Wachtbankje adoptie

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door Sanst, 12 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.007
    899
    113
    Wauw, wat een wonder!!! Soms zocht ik je nog eens op, om te kijken of je nog iets gepost had over jullie wereldwonder... En nu dan dit!!!
    Gefeliciteerd!
     
  2. Moon1984

    Moon1984 Bekend lid

    25 okt 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Saskia...wat bijzonder hihi! Snap dat je indd afwacht.. Groot gelijk! Maar ik hoop enorm dat dit wondertje blijft plakken!!!!! Het is je gegund!

    Kymmie! Ach... blijft vreselijk :( maar indd wel fijn dat die chemospuit je bespaard blijft. Neem alle tijd die je nodig hebt en zorg goed voor jezelf. Heel veel sterkte!

    Wij kregen van de adoptiestichting nog een uitnodiging over bijeenkomst special needs op 12juni a.s. Jullie ook? Wij gaan nu dus 6 feb naar de infoavond van Meiling en 11 april naar Stg. Wereldkinderen en dan 20 april de 1e officiële bijeenkomst. Erg benieuwd! We verheugen ons er enorm op! Eindelijk meer info... :)

    Liefs, Simone
     
  3. draga

    draga Fanatiek lid

    4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    He sas,
    Wat geweldig nieuws!
    Echt even een kippevelmomentje.
    Gefeliciteerd en ik hoop dat je een mooie onbezorgde zwangerschap hebt.
    Veel liefs
     
  4. Sanst

    Sanst Actief lid

    29 mei 2012
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Saskia,

    Gefeliciteerd met dit mooie wonder. Geniet ervan. Heel bijzonder hoor.

    Groetjes Sanst
     
  5. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Dankjulliewel lieve meiden!!
    Hoop op een voorspoedige adoptieweg voor jullie. Ik blijf jullie volgen.
     
  6. Maris0402

    Maris0402 Lid

    11 jul 2013
    25
    0
    0
    Hoi Dames

    even een berichtje van mijn kant uit ten eerste Saskia gefeliciteerd met je zwangerschap en kan me voorstellen dat je het niet verwacht had dat het ooit nog zou lukken ik ga heel hard duimen voor je.

    Ondertussen zijn we hier klaar met voorlichtingsbijeenkomsten en zijn we op bericht van dan raad van kinderbescherming aan het wachten op zich ook weer een spannende tijd zodra je bericht hebt gehad kun je je medische keuring laten doen kan niet snel genoeg gaan :) maar ondertussen hebben we geleerd heel veel geduld moeten hebben is niet altijd even makkelijk maar helaas zit er niets anders op. We hebben in de zomer van dit jaar onze beginseltoestemming te hebben. Voor de dames hier die nog geen voorlichtingsbijeenkomsten hebben gehad het kan zijn dat als jullie de kosten hebben betaald hiervoor jullie een formulier krijgen om op een wachtlijst te komen dat jullie een kwartaal eerder kunnen beginnen met de voorlichtingsbijeenkomsten hebben wij namelijk gehad. wij zijn trouwens beide 35 jaar.

    zelf zijn we ook al bij de open dag van wereldkinderen geweest hebben hier heel veel informatie opgedaan dus is echt zeker de moeite waard om naar toe te gaan verder hebben we 20 februari nog een informatiegesprek bij de Nederlandse adoptiestichting stichting. Maar voor zover het er nu uit ziet kiezen wij voor China en wereldkinderen tenminste als we de beginseltoestemming mogen ontvangen.

    liefs mariska
     
  7. twoboys

    twoboys Fanatiek lid

    30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ha meiden, ik breek weer even in, om even moed in te praten in die lange procedure :

    Het gaat nu hard met de voorstellen en wachttijden. Ik begreep dat er nu, vanuit China, weet even niet waar iedereen wil adopteren, meer kinderen zijn dan aspirant adoptie ouders. Het gaat om special focus kindjes.

    Ik weet nog zo goed hoe spannend ik de hele procedure vond, vooral als je na de gesprekken bij de raad je bt krijgt. En dan je kan gaan aanmelden bij een vergunninghouder.....

    Meiden hou vol, komt goed!!
     
  8. Moon1984

    Moon1984 Bekend lid

    25 okt 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Dankjewel Twoboys!! :) Het klinkt indd hoopvol..al weet ik dat het elk moment weer kan veranderen. Maar op ons af laten komen en elke dag eerder is er 1. Vanavond de bijeenkomst van Meiling! Zoo benieuwd :)

    Wij maken er meteen een lekker weekendje Utrecht van!

