@Wondertjeinmaak, welkom! Gebruik je ovutesten en/of temp je? @nahtje, weleen goed teken dat de ovutesten donkerder worden. Ik kan me voorstellen dat de controle in het ziekenhuis een prettig gevoel geeft ondanks de suitjes enzo. Hopelijk komt er alsnog een eitje voodat de onderzoeken beginnen De komende periode wordt spannend, hoop op veel tweede streepjes voor de dames die op het wachtbankje zitten. Om het wachtbankje een beetje aangenaam te maken zal ik koffie en gebak serveren Ik voel me redelijk relaxed. Het weer maakt de menstruatie wel onaangenaam. Ik ben vandaag begonnen met tempen, gewoon uit nieuwsgierigheid. Ik heb ff friend en period tracker op mijn tablet geïnstalleerd. Period tracker is echt een leuke app, je kan alle symptomen, moodswings e.d.invullen. Helaas geen tempratuurkaartje dus ff friend app erbij. Ben benieuwd hoe mijn temp is tijdens mijn cyclus. Ik heb trouwens een interview van een gynaecoloog gelezen dat vrouwen maximaal 3 maanden moeten tempen en niet langer. Deze methode is meer om meer inzicht te krijgen in je cyclus. Het lijkt mij ook vrij intensief om maandenlang elke ochtend te tempen. Ik ga het in ieder geval proberen icm ovutesten.
Bedankt meiden. Adria ik ben nu voor de 2e ronde aan het tempen icm ovu. Ik vind het niet lastig om te tempen smorgens als de wekker gaat ff tempen en als in niet hoef te wekken ga ik verder slapen. Hopelijk krijg jij ook wat meer inzicht in je cyclus daardoor. Wij kwamen erachter dat we te vroeg stopten met klussen. Spannend norali heb je al een voorgevoel??
Natuurlijk kun je meewachten, gezellig, er is nog wel een plekje op het wachtbankje.. Wat goed Adria, dat je gaat tempen, dus deze maand ga je er weer meer mee bezig zijn dan vorige maand? Een ms met dit weer is idd niet zo prettig, toch ook fijn dat je PMS-klachten nu verdwijnen. Nathje, ik denk ook dat hetnpositief is dat je ovutesten donkerder worden, dat wijst meestal op een naderende ovu! Verder vraag is me al een tijdje iets af. Ze zeggen dat een bevrucht eitje wel 8 dagen kan rondzweven in de bm voor het zich innestelt. Toch krijg ik al ongeveer een week na mijn ovu de eerste PMS-verschijnselen, zoals witte vloed en pijnlijke borsten. Hoe kan ik ooit zwanger worden als mijn lichaam het eitje al gaat afstoten voordat het de kans heeft om zich in te nestelen? Ik denk echt dat er serieus wat mis met mij is. Hoop dat jullie me kunnen helpen (en bovenstaande kunnen volgen, is niet heel makkelijk om uit te leggen). met andere woorden, volgens mij krijg ik veel te snel symptomen die op een ms wijzen en krijgt het vruchtje dus helemaal geen kans om in te nestelen. Jullie enig idee? Vast bedankt!
Nog geen voorgevoel wondertje, wel erg last van me darmen maar daar verwijt ik het weer aan. verder heb ik het gevoel dat ik deze keer wederom niet zwanger ben, vorige keren had ik dat gevoel ook en toen was ik ook niet zwanger...
Deze maand idd een nieuwe doorstart. Ik wil het gevoel hebben dat ik tenminste alles heb geprobeert zonder de mmm. Wat je vraag mbt te snel pms klachten betreft: volgens mij heeft dit niets te maken met problemen met innesteling. Je krijgt pms klachten door stijging van hormonen meteen na je eisprong. De hormonen die je baarmoeder en lichaam klaarmaken voor een bevrucht eitje. Daarom verdwijnen de klachten vlak voor of op de dag van je menstruatie, de hormoonspiegel daalt drastisch. Sommige vrouwen zijn gevoeliger voor deze stijging en hebben daarom last van pms. En daarom lijken pms klachten en de eerste symptomen van een zwangerschap zoveel op elkaar, allemaal hormonen. De naam pms is ook erg misleidend, pre menstrueel terwijl zoveel vrouwen met pms klachten gewoon zwanger zijn geraakt. Ik heb er bv niet elke maand veel last van, het verschilt bij mij per maand. Voor mij is het een soort cadeautje, als ik er last van heb weet ik tenminste dat er een eisprong is geweest. Zonder eisprong geen pms. Ik heb jaren pcos gehad, werd soms maar 4 keer in het jaar ongi. Dus ik neem de klachten maar voor lief, dan weet ik dat et wel goed zit met mijn eisprong. Ik hoop dat je een beetje bent gerustgesteld.
