Wachtbank idioterie!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Samsie, 10 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CrossCountry

CrossCountry Bekend lid

9 mrt 2015
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    flinke dame karlijn!! wat geef je der te eten? pokon?:D

2. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Lekker genieten van het leven en zien wat de toeko
    Tiel
    Vandaag naar de gynaecoloog geweest om vast te leggen dat bij een eventuele keizersnede ik meteen gesteriliseerd wordt.
    Mijn man en ik hebben samen besloten dat dit ons laatste kindje gaat zijn.
    Tot onze verrassing wilde de gynaecoloog ook nog even kijken naar de baby.
    Bleek er later dus een reden voor te hebben.
    Gyn vind mijn buik aan de grote kant voor mijn termijn en postuur.
    Heeft hoeveelheid vruchtwater opgemeten en dit blijkt aan de ruime kant te zijn.
    Hoofdomtrek en beenlengte kon hij niet opmeten door de ligging van de baby.
    Buikomvang wel en die komt overeen met 37 weken en 4 dagen terwijl ik nu 34 weken en 3 dagen zwanger ben.
    Baby loopt dus 3 weken voor en moest meteen bloedprikken. Morgen hoor ik de uitslag en hoe nu verder. Ben er van geschrokken eindelijk rustiger vaarwater en dan nu dit weer.
    Volgens Gyn kan het wijzen op suiker en anders een grote baby...

3. CrossCountry

CrossCountry Bekend lid

9 mrt 2015
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    sjonge heb jij weer!! ik hoop maar dat het een grote baby is!

tip: niet teveel pokon :D :p
    flauw sorry!

4. karlijn

karlijn Niet meer actief

Hahaha cross!!😂😂 ik mest haar vet met borstvoeding, ik kolf nog steeds alles af, as we speak toevallig ook haha.
    Ben het soms wel helemaal zat hoor, maarja ik wil proberen haar een half jaar borstvoeding te geven, dus ik mag nog ff!! Haha.

Ach jee mizz bunny, snap dat je geschrokken bent. "Weer" iets! Ben erg benieuwd naar de uitslag van vandaag. Nouja succes en sterkte maar weer 😘

5. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Tiel
    Gelukkig geen suiker alleen een grote baby.

6. knutselsmurf

knutselsmurf Bekend lid

14 mrt 2015
    621
    9
    18
    NULL
    NULL
    Hey dames,

Nu de eerste weken voorbij zijn, zal ik nog even vertellen hoe het mij vergaan is met de bevalling...

Op donderdag 29 september gaan we 's avonds naar het ziekenhuis vanwege minder leven in mijn buik. Het voelt niet oké en de vk wil het zekere voor het onzekere nemen. Dus een ctg en een echo. Het ctg is gelukkig prima maar bij de echo zien ze een wat groter kind. De buikomvang kunnen ze niet meten omdat ze niet goed ligt dus ik moet de volgende dag terug voor een groeiecho.
    Vrijdags dus terug en bij die echo zien ze inderdaad een groter kind en zijn ze wat bang voor zwangerschapssuiker bij mij.
    Maar wij zijn allebei minstens 1.80m en ook niet erg smal dus het is ook wel logisch dat we geen kindje krijgen van 2,5kg...
    Ineens wordt er ook gesproken over inleiden, dat dat een goed idee is. We worden hierdoor een beetje overvallen en we maken een afspraak voor de dinsdag erna om in te leiden.
    Eenmaal thuis bel ik de vk met dit verhaal en zij zegt dat het ziekenhuis nogal snel de neiging heeft om in te leiden. Dat een groeiecho met 39 weken eigenlijk niks meer wil zeggen. En dat we er vooral ook even goed over na moeten denken ivm de nadelen van inleiden.
    We praten er thuis veel over en op zaterdag bel ik nog een keer de vk met nog een aantal vragen. Uiteindelijk maken we een lijstje met de voor- en nadelen van zowel inleiden als de natuurlijke bevalling. We komen tot de conclusie dat we, mits ik geen suiker heb, gewoon afwachten wanneer onze dame zich meldt.
    's Maandags doe ik de suikertest en deze lijkt prima in orde. 's Middags om half vier krijg ik nog de officiele uitslag van de arts, ik heb geen suiker dus we hebben gewoon een groter kind, verwachting 4kg.
    Ik cancel de inleiding van de dag erna en bel de vk met deze uitslag. Ze zegt dat we er goed aan doen om deze weg te volgen en is er blij om dat we dit hebben gekozen.

