Wachtbankje 2013!!! Medewachters gezocht!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Adria27, 22 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nathje

Nathje Actief lid

18 sep 2012
    112
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh Semmie, super, gefeliciteerd hoor, ik ben heel blij voor je, ik hoop echt dat het een goede plakbeeb is :) hoe voel je je buiten het overgelukkig zijn natuurlijk :) voel je al wat symptomen?

Bigboy, jullie ook gefeliciteerd met je huwelijk, nu op naar de volgende mijlpaal ;)

Adria, lastig he die temperaturen ;) als ik mijn kaartje zie dan vraag ik me soms ook af wat voor nut het heeft, op af, op af, maar het is wel prettig te weten wanneer nu eindelijk die eisprong plaats heeft gevonden, of het echt wel een eisprong was (door de hogere temp) en wanneer de ongi staat aan te breken.
    Om te kunnen zien dat je een eisprong hebt gehad moet je temp erna ook minstens 3 dagen hoger zijn. Mijn min temp van afgelopen maand was 36.30 en mijn max temp 37.24 dus je ziet, het kan nogal verschillen, maar ik heb mijn eisprong gehad op 8 augustus (dag 36 :$) en sindsdien is hij stilletjes aan hoger geworden, hij heeft eerst een lichte sprong gemaakt om dan elke dag wat hoger te zijn en nu schommel ik rond 37, 37.1
    Ik heb geluk gehad dat ik steekjes voelde omdat ik 2 dagen ervoor gestopt was met de testjes, ik verwachtte helemaal geen ei meer en dan heb ik meteen een testje gedaan en die was heel positief dus we hebben er nog van kunnen profiteren, de dag erna was mijn temp nog hetzelfde dus waarschijnlijk heb ik daar mijn ei gehad en de dag daarna is hij dus beginnen stijgen. In het begin is het even wennen maar ik zal eens kijken want ze hebben een "spel" op ff waar je moet aangeven op elk tempkaartje waar de eisprong is geweest en als je dat speelt, krijg je al wat meer inzicht in je tempkaart ;) Succes nog in ieder geval!

2. Nathje

Nathje Actief lid

18 sep 2012
    112
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier is trouwens de link naar dat spel: Ovulation & Fertility Chart Interpration Game
    Ik weet niet of je dat kunt spelen met de pad maar ik heb het hier voor alle zekerheid maar neer gezet. Ik moet zeggen dat ik in het begin ook vaak mis zat met de eisprong maar tegen het einde zat ik vaker juist en het heeft ook geholpen met het inzicht in mijn eigen kaart, veel plezier! :)

3. Semmie83

Semmie83 Actief lid

1 jun 2013
    163
    0
    0
    @Nathje: thanx voor je felicitatie! Hoe is het met jou?
    @Adria: ik snap dat je ee door het tempen erg veel mee bezig bent noodgedwongen.. Ik heb er daarom nooit voor gekozen, maar het levert vast ook wat op! Je hebt bijna je ovulatie toch?

Vandaag een hele gespannen dag gehad, sliep al slecht en verder de hele dag gespannen geweest uit angst dat het misgaat. Komt denk ik ook door mijn miskraam in maart. Moest 's morgens naar de huisarts en was dus al om 4.45 uur wakker van de stress. Wel een goed gesprek gehad en ook mijn angst besproken. Ze zei dat het logisch was door mijn miskraam. Verder ook blij hoor, maar de angst overheerst nu een beetje. :(

Ik hoop zo dat het voor jullie binnenkort ook positief is!!

4. Adria27

Adria27 Bekend lid

21 feb 2013
    808
    6
    18
    Vrouw
    maatschappelijk
    candyland
    @semmie, heel begrijpelijk dat je in spanning zit gezien je miskraam. Alle goede tips ter spijt, het is zowat onmogelijk je daar geen zorgen om te maken. We gaan er gewoon vanuit dat alles goed zit en goed blijft;). Neem je rust en geniet van de leuke dingen van het zwanger zijn. Heb je de symptomen voor je nod nog ergens op een rijtje, ik zou ze graag nog eens willen zien.

