Ik heb nog een vraagje.. Hebben jullie wel eens pijn gehad tijdens het vrijen rond de eisprong? Ik had het alleen afgelopen maandag, in mijn onderbuik, was heel gevoelig met soort steekjes. Ik vraag me af of dat met de eisprong te maken zou kunnen hebben gehad, ik weet namelijk nog niet of ie al is geweest. (Stomme uvutesten van zwanger & kids! ) tja, ik weet dat het geen zin heeft om alles te willen verklaren maar ik ben zomaar nieuwsgierig of jullie het herkennen.
Hoi allemaal Daar ben ik weer. Drukke tijd gehad maar nu lekker vakantie. Deze cyclus ben ik met temp en ovu testen begonnen. Gister vruchtbaar slijm gehad maar geen knal ovu test Vandaag is de test wel iets donkerder dan gister. Raar allemaal. Heb m'n temp kaartje ook hier staan. Ben benieuwd naar jullie oordeel. Hebben jullie ook vakantie of al gehad? Wij blijven lekker thuis dit jaar. @big boy wij hebben ook Franse bullen. Wat zijn ze leuk hè
@Semmie: ik hoop alleen dat het raak is, misschien helpt dat ook een beetje! Qua gevoel denk ik niet dat het raak is, ik voel me hetzelfde als alle andere maanden...
@peetraa We zijn al een aardige tijd bezig. Voor mijn mk al bijna 4 jaar en na de mk al ronde 7. Ik heb we'll twee kinderen van 18 en bijna 14 jaar en vriendlief heeft een dochter van 18. Dit zou ook echt een nakomertje zijn @semmie ik weet ook niet precies hoe ik deze maand de knop heb omgezet. Een combinatie van ff geen zin meer erin en aan de andere kant eens zien wat er gebeurt als ik de natuur zijn gang laat gaan. Ik wilde ook een maandje rust in mijn hoofd. Zie het maar als vier weken vakantie van de grote klus. En mbt je vraag over eipijn:die had ik vorige maand vrij heftig tijdens het vrijen. Noralie veel klusplezier de komende dagen Ik voel me niet bepaald zwanger, denk ook niet dat het raak is. Ik ben we'll erg slaperig de laatste twee dagen! Ik begin heftige testdrang te krijgen, heb nog 1 kv in mijn kast
Adria, bedankt voor je antwoord op mijn vraag, wat fijn om te horen dat het er dus bij zou kunnen horen om pijn te hebben bij het vrijen tijdens de eisprong. Wat een raar verschijnsel eigenlijk. Gezien de natuur zou het dan toch juist fijn moeten zijn?! Wat leuk dat je al 2 kinderen hebt! Wel echt balen dat het zo lang duurt voordat je nu weer zwanger bent. Hoe ging dat bij de eerste 2 kinderen? Mag ik vragen hoe oud je nu bent? Wanneer is je NOD? @sabinewn, vervelend die ovutesten he? Ik heb er deze maand ook problemen mee gehad. @petraa in welke ronde zitten jullie? Eerste kindje?
Hoi meiden, Hier is het eerste bloed gevonden... Op naar de volgende ronde!! Succes iedereen die nog moet testen hopelijk zijn de tests positief!
Bigboy: balen zeg, op naar de volgende ronde! Adria: spannend om voor een nakomertje te gaan als je andere kinderen al zo oud zijn. Ik hoop voor je dat het lukt! Weten jouw kinderen dat je ermee bezig bent? Ben benieuwd wat ze er van vinden als ze ineens nog een babyzusje/ babybroertje krijgen. Semmie: ja, wij gaan voor ons eerste kindje en we zitten nu in ronde 5. Zijn jullie ook voor de eerste bezig?
