Wauw Fringe gefeliciteerd! Nou Honda....Hier starte de dag gister met een omo witte test en eindigde met een prachtige rode gloed; ) ik vind Maart wel een prima maand wat jullie?
Wauw Fringe!! Ben benieuwd naar je test morgen. Balen zeg Samsie. Vandaag m'n zoontje 1 geworden!! En ondertussen word ik helemaal gek.... Vanmiddag dacht ik echt..., ik ben zwanger. Pfffff.
Toch jammer he Samie van onze mooie datum maar we gaan er weer voor dan maar voor maart onze mooie datum haha
Manlief zat ook zo iets moois voor te lezen dat zaadcellen in Juli 2 keer zo actief zijn en dat er dan de meeste kinderen verwekt worden haha ik zo nou zou dat onze maand zijn dan haha
Ja nou onze buurvrouw heeft begin dit jaar kleintje gehad... en die loopt er praktisch nooit mee alleen schoonmoeder op woensdag bij mooi weer vreemd hoor... ik ga lekker elke dag wandelen want het is me eerste kindje dus kan echt niet meer wachten erop...
Ik kon mijn geduld niet opbrengen. Zit vandaag op 29 dagen. Heb een early test gedaan van sensitest. Zie foto. Graag jullie mening. Ik ben helemaal van slag!
Ziet er goed uit Fringe!! IrisN: ik ken deze testen niet, moet het een Plus worden of een streep? Ik zie in ieder geval overduidelijk 2 strepen Balen Samsie.. Maar Maart is een prachtige maand Hier slaat de twijfel opeens toe. Ik wil graag jullie advies want ik blijf malen. - Kleintje van 5 maanden - Altijd de wens gehad om de kids kort op elkaar te krijgen & laatste tijd ook erg rammelende eierstokken - Graag kids kort op elkaar zodat ze veel met elkaar kunnen optrekken & omdat ik op een gegeven moment weer wil werken en ik het fijn zou vinden als ze op school zitten en er dus niet teveel leeftijd tussen zit Maar nu: - Na de bevalling afspraak met gyn als nabespreking. Gevraagd welke periode aan te raden is tussen de kids, ze gaf aan: na 6 maanden kan je voor een tweede gaan. - Na een tijdje wat zelfonderzoek gedaan uit angst voor verzakking.. Naar de huisarts geweest: blaas heel lichtjes verzakt maar kan bij de bevalling horen, trekt wss binnen een jaar weer recht - Liep al bij bekkenfysio dus heb daar ook laten controleren, zij zegt: geen blaasverzakking maar lichte (1e graads/minste dus) urinebuisverzakking. Bekkenbodem heeft een jaar nodig om te herstellen van zwangerschap en advies is dus om na een jaar voor een tweede te gaan. Ik heb niet echt klachten van die "verzakking" ik kan soms alleen niet goed leegplassen en moet al gauw weer naar de wc. Heb geen urineverlies of wat dan ook. Doe nu oefeningen en let goed op met niezen en hoesten en tillen enz., dat ik eerst m'n bekkenbodem aanspan. Wat zouden jullie doen? Wat is wijsheid? Ik geniet op dit moment ook erg van m'n kleine en twee is wel een stuk drukker natuurlijk maar als ik in de toekomst kijk dan vind ik kort op elkaar weer handiger. Ik kom er niet uit en blijf maar alle voors- en tegens afgaan en wil m'n lichaam niet onnodig veel schade aandoen (terwijl fysio zei dat het niet achteruit HOEFT te gaan, kan wel..).
Een streepje in het vakje van het hartje.. Na het weekend ga ik nog een Clear Blue test doen, maar ik kan volgens mij al juichen! Deze test was dinsdag nog spierwit... Spannend!
Dames, vraagje: Zoals gezegd hou ik er rekening mee dat ik extreem aan het PMS-en ben, maar begin toch lichtelijk te twijfelen. De afgelopen paar dagen loop ik met een constant zeurende pijn in mijn lies (woensdag even een flinke steek die vanaf dat moment over is gegaan in echt zo'n aanhoudend spierpijn/overbelast gevoel). Vanmorgen werd ik wel erg extreem bezweet wakker en zelfs het stukje fietsen naar mijn werk (nog geen 12 minuten) resulteerde in natte oksels. Ook kwam daar nog bij dat, ondanks dat ik toch niet zuinig was met mijn deo vanmorgen, mijn deo niet meer schijnt te snappen dat hij gewoon zijn werk moet doen. Ik wil niet teveel gaan googlen hierover, omdat je toch lichtelijk gericht gaat zoeken, dus dan maar hier neerplempen Anyone?
Niemand kan natuurlijk deze beslissing voor je maken maar als je vraagt wat ik zou doen zou ik denk ik beslissen om in ieder geval je lichaam wat meer tijd te geven om bij te komen. Als je geen verzakking had gehad, was dat anders geweest maar ook dan hoor ik vaak negen maanden zwanger, negen maanden ontzwangeren. Je lichaam heeft al een behoorlijke strijd geleverd met een zwangerschap en een bevalling. Je wilt natuurlijk niet dat je straks je lichaam (permanent) beschadigt. Maar ik snap je wens ook heel goed. Moeilijke beslissing. Ik wens je veel sterkte met je beslissing en veel beterschap! En natuurlijk lekker genieten van je kindje!
Bedankt voor je reactie Dalysa. Pff ik vind het zo moeilijk.. Ik weet het echt even niet.. Misschien hoort het nog gewoon bij de nasleep van de bevalling en ben ik zo'n overbezorgde miep die er toch naar laat kijken wat velen waarschijnlijk niet zullen doen zonder echte klachten, en hoort het er gewoon bij. Ik wil m'n lichaam idd niet onnodig veel schade aandoen maar anderzijds ook niet onnodig lang wachten, want misschien is dat helemaal niet nodig? Ik hoor altijd 9 maanden op, 9 maanden af, de gyn zegt 6 maanden en huisarts/fysio een jaar..! Ik vind het verwarrend.
Waarschijnlijk zeggen ze dat omdat elk lichaam weer anders reageert.. Je kent zelf je lichaam het beste, maar je moet inderdaad erg oppassen dat je niks gaat beschadigen.
Echt fijn om jullie meningen te horen! Geeft weer wat nieuwe inzichten Naturel: bedoel je dat ze tegen iedereen zeggen dat je het best een jaar kan wachten voor herstel van bekkenbodem? Echt superfijn dat je zwanger bent na twee jaar proberen! Begin je het al een beetje te beseffen?
Ik hoor zelf het meest 9 mnd op 9 mnd af, maar ik denk dat elk lichaam zich weer anders hersteld. Zelf voel je denk ik het beste wat wijsheid is. Maar dan is het wel zaak om realistisch te blijven, hoe moeilijk het ook is. Besef nog steeds niet dat het raak is. Ben elke keer bij toiletgang bang om bloed aan te treffen. Ook heb ik de neiging om te blijven testen, maar dat slaat natuurlijk nergens op.. Wie weet doe ik volgende week nog een test voor een echte knaller. Grr... Eerste echo duurt me veelste lang..!
Goede tip inderdaad Zal erover nadenken. Herkenbaar, ik vond die eerste weken zo tergend langzaam gaan! Wanneer heb je de eerste echo ook alweer?
13 juli heb ik de echo.. Pfff! Wilde dat het al zover was! Maandag een gesprek met moeders voor moeders. Dan wordt er weer een testje afgenomen. Hopelijk op een duidelijke knaller. *zucht* onzekerheid allom.