@nathje, hoe gaat het met jou? Bedankt voor je informatie mbt tempen, ik vind tempen dramatisch en slecht voor mijn gemoedrust:D. Wil je geloven dat ik nog geen positieve ovutest heb gehad:x? Het gaat maanden goed en bam! ik begin deze maand met tempen en ik ben mijn ei kwijt! Eisprong zou dus vandaag zijn maar niks te merken en te voelen. Ik gebruik cb digitaal en ik had gisteren al een:) moeten hebben. Gisteren zelfs 2 keer getest.
    Kan je ei ook heel vroeg in je cyclus komen? Ik had van 9 cd t/m 12 cd meer kwaaltjes dan deze dagen rond mijn zogenaamde eisprong. Mijn basale tempratuur is ongeveer 36.40 (sommige dagen was het eronder) maar nu temp ik al de derde dag 36, 5. Niet voldoende verhoogd om een ei aan te geven weet ik maar wel opvallend hoger dan andere dagen. Ik gebruik dezelfde digitale thermometer, temp dezelfde tijd en voor het opstaan. Ik zal proberen mij kaartje te posten volgende week. Of misschien heb ik ook een laat ei net als jou.

Vandaag ga ik lekker naar een feestje, afleiding van dat hele zwanger worden gebeuren. Heerlijk! Een fijne dag voor jullie dames

5. Adria27

Adria27 Bekend lid

21 feb 2013
    808
    6
    18
    Vrouw
    maatschappelijk
    candyland
    Nathje ik kon het spel spelen op mijn pad, ik had 65% correct:D. Was leuk om te doen, en niet al te moeilijk om de kaartjes te interpreteren. Ik wacht mijn cyclus af dan kan ik die van mij interpreteren met of zonder eisprong.

6. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Ik heb de game ook gespeeld en kwam op 58% uit. Ik heb besloten dat als eind van deze maand de ongi komt, ik met tempen ga beginnen. In mijn app kan je dat ook allemaal bijhouden, dus ben benieuwd. Maar eerst hopen dat er helemaal geen ongi komt! ;)

7. Semmie83

Semmie83 Actief lid

1 jun 2013
    163
    0
    0
    @Adria: thanx voor berichtje. Ja hoor, ik heb de symptomen nog op een rijtje staan:

Voor NOD:
    - pijnlijke borsten vanaf 6 dpo, steeds erger!
    - afscheiding stopte niet 3 dagen voor NOD
    - darmproblemen (diarree en krampen, vermoedelijk rond innesteling)
    - pijnlijk orgasme ;)
    - nauwelijks acne (normaal wel voor NOD)
    - brandend maagzuur

Nu na NOD (6 + 2 weken):
    - enorm pijnlijke borsten, wordt steeds erger
    - vermoeidheid
    - bij vlagen misselijk
    - gevoelige tepels
    - opgezette buik
    - soms krampen in bm
    - nauwelijks afscheiding vanaf NOD, soms klein beetje witverlies
    - vaak honger

De symptomen waren eigenlijk niet heel opvallend aanwezig hoor, want pijnlijke borsten heb ik altijd voor NOD. En geen idee of darmproblemen en brandend maagzuur daarmee samenhangen, dat heb ik namelijk wel vaker.

Hopelijk herken je snel wat van mijn symptomen, al is het natuurlijk bij iedereen anders!

8. Adria27

Adria27 Bekend lid

21 feb 2013
    808
    6
    18
    Vrouw
    maatschappelijk
    candyland
    Bedankt voor het lijstje semmie;) pijnlijke darmen kan ook komen door de hormonen en door je darmen die alvast ruimte maken. Vergeet geen leuke banner aan te maken:D

9. BigBoy

BigBoy Actief lid

23 jun 2013
    180
    0
    0
    Oldebroek
    Hoi Lieve meiden,

Morgen is mijn NOD, heb al wel wat steekjes in mijn rug en veel puistjes. Dus ga ervan dat ik gewoon "O" wordt morgen.
    Ben erg benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat...
    Wanneer heb je je echo Semmie? ( of heb je dat al gezegd,en heb ik er overheen gelezen. )

10. Semmie83

Semmie83 Actief lid

1 jun 2013
    163
    0
    0
    @ Bigboy: Morgen kan ik pas de verloskundige bellen, ben benieuwd! En je weet maar nooit bigboy, bij mij was er niet veel anders voor mn NOD hoor, werd toch net ongi!

@Adria: ik weet nog niet hoe dat moet een banner hihi, heb al gekeken maar zo'n computerwonder ben ik dus niet haha.

11. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Vanavond heb ik een paar lichte steekjes gevoeld. Dit kan denk ik mijn innesteling zijn, aangezien ik nu op 8 dpo zit. Volgende week maar een testje wagen. Ik heb wel een goed gevoel over deze maand. We hopen het zo!

12. Adria27

Adria27 Bekend lid

21 feb 2013
    808
    6
    18
    Vrouw
    maatschappelijk
    candyland
    Spannend Goldfishie, wanneer is je Nod? En gebruik je hulpmiddelen zoals ovutesten en tempen?

Bigboy vandaag is je NOD! Ga je nog testen vandaag of wacht je tot morgen? Ik draai mijn duimen stuk hier:D

Semmie, ik zal later even kijken of ik het aan je kan uitleggen in lekentaal:D. Geef je even door wanneer je eerste afspraak bij de verloskundige is? Je gaat vandaag bellen toch?

Hier tast ik volledig in het duister met een temperatuur die in tienden stijgt maar geen eisprong volgens FF en geen 1 positieve ovutest gehad deze maand:( Voor de tempers onder ons groepje laat ik even een link naar mijn kaartje, misschien kunnen jullie je licht eroverl laten schijnen.
    46d9c6 Ovulation charts on FertilityFriend.com

13. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Adria: mijn nod is 'officieel' pas 29 aug, maar omdat mijn ei al op 11 aug was, denk ik dat mijn nod iets eerder zal zijn. Ik laat mijn banner gewoon op nod 29 aug staan. Ik wil 27 aug een testje doen als er dan nog geen ongi is. Al denk ik gisteravond een eventuele innesteling gevoeld te hebben. Ik weet het niet zeker, maar het waren meerdere lichte steekjes. Verder heb ik totaal geen kwaaltjes, maar ondanks dat toch een goede hoop op deze maand. Deze maand voelt ook heel anders dan vorige maand.

14. Nathje

Nathje Actief lid

18 sep 2012
    112
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Goldfishie, mijn duimen draaien voor je mee, hopelijk was het inderdaad de innesteling! ;)

@Bigboy, heb je al getest? Ik hoop zo voor je dat het raak is deze maand :)

@Adria, Ik zit net naar je tempkaartje te kijken, bij mij gaf ff pas 3 dagen na mijn eisprong denk ik, aan dat ik mijn ei heb gehad, dat is ook omdat zij zeggen dat het minstens 3 dagen hoog moet zijn en 3 tienden is genoeg hoor, ik ben van 36.38 naar 36.64 gegaan tijdens mijn ei en dan is het stilletjes aan beginnen stijgen, de 2de dag na mijn ei was het al 36.8 en nu zit ik al aan 37.19 dus alles is mogelijk, maar kijk naar mij, zie eens hoe laat ik mijn ei heb gehad dus moed houden en oh ja, ik weet dat er vaak gezegd wordt dat zo een laat ei van mindere kwaliteit is maar dat is niet waar hoor, het rijpt gewoon later, het enige minpunt daar aan natuurlijk is dat je minder kansen per jaar hebt als iemand anders omdat je cyclus langer duurt. Ik zou de moed dus nog niet opgeven, zeker niet omdat ik ook een laat ei heb gehad en...

omdat ik maar misselijk bleef ...en duizelig ... en bleef menstruatiepijnen hebben... heb ik me deze morgen, 4 dagen voor nod aan een testje gewaagd en na 3 minuten was hij licht positief, omdat ik het niet kon geloven heb ik er een test van een ander merk tegen aan gegooid en die werd vrijwel meteen licht positief dus dames, ik hoop het zo, ik denk dat het deze cyclus eindelijk raak is, ik heb een paar maanden geleden nog wel een licht positieve test gehad maar die was amper zichtbaar en 4 dagen na nod is het toch overgegaan naar een vm maar deze testen zijn zoveel duidelijker dus ik hoop dat het deze keer goed mag blijven gaan. Ik zal de testjes proberen te posten hier, dan kunnen jullie zelf eens kijken want ik geloof mijn eigen ogen niet. Dus Semmie en Adria, om op jullie vraag te antwoorden, vele lichamelijke kwaaltjes maar daardoor gaat het dus heel goed met me :D
    In elk geval ben ik vanwege die vm toch vandaag al naar de ha gegaan om bloed te laten prikken en daar weet ik deze avond de uitslag van. Maar hij heeft de testen ook gezien en denkt wel dat ik zwanger ben, ik ben zo zenuwachtig en durf bijna niet te hopen dat het echt positief is :)

