Fijn mizz Bunny dat nu alles goed gaat! Ik was 15 kilo aangekomen ben nu bijna weer op mijn oude gewicht van 56 was 72 na de zwangerschap (nu 58)... 15 kilo aankomen schijnt normaal te zijn... Ik eet stuk minder en geen koekjes enz. dit helpt echt goed en veel water drinken...
Hier zijn de laatste loodjes aangebroken... Onze meid ligt met haar hoofdje al ramvast in mijn bekken, was geen beweging meer in te krijgen. Omdat ze al zo diep is ingedaald, is mijn energieniveau gedaald tot een nulpunt. Bij elke stap die ik zet, voel ik haar en druk op m'n baarmoeder en vagina. Een rondje boodschappen aan de overkant van de straat is al genoeg dat ik meteen erna total loss op de bank plof En dat kan ik niet zo goed accepteren, wetende dat dat waarschijnlijk nog zo'n drie weken aanhoudt.... Maar, met de kleine is alles goed en dat is toch het belangrijkste. Al zou ze er van mij elk moment nu wel uit mogen komen We zijn ten slotte ook verschrikkelijk nieuwsgierig naar haar! Ik ben tot nu toe zo'n 8 kilo aangekomen, wat je echt niet zou zeggen als je mijn buik ziet. Dan lijken het er eerder 20...
Hoi allemaal, Daar ben ik weer. Net toen we zo rond de 2 weken dachten dat we weer in rustiger vaarwater terecht waren gekomen en we lekker gewend waren aan elkaar, begon de achtbaan weer. Onze dochter werd ziek. Op zaterdagavond bracht ik haar om 23u naar bed en viel ze rond 23:30 in slaap. Om 02:00 werd ze huilend wakker, echt overstuur huilen. Maar dat vond ik al gek want ze wordt nooit huilend wakker. Heb haar toen de fles gegeven maar zodra ik de fles eruit haalde begon ze weer overstuur te huilen. Ook raar want normaal gesproken huilt ze dan niet. Ze heeft toen nog een uur, tot 3u bij me gelegen en is rustig in slaap gevallen. Heb haar toen weer in bed gelegd en om kwart over 4 werd ze gewoon gillend wakker. Heel erg overstuur. Dus toen dacht ik; hey dit klopt niet helemaal. Hebben toen haar temperatuur opgemeten en die was 38.1 maar ik weet dat baby's geen koorts horen te hebben dus hebben toen de huisartsenpost gebeld en we konden komen. Toen we daar kwamen bleef ze maar huilen toen ze neergelegd werd en alleen als je haar vast hield was ze na een kwartier ofzo pas stil. Die arts daar heeft toen besloten om haar door te sturen naar de kinderarts dus midden in de nacht om 5u ofzo kwamen we aan op de afdeling. Daar werd ze onderzocht en ze bleef maar overstuur huilen, kinderarts die zag niks aan haar eigenlijk. Temp was ook gezakt weer naar 37.8 alleen haar hartslag bleef knetter hoog. Rond de 200/240 en voor een baby is +/-150 normaal dacht ik. Dus daarom besloot die om haar op te nemen. Maar vanaf dat moment ging ze zich steeds slechter voelen. Haar temp steeg weer naar 38.2 en ze was helemaal overprikkeld. Je kon haar niet bewegen of ze krijste het uit. Om half 10 besloot de kinderarts dat ze een paar stappen vooruit moesten omdat ze niet achter de feiten aan wou lopen. Ze heeft toen een infuus gekregen en ze hebben een lumbaal punctie bij haar gedaan. Het vocht kwam gelukkig helder terug. Ze hebben ook een katheter 1 malig ingebracht om urine op te vangen. En ook namen ze bloed af. Hierna kwam ze weer terug naar de afdeling. Maar omdat zaterdag ochtend een peuter die mee was op kraamvisite bij ons, tegen haar hoofdje botste met zijn hoofdje (ging niet hard maar de kinderarts vroeg naar bijzonderheden) heeft ze om 11 uur ongeveer