 4 dagen geleden) viel het laatste stuk weefsel eruit en sindsdien enkel nog verlies van oud bloed en maar 1 verbandje per dag. heb nu wel lichte last van steekjes hier en daar maar helemaal niet te vergelijken met de last die ik had na de curretage. aha, een eitje zit er dus altijd. dat wist ik eigenlijk niet. dacht dat het ergens van diep in mijn lijf ineens boven kwam. haha, 36 jaar oud al en zo onwetend . wist id wel dat het gaat groeien en dan los komt (gyn heeft al eens 2 eitjes gezien en dan id gezegd hoe groot ze waren, andere keer ook een eitje en dan zei ze ook eisprong binnen zoveel dagen, of eisprong geweest). ik laat het ei nu maar doen waar het zin in heeft en we zien wel. ik ga echt 1 cyclus afwachten om niet opnieuw een vroege miskraam na een miskraam te krijgen. (hoewel ik eigenlijk niet weet of het daaraan lag en wie weet zou het wel goed gaan, maar toch, ben wel bang nu). gember, die reis klinkt WAANZINNIG! en je gaat er heel veel deugd van hebben. wij hadden onze skivakantie geannuleerd omdat ik 4 maanden zwanger zou zijn (en ik kan niet in de bergen zitten zonder op de latten te staan, te zweten in de sauna ....) maar na de miskraam in november direct nieuwe skivakantie geboekt. dan hoorde ik vlak ervoor dat ik terug zwanger was, maar vond het minder erg omdat het nog zo pril (en dus veiliger) is. maar op de tweede dag van de vakantie kreeg ik al telefoon dat het niet goed was, dus dan ben ik er eerlijk gezegd ook wel voluit voor gegaan op vakantie. en dat deed echt wel deugd, om mijn gedachten te verzetten. ik hoop id ook voor je dat het maandverbandenverhaal tegen dan afgelopen is. ik zat op skivakantie wel met angst dat die miskraam ineens op gang zou komen en dat ik daar op een berg stond. irene, wat een mooie tekst. ik kreeg tranen in mijn ogen...
Sorry ik vind het ook heel leuk om wat meer contact met jullie hebben maar ik ben jullie nu wat aan het verwaarlozen geloof ik. Het lukt me net om snel snel bij te lezen maar goed reageren lukt me niet. En daarna ben ik weer delen vergeten. Dochter is echt flink ziek. Ik sta de hele dag in dienst van haar voelt het. Het komt wel goed maar maak me continu zorgen. Gister wilde ze nog zoveel drinken en nu niet. 40 graden koorts ook. Mijn eigen verwerken staat echt op pauze. Met m'n buik gaat het wel goed. Amper bloedverlies en geen pcm meer op. Ik ben toe aan een paar dagen rust in huis. Maar even volhouden. M'n meisje heeft me nodig. Dat gaan jullie ook allemaal snel ervaren ! Hartstikke leuk... hmmm. Een groepje via de ik leuk maar is dat een geheime club? Want Dat wil ik wel eigenlijk. Er zijn wat mensen die mij kunnen volgen waar ik geen contact meer mee heb. Ik zal het zo even zoeken. Den oven piept. M'n eten is klaar. Dl ligt te slapen dus ff bijtanken !
Gedichtje is mooi trouwens. Maar niet passend bij mij. Er zijn zoveel gedichtjes die gaan over een sterretje. Maar bij een leeg vruchtzakje heb je geen kindje en dus ook geen echt sterretje. Mijn beleving dan he. Ik zou wel een gedichtje willen vinden dat over een gedachten kindje gaat. Dat vind dat ik een betere benaming. Het bleek dat ik alleen in mijn gedachten een kindje had, niet in mijn buik. Als iemand die vind...
Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje als spruitjes, zoontje hier is flink ziek (koorts, niezen, hoesten) dus ben de hele dag met hem bezig. En ik ben zooooo moe.... echt verschrikkelijke, loodzware vermoeidheid. Herkennen jullie dit na de miskraam? Komt het door het bloedverlies? Ik neem elke dag een multivitamine en eet brood met appelstroop. Vandaag ook begonnen met Floradix. Ik ga strakjes even kijken naar de club, lijkt me erg fijn!! Want heb heeeel veel aan de reacties hier. Nu even slapen...
Oef ik kan niet slapen want ze is al weer wakker. ... H Balen kristientje. Hier is het categorie overgeven diarree en flink koorts.
hey spruitjes enkristientje, ocharme. ik kan me wel iets voorstellen bij buikgriep in huis en zielige prutsjes op de bank, leuk is anders! hopelijk vinden jullie snel tijd om wat aan jezelf te denken.
Ha, ik merk ook dat ik soms wat minder tijd heb voor het forum. Even heel druk thuis en op werk geweest. Hier eindelijk sinds gister geen verbandjes meer nodig en voelt als eisprong tijd. Maar wij wachten 1 menstruatie af, op advies van arts en vk. En ik merk dat ik het ook wel even fijn vind mezelf weer te zijn.... Fijn een besloten groep!
Fijn babilu, geen verbandjes meer. Ik tel af naar die dag! Ik verlies nu denk ik 10 druppels oud bloed op een hele dag dus hoop gauw klaar te zijn. Wat wel raar is, na het stoppen met bloeden na de curretage had ik totaal geen zin om te vrijen. Nu na de cytotec eigenlijk wel, hopelijk is dat een goed teken ivm het herstel. Gaan het zeker nog niet doen ivm infectie maar het geeft me moed voor de toekomst. Ik wacht ook een menstruatie af voor alle veiligheid al begin ik dat wel jammer te vinden want heb echt zin om terug zwanger te worden, voor het eerst sinds de miskraam i november. Geduld geduld geduld...
Ik ben die verbandjes na bijna 3 weken echt beu... Helaas heb ik ze nog echt nodig, bloed nog steeds zoals de felste dagen tijdens je menstruatie. Geduld hebben is zo moeilijk he krulleke, hihi! Maar wel heel fijn dat je je stilaan weer beter in je vel begint te voelen!
Ps, ik heb vandaag echt een baaldag Mentaal voelde ik me eigenlijk vrij goed, het grootste verdriet is over. Maar merk toch dat ik wat jaloers ben en dat zit me ontzettend dwars. Hoe gaan jullie daar mee om? Vind mezelf zo'n slecht persoon omdat ik die gedachten heb Bewaren
Meid, veroordeel jezelf niet om een heel normaal gevoel. Je voelt nu gemis en teleurstelling. Dat is toch hartstikke logisch! Je wilt graag dat het goed was gegaan en daar mag je zeker een rotgevoel van hebben. Wees lief voor jezelf!!!
Die baaldagen heb ik ook heel vaak hoor....!!! Wachten adviseren ze omdat met je menstruatie het laatste oude bm slijmvlies wordt afgesloten. Ook ben je er zeker van dat alles is geheeld. Op de plek van het vruchtzakje zit toch een wondje. En je hormonen zijn weer goed in balans. Het betekenen van de uitgerekende datum/ eerste echo en meting is ook beter te doen omdat je cyclus ontregeld kan zijn en je dus niet weet hoe ver je bent..
Gho kristientje, het is heel normaal om die jaloezie te voelen hoor. Ik ken dat gevoel maar al te goed. Ik vrees dat je aan het gevoel zelf weinig kan doen dus laat het even toe en probeer daarna onmiddellijk positieve gedachten te vinden. Maar ik vind het ook rot, want je wil zo niet zijn he.. Ik wacht nu ook minstens een ronde op advies van de gyn omdat ik na mijn eerste miskraam direct zwanger was en het heel snel terug misliep. Maar het is niet zeker dat het 1 een gevolg van het andere is maar ze wil gewoon op Safe spelen nu zodat het zeker goed hersteld is. Ik voel me er ook geruster bij.