Ik hoop dat de foto lukt want ik heb hier nog nooit een foto geupped :(
    Ah ja, op de pc lijken ze wat grijs maar de streepjes zijn wel degelijk mooi roze :)

15. Adria27

Adria27 Bekend lid

21 feb 2013
    808
    6
    18
    Vrouw
    maatschappelijk
    candyland
    Nathje wat geweldig, ik zag de streepjes meteen zonder te turen!!! Voorzichtig gefeliciteerd en we duimen voor een plakbeeb:D. Je kwaaltjes klinken ook 'goed' vooral die misselijkheid. Wanneer ga je weer testen, over twee dagen? Dan moet je hcg wel gestegen zijn. Laat je even weten wat de uitslag van je bloed is? Ik ben reuze blij voor je!!! Het blijft spannend om voor NOD te testen maar ik kan me voorstellen dat je niet kan wachten. Binnenkort zeker een knaller van een test. Bedankt voor het kijken naar mijn tempkaartje, ik hou het in de gaten. Kan je misschien je laatste kaartje hier posten? Ben reuze benieuwd hoe je temp was.

Bigboy, en, en, en ;)?

16. BigBoy

BigBoy Actief lid

23 jun 2013
    180
    0
    0
    Oldebroek
    IK heb nog niet getest, wil het nog even 2 dagen afwachten, al hoewel ik sterk het gevoel heb dat ik toch ongesteld ga worden... Zodra ik een test heb gedaan laat ik het jullie weten...

Je hebt al wel een mooie lichte positieve test Nathje!! Over 2 dagen nog maar eens testen, dan zou het toch wel donkerder moeten zijn.

17. Nathje

Nathje Actief lid

18 sep 2012
    112
    0
    16
    NULL
    NULL
    YES! Uitslag van bloedonderzoek is binnen en ik ben zwanger :D
    Ik ga binnen een paar dagen wel opnieuw een urinetest doen om te kijken of ze inderdaad donkerder worden en hopen dat het inderdaad zo is.
    Ik wil zo graag een plakbeeb :)

En nu heeft mijn gyn ook nog 2 weekjes verlof dus ik kan niet meteen een afspraak maken dus ik denk niet dat ik mijn 6 weken echo zal hebben, ach ja, als ik 1 of 2 weekjes later ga, zou ik het hartje toch al goed moeten kunnen horen, maar zal dus nog niet echt gerustgesteld zijn tot dan en dan nog, zal heel blij zijn als de 3 maanden om zijn.

Bigboy, ik dacht ook dat ik ongi ging worden, heb al een paar dagen last van 'menstruatiepijnen" dus misschien is het een goed teken? Ik duim in elk geval voor je, ik weet wat het is om lang te moeten wachten, de eerste keer dat we voor een kindje gingen hebben we 2.5 jaar geprobeerd en toen had ik er zo genoeg van dat ik er even niets meer van wou weten dus gewoon volhouden ;)

En dank je Adria, ik kan het nog altijd niet geloven, iedereen hier denkt dat er bij ons geen kinderen meer komen, (ik ben 34 en mijn man en ik zijn 15 jaar samen) maar ze weten niet dat we er al zo lang mee bezig zijn dus dat wordt een grote verrassing :p
    Ik zal kijken om zo meteen een foto te kunnen plaatsen van mijn tempkaart, dan heb je meteen een voorbeeld van een rare cyclus :)

18. Nathje

Nathje Actief lid

18 sep 2012
    112
    0
    16
    NULL
    NULL
  19. Semmie83

Semmie83 Actief lid

1 jun 2013
    163
    0
    0
    Wat fijn, gefeliciteerd Nathje! Super!

@Adria: ik heb ook aangemodderd met de ovutesten, uiteindelijk toch zwanger dus misschien kan het zijn dat je net een piek hebt gemist?

Hier nog steeds alles goed, wisselende kwaaltjes en spannend, 2 september naar de verloskundige voor de eerste echo.

20. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Gefeliciteerd Nathje! Dat zijn duidelijke strepen op je testen! :)

Bigboy: morgen een testje doen? Spannend!

Semmie: leuk om te lezen dat alles goed gaat met je.

Deel Deze Pagina