ook nog een scan van haar hoofdje gehad. Die scan was goed, geen zwelling en geen bloeding zichtbaar. Omdat ik bevallen ben met 2 koortsblaren werd ze preventief behandeld tegen hersenvliesontsteking en kreeg ze daarnaast 2 soorten antibiotica. Ook werd gelijk gestart met paracetamol en hierdoor kon ze slapen. Maargoed. Na die scan Heeft ze geslapen van 12 tot 5 denk ik, en eigenlijk vanaf dat moment begon ze op te knappen. Vanaf zondag middag 5 uur niet meer gehuild en haar temperatuur bleef normaal. Ze hebben 2 dagen achtereen een hielprik bij haar gedaan om haar infectie eiwitten te bepalen. En die steeg van 2 naar 57. Dit is nog niet erg hoog, want een kindje kan bijvoorbeeld ook 200 hebben. Maargoed er zat dus wel iets waardoor ze ziek werd. Kinderarts gaf aan dat een hersenvliesontsteking door de koortsblaren onwaarschijnlijk is omdat ze antistoffen van mij heeft meegekregen. Ze dachten dus aan een bacterie of virus maar omdat een bacterie erg schadelijk kan zijn voor een baby moeten ze dit eerst uitsluiten vandaar dat ze echt alles bekeken hebben. Maar uit alle kweek uitslagen (hersenvocht, urine, ontlasting, bloed en wangslijm) is niets gekomen. Daardoor hebben ze haar door behandeld alsof het een bacterie was en moest ze een week in het ziekenhuis blijven om de antibiotica kuur af te maken via het infuus. Gelukkig ging het dus vrij snel weer goed met haar, het was alleen ruk dat ze zolang moest blijven. Al met al kan ik wel zeggen dat we een beste start gehad hebben samen. Haha. Maarja, het is wat het is, daar doe je toch niks aan. Ik zou nog op iedereen reageren maar kom er nu even niet aan toe! Wou in ieder geval ff laten weten dat alles oké is hier! Hoe gaat het verder met jullie? Xxx
Wow Karlijn, dat is schrikken. Fijn dat ze nu weer beter is en dat ze eigenlijk niks gevonden hebben...
Jaa was wel ff schrikken maar toen ze opknapte was ik alweer gerust gesteld. Gaat goed nu met haar hoor! Ze groeit en eet goed. Morgen naar het consultatiebureau dus ben benieuwd hoe zwaar ze nu is. Hoe is het met jou Honda en je bloeddruk? Blijft die nog hoog of inmiddels al iets stabieler?
Fijn dat het nu weer rustig is allemaal is echt schrikken als je kleintje wat heeft! Ben benieuwd wat ze weegt hihi Hier gaat het goed! bloeddruk blijft mooi laag zo 110/78 ineens haha Hopen dat het zo blijft moet 3 okt. terug komen. Gister ook nog keer bloed geprikt en toen moest ik 20 min gaan liggen voor bepaald hormoon te meten dus ben benieuwd Hoe voel jij je verder gaat alles goed?
Oo wat fijn zeg dat je bloeddruk mooi laag is nu, hopelijk blijft dat nu zo!! Ben benieuwd dan naar 3 oktober! Ze weegt nu 5225, ze groeit dus flink. Haha. Ze zit zelfs met haar gewicht op de bovenste lijn. Maarja ik geef (gekolfde) borstvoeding, dus het is niet zo dat ik haar minder kan gaan geven. Dan is ze gewoon niet verzadigd. Met mij gaat het goed hoor, herstel dat blijft nog steeds super gaan. Al moet ik wel zeggen dat ik mezelf als hersteld zag op 't moment dat zij ziek werd. Ik moest opeens midden in de nacht weer voor het eerst gaan auto rijden 😂omdat m'n vriend weer voor het eerst een biertje ging drinken die nacht en dus niet meer kon rijden. En ja, haar herstel stond vanaf dat moment gewoon op 1 en ik hobbelde er wel achter aan. Maar het gaat echt goed hoor! Hoe ging jouw herstel na de keizersnede, duurde het lang en had je veel pijn? Of niet?
