Wat een zelfbeheersing Honda! Erg knap! En helemaal dat jullie het tot de kerst nog zelf blijven proberen terwijl je 'wachttijd' nu wel voorbij is! Ooow ik hoop het voor je Naturel! Appeltje eitje zwangerschappen klinken top!
Een uitgebreidere 20 weken echo, voor de rest niets anders als alles goed gaat. Pff wat duurt wachten toch lang
Dankje lieve Samie ja het moed zakt me wel in de schoenen hoor inmiddels maar wil nog niet opgeven...
Samsie: nou ik hoop het voor je hoor!! Honda: nog wachten tot kerst....dat duurt nog een half jaar...ik hoop zo voor jullie dat het deze ronde raak is. vorige keren had ik al kriebels in mn buik als ik over testen nadacht. nu heb ik dat eigenlijk helemaal niet. ik wacht braaf tot dinsdag...misschien nog wel tot woensdag . idd zoals honda al zei: bij een eerdere test en die is wit, dan is de moed alweer weg gevaren zo blijft het toch nog een soort van spannend
Ja heb het zitten huilen toen ik weer die witte test zag pff zo frustrerend is het ook omdat alles goed is volgen het ziekenhuis... wel erg lief van je! ik hoop het ook echt zo graag nu en voor jouw ook zie dat je ook al in rode 7 zit zwaar he
ik vind het verschrikkelijk. ik werk in een winkel en zie de ene na de andere zwangere of pas geboren baby. mijn man wilt ook zo graag. als hij zn kleintje ziet zegt hij dat hij dan ook zo graag voor ons wilt 😍
Oooow meiden hoop het zo hard voor jullie! Ik stel voor dat we deze maand gewoon met z'n allen op roze gaan!
Ik heb het vooral op straat, alleen maar kinderwagens! dan begint het alleen nog maar meer te kriebelen...
Ohhh jaaaaa zooo herkenbaar. Op elke hoek van de straat een zwangere vrouw. Ik sluit me aan bij Samsie. Deze maand iedereen roze. Zijn jullie net als ik al bezig met foliumzuur, gezonde leefstijl, geen alcohol, geen filet american en sushi enzo? Wanneer denken jullie dat ik op z'n vroegst een test kan doen? Donderdag was denk ik mijn eisprong, dan kan ik nu nog geen symptomen hebben toch? Spannend allemaal! X
uiteraard foliumzuur en roken deed ik toch al niet. maar bij 5 maanden op al mn eten letten omdat ik misschien wel zwanger kon zijn had ik er toch wel beetje genoeg van. aangezien je kindje pas met je mee eet/drink vanaf 6 weken zwangerschap. natuurlijk let ik wel op de hoeveelheden maar verder blijf ik ook genieten hoor
Ik sluit me aan bij CrossCountry. Wanneer mijn test positief zegt pas ik mijn eten en drinken aan. Ik drink nu heel soms een wijntje bij bijv. Een bbq of feestje en eet meestal gewoon gezond ik gebruik foliumzuur van Mediq. Wanneer ik zwanger ben de multivitamine compleet mama Qua testen Niieenn kan je het beste dpo berekenen of nog beter op of na NOD testen. Maar aangezien dat laatste een ware kunst blijkt (ook bij mij hoor ) is dpo handig. Dpo is Days Past Ovulation. Sommige testen op 9dpo positief als ze zwanger zijn maar merendeel vanaf 10 a 11 dpo. (Mits zwanger natuurlijk ) er zijn echter ook meiden die na (soms echt wel een paar dagen!) hun NOD pas positief testen. Het blijft gewoon spannend
Ik heb de afgelopen maanden ook weinig alcohol gedronken, niet meer dan een glas en dan nog af en toe. Mijn vriend vindt het wel fijn zo, altijd een bob bij zich Ik heb zwangerschapstesten van sensitest, de ultra gevoelige. Die kosten 4.95 voor 3 (worden goedkoper als je er meer bestelt), en worden al positief vanaf HCG 10 (normale zwangerschapstesten hebben meestal 25-30 nodig om te kunnen detecteren) waarbij je ten vroegste 6 dagen voor je NOD al kan testen. Dus voor wie net als ik veel testdrang heeft blijven de kosten dan nog enigszins binnen de perken
Wanneer je een positieve test kan verwachten verschilt heel erg van persoon tot persoon, en van cyclus tot cyclus. Een (bevrucht) eitje doet er ongeveer 5 dagen over om vanaf de plek van de bevruchting (vlakbij de eierstok) de baarmoeder te bereiken. Het eitje kan dus op dag 5 innestelen, maar het kan daar ook nog tot meer dan een week "rondzweven" en dan pas innestelen. Die innesteling zelf kan binnen een dag klaar zijn, maar kan er ook nog eens 3 dagen over doen... Op Implantation Calculator - When Is Implantation Likely To Occur? | Countdown to Pregnancy kan je berekenen tussen welke termijn een innesteling plaats kan vinden. Als het eitje dan ingenesteld is gaat het HCG produceren. Het HCG verdubbelt ongeveer elke 2-3 dagen. De meeste vrouwen hebben een begin HCG waarde van rond de 5, dat betekent dus dat je met de allervroegste testen pas 2 dagen na de innesteling een tuurlijntje zou kunnen krijgen. Met een "gewone" test kan dat nog 4-6 dagen langer zijn (gevoeligheid >25 HCG) Als je een late en trage innesteling hebt (bv 13 dagen PO), je begint met een laag HCG, dit verdubbelt per 3 dagen en je een gewone test gebruikt kan het dus zomaar zijn dat je pas een week na je NOD een positieve test hebt. Maar ook al weet ik dit dan nog moet ik mij inhouden om niet op dag 5 na mijn ovulatie te gaan testen
Oh super, bedankt voor de informatie. Haha ja een BOB is altijd handig. Ik heb de calculator gebruikt en hij heeft aan dat de innesteling het meest waarschijnlijk pas 9 DPO is. Dus kan ik niet nu al symptomen hebben. Dus nog even geduld haha. Wel handig die super vroege testen. Denk dat ik toch ga proberen het uit te stellen tot de 23e haha. Maar inderdaad, ik heb ook de drang om te gaan testen, zelfs met de informatie die jij allemaal vertelt heb ik nu al het gevoel symptomen te hebben haha, kan helemaal niet. Lekker mezelf gek maken. Niet zo leuk!
Werk je ook in een babywinkel? Ik wel, erg confronterend als je heel graag wilt. Bij mij is het gelukkig snel gelukt, maar ik was er al veel langer aan toe. Ik hoop iedereen op roze deze maand!!! @ Samsie, het wordt mijn eerste kindje en de datum is vooralsnog 27 feb 2016
Hey Fringe! Hoe voel je je meis? Enne werken in een babywinkel?!? Aiaiaia. ....pittige plaats om te zijn met een wens en een zwaar verleidelijke plaats om te werken wanneer je zwanger bent! Ik pas het lijstje morgen weer even aan vanaf de pc