Noralie, ik vertrouw jou gevoel pas met een tastbare negatieve test. Tot die tijd blijf ik gewoon duimen
Ik was toch wel even een beetje verdrietig dat ik ongi was geworden. Ik had een goede hoop om toch zwanger te zijn, op de juiste dagen geklust enzo. Nu maar op naar de volgende ronde, met z&k ovutesten. Maar eerst wachten totdat de rode dagen klaar zijn, hoewel ik er nu veel minder last van heb. Een paar maanden geleden was ik ook maar drie dagen ongi, normaal heb ik altijd vijf dagen. Ik denk dat ik nu ook weer een korte ongi heb. Ik wil op dag 10 beginnen met ovutesten, maar misschien wel op dag 9. En dan hopen we op een zwangerschap!
Dankjewel Adria voor je uitgebreide reactie, erg lief van je! Ik wist helemaal niet dat dat zo werkte, maar klinkt op zich wel logisch! Dus mijn PMS-klachten zeggen helemaal niks over of er een innesteling is of dat ik mijn MS ga krijgen? Er is dus nog hoop voor me! Is er ook een site waar je hierover info kunt vinden? Petraa, tuurlijk ben je verdrietig en teleurgesteld.. Je wilt het zo graag dus je mag ook echt even verdrietig zijn als het deze ronde niet is gelukt. Ben wel benieuwd naar jouw ervaringen met de z&k ovutesten, ik heb er ook nog een paar in de kast liggen maar ben er niet zo tevreden over. Wat een weer vandaag, ik heb al in het zwembad gelegen. Nu met mn i-pad en een ijsje met mn voetjes omhoog in de schaduw.. Niet verkeerd!
@peetraa, heel herkenbaar dat je verdrietig was, dat voel ik ook maandelijks in meer of mindere mate. Ik hoop dat het deze maand raak is @semmie, graag gedaanIk heb de info niet van een bepaalde site, van verschillende. En uit boeken. Maar je kan gewoon pms klachten en zwanger googelen en dan krijg je veeeeeel info. Gaat het goed met de andere dames? Een fijne zondag toegewenst!
Gaat goed hier! Gisteren de hele dag naar de efteling geweest met vrienden, erg gezellig. De rode dagen zijn bijna klaar en dan kunnen we weer bijna beginnen met klussen en nog een paar dagen wachten om te kunnen beginnen met ovutesten. Hopelijk brengt deze maand goed nieuws voor ons!
Heb wel alles terug gelezen maar weinig onthouden. Ben op het moment veel moe en vergeet dan snel dingen.. Hier wat last van een zeurderig gevoel wat uitstraalt naar de liezen en boven benen. Komende week weer veel werken. Zal hier dus alleen in de avonduren zijn.
He meiden, Hier ben ik even weer... Wat balen dat bijna overal de rode duivels zijn gekomen!!!! Woensdag is waarschijnlijk mijn ei, dus hopelijk is het deze ronde raak.... Ik wens iedereen een fijne zonnige dag toe!
Spannend he wondertje.... Hier pijnlijke tepels en borsten, heb ik nooit tijdens me cyclus, dus heb goede hoop! Nog 6 daagjes tot testen, vind het toch wel spannend worden nu....
@ peetraa, leuk de efteling nog net binnen het mooie weer. De rode duivels zijn voorbij dus weer tijd voor klussen. Ik temp nog braaf en 12 augustus begin ik met mijn ovutesten. @wondertje, balen dat je avonduren moet draaien als je al moe bent. Hopelijk is de zeurende pijn een goed teken! @bigboy, ja teveel rood en te weinig streepjes in de groep:x. Doe je ovutesten? @Noralie, ik begin het ook spannend te vinden, nog zes dagen op het wachtbankje. Vandaag weer begonnen met werken en nu al bekaf, zucht. Had eigenlijk geen zin maar de vakantiedagen zijn op, pas de laatste week van december weer vrij dus nog even op mijn tanden bijten.
Hier al wel wat tekenen van een naderende ms: pijnlijke borsten, acne, beetje vocht vasthouden.. Tja, ik hoop natuurlijk toch op het beste ook al voelt het hetzelfde als anders. Morgen is officieel mijn NOD, maar mijn cyclus is niet altijd regelmatig.. Dames die weer aan de klus mogen.. Veel plezier en romantiek toegewenst, vergeet niet te genieten hoor! X
Nee geen ovutesten... Deze maand gewoon lekker genieten van elkaar. Net vorige week getrouwd dus we zitten nog lekker in de kleffe modus!! Hihi...
Bigboy, gefeliciteerd met je huwelijk!! Hoe was de dag geweest? Hoe zag je eruit? Groot gevierd of gezellig klein gehouden? Zou mooi zijn als er nog een kadootje bij komt deze maand..