Een uur later bel ik haar nog een keer met de mededeling dat ik denk dat mijn vliezen gebroken zijn... ;)
    's Avonds komt ze langs om dit te checken en het is inderdaad het geval. Ik heb alleen geen weeen.
    We moeten afwachten tot dinsdag half vijf 's middags of ik dan inmiddels weeen heb. Zo niet, moeten we naar het zkh om een kweekje af te laten nemen ivm infectiegevaar na de geboorte.
    Dinsdag hebben we de hele dag zitten wachten met z'n tweeen, vier katten op schoot (intuitie denk ik), maar helaas geen weeen...

's Avonds naar het ziekenhuis en na de check met ctg en echo worden we naar huis gestuurd met het verzoek ons op woensdagochtend om 8 uur te melden voor inleiding.
    Zo gezegd zo gedaan en na twee keer een inleidingsgel, voel ik eigenlijk nog maar bar weinig gebeuren in mijn lijf.
    Ik moet 's avonds blijven in het zkh en het plan is om op donderdagochtend met weeenopwekkers aan de gang te gaan. Als het nog nodig is, want het kan zijn dat mijn lijf nu zelf aan de gang zou gaan, maar dat is afwachten.
    Woensdagnacht, net na middernacht, beginnen er weeen, het serieuzere werk.
    Ik krijg nog wat slaapmiddelen waardoor ik tot een uur of vijf kan slapen. Dan zijn de weeen te sterk en komen ze door m'n slaapmiddel heen.
    Om half zeven vraag ik of ik in bad mag gaan liggen en op het moment dat ik daarin lig, ontspan ik volledig. Tussen de weeen door, lig ik zelfs te slapen ;)
    Om negen uur heb ik volledige ontsluiting en word ik weer naar m'n kamer gereden.
    Ik krijg weeenopwekkers voor een half uurtje zodat mijn weeen iets sterker worden om beter te kunnen persen. Na dat half uurtje komt de uitdrijvingsfase en die duurde 7 minuten. Toen was ons kleine wondertje er....

De bevalling op zich viel dus heel erg mee (ook al was het een groot kind van 4015g). De weg er naartoe was voor mij mentaal lastiger. Wachten, wachten en nog eens wachten....

@MizzBunny
    Laat je dus vooral niet afschrikken door het 'grote kind'.
    Ik heb er totaal geen last van gehad hoewel het mij ook wel even tegen de bevalling heeft laten opzien...

7. CrossCountry

CrossCountry Bekend lid

9 mrt 2015
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    jeetje knutsel wat een verhaal! een bevalling is niet zomaar iets he. ik maak me soms ook best een beetje zorgen daarover. niet zozeer hoe mijn hart het dan doet. maar of ik het wel kan :(
    gelukkig gaat alles goed nu met jullie toch?

afgelopen vrijdag hebben wij de 20weken echo gehad. ons kruimeltje is helemaal goed gekeurd. zelfs de bloedtoevoer van mijn hart naar de baarmoeder loopt zoals het weten moet. meestal zien ze bij vrouwen met de problemen zoals die van mij dat dat niet zo soepel loopt. maar bij mij is het of er een gezonde vrouw het doet! toch wel beetje trots op mezelf :)

vorige week heb ik mijn buik zien bewegen! nu dat was toch wel een beetje vreemd hoor hihi. ik heb het al een paar x geprobeerd om te filmen voor ml. maar helaas dan gbeurt er natuurlijk weer is niks haha.

hoe gaat het met de rest?

8. knutselsmurf

knutselsmurf Bekend lid

14 mrt 2015
    621
    9
    18
    NULL
    NULL
    @Cross
    Ik heb daar ook wel over getwijfeld maar geloof me, je kunt dat!
    Ik was ook altijd een beetje sceptisch als mensen het weer eens hadden over die oerkracht die vrouwen zouden hebben maar ik heb mezelf ook van een andere kant gezien 😬 Wist ook niet dat ik dat in me had.

En haha dat bewegen, dat klinkt ook heel herkenbaar! En als je filmt ziet het er toch ook minder 'hevig' uit als hoe jij het ziet

9. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Tiel
    Hier beweegt mijn buik alle kanten op en krijg het ook gewoon niet op de film.