@Bigboy, pff wat jammer zeg, succes alvast voor de volgende ronde!!! @Semmie, hier is de romantiek ook echt zoek hoor, het klinkt misschien stom maar wij zitten elke keer nog te lachen omdat het net is alsof we niet weten waar we aan moeten beginnen haha, nee het is inderdaad niet makkelijk om onder druk te moeten presteren, ml heeft er minder problemen mee maar ik wel @Adria, zijn je handen ondertussen al iets beter? En super zeg, mijn nichtje had ook al 3 kinderen waarvan eentje 18 toen ze aan een 4de begon met haar 2de man, ondertussen is er nog een 5de bij maar het is een heel gelukkig gezinnetje, bij haar is het wel allemaal redelijk snel gegaan dus hopelijk hoef je ook niet meer lang te wachten! Zo een maandje rust kan trouwens deugd doen he, ik hoop echt voor je dat het snel raak is! @Peetraa, over dat heel ontpillen, je weet maar nooit, heb zaterdag nog met een vriendin van vroeger gesproken, ze is nu zwanger van haar 2de kindje terwijl ze die cyclus de pil nog nam! en van haar eerste was ze zwanger, meteen na het stoppen met de pil, ik wens je succes in elk geval! Voor mij is het trouwens ook het eerste kindje, de wil is er wel al heel lang @Sabinewn, volgens ff denk ik wel dat het zou kunnen dat je ei is geweest, je temp begint toch omhoog te gaan, ik ben eigenlijk ook nog maar pas begonnen met dat tempen en zo dus ik ken er nog niet zo heel van maar het ziet er precies toch zo uit, waar staan je testjes? En de ovulatietesten, zwijg me ervan, ik heb 2 soorten gebruikt, net als vorige ronde en vorige ronde gaven ze beide een piek aan op hetzelfde moment, nu alleen 1 soort (extra gevoelig) dus nu weet ik nog niets, temp was de dag van de "piek", dag 19 gedaald om op dag 22 de hoogte in te schieten van 36.38 naar 36.97 en vandaag 36.87 dus het is echt raar, het slijm was ook niet helemaal wat het moest zijn, hier dus ook frustraties alom. In elk geval, als ik mijn ei heb gehad zou het dag 20 moeten geweest zijn dus ik baseer me daar voorlopig maar op voor mijn nod
Nathje: bij mij is de kinderwens er al jaren, manlief wilde nog niet. Hij dacht bij wijze van spreken dat als ik zou stoppen met de pil dat er dan al gelijk een baby was. We zijn nu 7,5 jaar bij elkaar, waarvan 1 jaar getrouwd. We wonen al ruim anderhalf jaar in een huis met een extra slaapkamer die als babykamer kan dienen. Hiervoor woonden we in een appartement met maar 1 slaapkamer. Sinds dat die basis goed was wilde manlief er ook wel voor gaan. Ondertussen zitten we in ronde 5 alweer en wacht ik heel geduldig op mijn nod. Volgende week kan ik gaan testen als de ongi er niet komt, heel spannend! Ik ken trouwens ook een stel die zwanger werd, terwijl zij nog een spiraaltje had en bij het tweede kindje door de pil heen. Beide kinderen niet gepland en dus wel zwanger. Ben heel blij voor ze, zo kan het dus ook gaan. Helaas niet bij ons en zijn zusje is ook al jaren bezig voor een eerste.
@Bigboy Balen!!! Op naar de volgende ronde en hopelijk is deze wel raak @Semmie en Peetraa ik ben alweer 38 jaar We zijn al bijna 10 jaar samen en willen echt een kleintje van ons tweetjes. Ik heb jaren pcos (is nu weg gelukkig)gehad maar toch spontaan zwanger geraakt van mijn twee eerste kids. Misschien omdat ik jong was? Mijn kinderen zouden een kleine erbij heel leuk vinden. Mijn zoon was in tranen toen ik een mk kreeg. Mijn NOD is 29 juli maar ik voel wel dat de ongi eraan zit te komen:x. Je leert je eigen lichaam goed kennen als je probeert zwanger te raken. @Nathje Mijn handen zijn weer in ordeOok een teken dat de ongi eraan zit te komen. Wat een geklieder met die testen en tempen he? Soms brengt het meer verwarring dan duidelijkheid. Het hangt ook van zoveel factoren af, 1 keer laat naar bed heeft al invloed op je tempratuur. Hoorde vandaag dat er weer iemand zwanger is in mijn omgeving. Kreeg spontaan een trekkerig gevoel in mijn borsten toen ik het hoorde, raar he? Ben ook behoorlijk geirriteerd, werd schaggie wakker vandaag. Ook geen eetlust maar dat komt echt door het weer.Nog twee nachtjes slapen en dan weet ik het, ik duim hard voor mezelf (al weet ik wel beter).
Adria: ik heb mijn nod ook op maandag of dinsdag! Grappig, dan lopen we zo ongeveer gelijk op. Ik ga pas woensdag testen als er nog geen ongi is. En inderdaad je voelt van alles als je geen pil meer slikt en bezig bent om zwanger te raken. Ik ben zelf 31 jaar en heb nog steeds het gevoel dat we te laat zijn begonnen. Dus ik hoop dat er geen ongi aankomt en anders volgende maand: nieuwe ronde, nieuwe kansen!