Heerlijk he als ze zo lekker groeien hihi Gelukkig maar dat alles nog goed gaat met jullie beide! Ik had enorm veel pijn in het begin had echt 8 paracetamol nodig op een dag en kon amper de trap op maar dat kwam denk ik door dat ik 5 weken plat heb gelegen... vreselijk! Wel week of 2/3 last gehad en soms voel ik het nog... bij veel zware inspanningen maar voel me inmiddels weer de oude veel energie en ook weer fit Heb jij nog pijn of iets ?
jeetje karlijn wat een toestand zeg. fijn dat het nou wel beter gaat!! hier gaat het eigenlijk wel aardig...afgelopen dinsdag weer op apk keuring geweest. met mij gaat het goed mn hart is stabiel, nog niet herteld maar stabiel. de dokter had het er zelfs over dat als mn hart zo door gaat ik misschien wel na de 30 weken mag bevallen. alleen word de kans op een keizersnede dan wel groter. maargoed dat moet dan maar. en de kleine doet het ook goed. 150 gram en 16cm lang! ik kon het al voelen...denk ik. en heb het idee dat ik het soms als ik me heeeeel goed concentreer en heeeeeeel veel geduld heb ook aan de buitenkant kan voel heel bijzonder!! honda je had laatst een vraag maar kon hem niet vinden...of ik keek weer is niet goed
Fijn dat het wat beter gaat Cross!! En fijn dat jullie ukkie het zo goed doet! Willen jullie weten of het hij/zij is haha Echt magisch gevoel is het he vond ik wel tenminste... Ik weet ook niet meer wat ik vroege misschien keer terug kijken maar geen idee waar het nou stond haha
Hier eindelijk weinig bijzonders te melden. Inmiddels 31 weken en kan niet wachten tot onze kleine indaald. Schopt en draait nu continu in mijn maag em ribben.
oef klinkt niet fijn Mizz! Maar wel jeeej! 31 weken gewoon Haha ja Honda, het is idd wel verdomde stil hier Alles goed met jou? Hier lekker druk bezig het kamertje helemaal klaar te maken voor de twins.....zo leuk dat nog een keer te mogen doen!
Hoe gaat het met iedereen meiden? Hier lekker zijn gangetje! Inmiddels de kleinste alweer 3 maanden. En de "grootste" is al helemaal in de sinterklaas sferen (JA ECHT!) haha die wordt vanmorgen wakker en zegt, zou klaas geweest zijn? Uhm.. nou nee! dat duurt nog zeker 2 maanden haha
Heb net een weekendje weg met de familie achter de rug.... Zit echt te wachten tot ze zich aankondigt. Van mij mag ze nu wel komen Maar ja, eigenwijs als ze waarschijnlijk is, zal ze nog wel even blijven zitten. Ondertussen kan ik niet meer zoveel want na een rondje boodschappen aan de overkant van de straat, ben ik total loss. Netflix is inmiddels mijn beste vriend... Ach, nog maximaal twee en halve week...
mizz wat fijn zeg! hoop dat ik die 31 weken thuis mag uitzitten. tallies wat verschrikkelijk! ik heb echt een hekel aan dat sinterklaas gedoe! alleen het snoepgoed trekt mij wel aan knutsel lekker rustig aan doen! ik heb ook een netflix vriend samsie wat heerlijk zeg om in je kamertje bezig te zijn! Wij hebben afgelopen donderdag bijna alle spullen besteld we zijn bij 2 grote winkels geweest. moet zeggen ik was aardig gesloopt aan het einde van de dag nou eerst maar is beginnen met klussen...we moeten nog eerst het behang uitzoeken en de gordijnen enzo
is het trouwens niet is tijd voor een paar nieuwe buik fototjes? samsie ik ben er erg benieuwd naar die van jou