Zal hier ook een buikfoto laten zien van vandaag, 35 weken en 3 dagen.

Bijgevoegde bestanden:

10. Hondagirl25

Hondagirl25 Fanatiek lid

23 jul 2014
    3.018
    64
    48
    Vrouw
    Hilversum
    Alles gaat ze gangetje hier eigenlijk hihi
    Hier al weer de 7 kilo voorbij de big girl haha
    Mooie buikje Mizz!!
    Hoe is het met jouw Cross?
    En met Samsie alles Oké ?

Hebben jullie geen leuk foto's van de kids ?

11. CrossCountry

CrossCountry Bekend lid

9 mrt 2015
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    mooi mizz!
    honda: met mij gaat het op zich wel goed. geniet vooral van het wondertje wat in mij van feestjes houd :D

nou wat ik toch weer had van het weekend...ik hoorde een plof op mn deurmat...ga kijken en er ligt me toch een berg post! ga ik kijken zijn er maar 2 voor mij bij :( de andere 7 waren van 6 verschillende adressen een wijk verderop :$
    Helaas is van straaten post niet bereikbaar in het weekend, dus daarnet maar gebelt. wat denk je? het word morgen opgehaald tussen 9-12uur en als er niemand is geweest of ik het dan terug wil sturen...nou met dat beetje energie wat ik heb ga ik dus niet naar het winkelcentrum om een brievenbus op te sporen ;)
    heb maar tegen die meneer gezegt dat ik helaas niet uit huis kan en het dus niet retour kan sturen....nou ik ben benieuwd!!

12. CrossCountry

CrossCountry Bekend lid

9 mrt 2015
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    zijn jullie al in een winterslaap?

13. Hondagirl25

Hondagirl25 Fanatiek lid

23 jul 2014
    3.018
    64
    48
    Vrouw
    Hilversum
    Ja stil he heb soms geen zin om als bijna enigste nog te reageren maar mooi dat het goed gaat cross!

14. CrossCountry

CrossCountry Bekend lid

9 mrt 2015
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    dan doen we het samen maar haha:D

15. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Tiel
    Vanmiddag weer naar de verloskundige geweest voor groeiecho.
    Hoofd was moeilijk te meten door de houding van de kleine maar loopt op schema, beentjes lopen een week achter en buikje loopt drie weken voor.
    Verder is de kleine ingedaald maar ligt nog niet vast.
    Ook kon ze op de echo zien dat ik royaal vruchtwater heb en de baby een matje....

16. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Tiel
    Hoe is het met de jullie?

17. knutselsmurf

knutselsmurf Bekend lid

14 mrt 2015
    621
    9
    18
    NULL
    NULL
    Ja meiden, sorry, we zijn druk aan het wennen aan onze nieuwe gezinssituatie, haha.

@Cross
    Ik zou die post gewoon een keer, als je weer energie hebt (al is dat pas over tig weken), op de bus doen. Vooral niet teveel moeite voor doen nu. ;)

@Mizz
    Voor jou zit het er ook bijna op! Hoop voor je dat de laatste loodjes goed blijven gaan!

Wij gaan morgen een weekend weg zonder Loes... Eens kijken of we haar zo lang kunnen missen. Gelukkig zitten we wel dichtbij dus we kunnen, als we echt willen, zo even naar huis rijden om haar te knuffelen. (ik heb een foto toegevoegd aan het album, gisteren gemaakt)

18. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Tiel
    Mooi meisje knutsel.

Idd schiet het hier op alweer bijna 37 weken

19. Hondagirl25

Hondagirl25 Fanatiek lid

23 jul 2014
    3.018
    64
    48
    Vrouw
    Hilversum
    Hihi kan je vertellen het is zeker wennen met een baby maar hier zijn we er nu aangewend en kunnen niet zonder... wel gaan we in Dec. weekendje Parijs met ze tweetjes! ons één jarig huwelijk vieren en even bijkomen!
    Leuk meisje knutsel lekkere wijze ogen al haha
    Hoe vind je man het?

Hier ook weer eens een kiekjes van Dewi

Bijgevoegde bestanden:

20. CrossCountry

CrossCountry Bekend lid

9 mrt 2015
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    wat een leuke fotos honda en knutsel!!!

knutsel dat al wel gek zijn zo een weekend zonder. maar geniet er lekker van veel plezier met zn 2!

Deel Deze Pagina