@Nathje, ik herken me helemaal in je verhaal.. Wat een frustraties wat betreft het moeten klussen.. Echt niet goed voor je relatie! En dan die ovutesten, ben er echt helemaal klaar mee.. Wisselende resultaten en de druk om te presteren wordt daardoor nog hoger! Leuk dat je ook voor je 1e kindje gaat! @Adria, wat een bijzonder verhaal dat jullie al 10 jaar samen zijn en samen nog een kleintje willen! Echt heel leuk! Hebben jullie al medische stappen overwogen? Hoop dat het deze ronde toch raak is, ook al heb je het idee van niet. Houd ons op de hoogte de komende dagen. @Petraa: vijfde ronde dus en bijna je NOD, spannend! Eerste kindje, net zoals ik, hoe oud ben je? Al klachten voor je NOD? Wij nemen even rust wat betreft het klussen, de afgelopen week was echt too much hoor.. Eisprong moet nu voorbij zijn, dus tijd om elkaar maar even wat meer ruimte te geven. Als het deze maand niet lukt, gaan we de mmm in. Duimen dames en houd ons op de hoogte! X
Semmie: ik hou voor deze maand een cyclus van 28 dagen aan. Hetzelfde als de laatste ronde. Mijn nod is morgen, maar ik hoop natuurlijk dat er geen ongi komt. Ik ga pas woensdagochtend testen als er nog geen ongi is. Het voelt alleen nog niet dat ongi eraan komt, meestal voel ik twee dagen van te voren dat het komt. Maar nu totaal nog geen onderbuik gevoelens. We gaan inderdaad voor ons eerste kindje, voelt heel erg spannend en we kunnen niet wachten totdat we onze baby in onze armen mogen houden. Ik ben 31 en mijn man is 35 jaar. Hoe oud ben jij?
Ik zal jullie zeker op de hoogte houden Semmie! Ik ben echt ongelofelijk chagerijnig en geïrriteerd en heb ook last van verstopping. Vanaf vanochtend meer witte afscheiding, een beetje cremig. Als ik morgen niet meer verstopt ben komt de ongi zeker. Morgen is mijn nod en de afgelopen maanden komt de ongi keurig op tijd of een paar dagen eerder. Morgen wordt een spannend dagje voor mij. Hebben jullie ook last van opruim woede voor jullie ongi? Ik kan de laatste 3 dagen geen haar op de grond zien of ik pak de stofzuiger . Rommel maakt me nu helemaal hysterisch
Zoooo... Mijn eisprong was vandaag dus ik mag weer op het wachtbankje, NOD is nu op 11 aug. (mijn verjaardag) zou een mooi cadeau zijn. Ik kom hier weer gezellig meekletsen.... Spannend voor jou Adria, hopelijk toch 2 mooie streepjes...
@semmie mijn vriend wilde wel de mmm in maar ik zag er echt tegenop. Op één of andere manier vond ik dat ik niet mocht zeuren/dwingen omdat ik toch gezegend ben met twee schatten van kinderen. En de mmm leek me emotioneel en lichamelijk erg zwaar. Aan de andere kant blijft het verlangen voor één kind, zucht Wordt soms moe van mezelf. @peetraa mijn cyclus was vorige maand 29 dagen en mijn nod is morgen. We lopen gelijk op alleen durf ik morgen niet te testen. Ik wacht tot 30 juli als de ongi niet komt. En ik heb ook geen buik en rugpijn. Leuk dat jullie voor de eerste gaan, ik hoop dat het raak is deze maand. @noralie gezellig dat je er weer bentWel toevallig dat je nod op je verjaardag valt. Hoe jong word je?
O haha Adria, lijkt me niet handig die opruimwoede met 2 kinderen en een man.. Ik heb het ook met vlagen, maar wist niet dat het gerelateerd was aan mijn hormonen.. Ik zal het eens bijhouden! Wel vervelend dat je niet zo goed gestemd bent, al is dat wel logisch voor je ongi. Het valt ook allemaal niet mee als je zo graag iets wilt! Ik herken het, ben iedere maand zo van slag en moet mezelf dan weer bij elkaar rapen... @Petraa, spannend als je nog niets voelt! Ik ben 30 jaar en we zijn nu een jaar aan het proberen. Ik had zo graag voor mijn 30e een kindje gewild maar dat liet mijn werksituatie niet toe. En dan lukt het ook nog niet!!! Hoop dat het deze ronde raak voor jullie is! @Noralie, hoe weet je dat vandaag je eisprong was? Gewoon maar nieuwsgierigheid hoor, ik voel het nooit en die stomme ovutesten gooi ik over de schutting Heb je het idee dat het raak kan zijn? Fijne avond allemaal! X
Jeetje, krijg opeens krampen in mijn buik:xhoop dat het niets te betekenen heeft maar het komt me wel bekend voor helaas
Goedemorgen dames, Even een vroege melding. Ik heb me dus echt vergist, mijn cyclus was vorige maand 31 dagen ipv 29 dagen (zie mijn handtekening en banner die ik snel heb aangepast ). Ik weet niet hoe ik op 29 dagen ben gekomen , dat was het geval in de maand mei. Die maand ben ik de 3de en 31ste opgesteld geworden. Dus om versleten duimen voorkomen, ik heb nog 2 hele dagen te gaan voor mijn nod. Dat verklaard dus de minimale buikklachten en geen rugpijn. Het zal wel gebeurt zijn omdat ik er deze maand niet veel op heb gelet. Alvast een hele fijne en zonnige dag ongewenst, ik zit nog 2 lange lange dagen op dat verdomde wachtbankje.