    Liefs,
    Simone
     
  9. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Geniet ervan Moon!
     
  10. Kymmie

    Kymmie Actief lid

    15 apr 2014
    193
    1
    16
    Hoe voel je je Saskia? Al last van kwaaltje?

    Wij gaan vanavond ook naar de bijeenkomst van Meiling. Ik ben zo benieuwd naar alles wat er te horen gaan krijgen!
     
  11. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Kymmie ook veel plezier!

    Ik voel me over het algemeen goed. Wel vaak een angstig moment. De kwaaltjes komen en gaan. Soms misselijk, veel dromen en vaak wakker, vaak plassen, snel moe en koud, rommelende darmen, soms lage rugpijn, soms hoofdpijn, soms pijnlijke borsten... Allemaal op en af. Één ding is echt constant... Heel veel afscheiding.
     
  12. Donja62

    Donja62 Actief lid

    25 jul 2010
    299
    8
    18
    Hoi saskia, fijn te horen dat je je veelal goed voelr
    Dames, hoe was de avond van meiling?

    Groetjes donja
     
  13. Kymmie

    Kymmie Actief lid

    15 apr 2014
    193
    1
    16
    Eigenlijk gewoon fijn dat je die kwaaltjes hebt, dan voel je in ieder geval dat je zwanger bent haha.

    Info avond was druk! Echt enorm veel mensen. Ik vond het een beetje rommelig en de presentaties waren een beetje rommelig. Maar ik vond de ervaringsverhalen wel heel fijn om te horen. Vooral ook het gedeelte over de impact voor je gezin als je kindje last heeft met hechten enzo. Ik bekijk veel vanuit mezelf als geadopteerde. Maar het is natuurlijk ook mogelijk dat het minder makkelijk gaat. Dus al met al heeft het manlief en mij wel weer stof gegeven om over na te denken. Maar we voelen ons er steeds beter en zekerder over. Dus dat is erg fijn. Wat vond jij ervan Moontje?
     
  14. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Dat is zo Kimmy, ik ben blij met kwaaltjes haha!

    Wat fijn dat jullie gevoel steeds beter en sterker wordt. Ik vond de ervaringsverhalen ook altijd heel fijn om te horen. Zeker ook de minder positieve. Want ondanks de tegenslagen stralen ook die adoptiefouders zoveel liefde en kracht uit. Heel mooi vind ik dat. Onvoorwaardelijke liefde.
     
  15. Joyceee

    Joyceee Lid

    17 jun 2013
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal, mag ik jullie wat vragen? Ik weet niet of dit hier hoort. Wij denken er aan om ons in te schrijven voor adoptie. Nu gaan wij volgend jaar trouwen, maar lees wel dat het beter is om getrouwd te zijn. Betekend dit dat ik bij de inschrijving al getrouwd moet zijn? Kunnen wij ons nu dan nog niet inschrijven? Kan het op internet niet zo goed vinden, ga morgen bellen, maar ben erg nieuwsgierig en ik dacht misschien kunnen jullie mij verder helpen 😄
     
  16. Donja62

    Donja62 Actief lid

    25 jul 2010
    299
    8
    18
    Hoi Joyceee
    Ik heb dit onlangs nagevraagd bij vergunninghouder war betreft eisen van landen rondom huwelijk en soms ook huwelijk duur. Je moet hier aan voldoen op het moment dat hè dossier naar het desbetreffende land wordt gestuurd. Dus bka kun je aanvragen als alleenaanvrager, is na huwelijk eenvoudig om te zetten. Op sturen huwelijksakte.
    Groetjes donja
     
  17. Joyceee

    Joyceee Lid

    17 jun 2013
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankje Donja62, dat is fijn om te horen! 😃
     
  18. Joyceee

    Joyceee Lid

    17 jun 2013
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben de inschrijving op de post gedaan, wij zijn zo benieuwd naar de eerste informatiebijeenkomst! Ik hoop dat wij dan nog wat meer te weten gaan komen allemaal. Ik lees zoveel verschillende verhalen over adoptie, dat ik soms twijfel of het goed is voor de kinderen zelf. Dat vind ik echt het belangrijkste. Herkennen jullie dit?
     
  19. unicornbaby

    unicornbaby Bekend lid

    15 dec 2014
    759
    1
    18
    Hey Joyce wat goed! Gaaf hoor! Ik vind het soms ook lastig hoor, het zit zo op het randje van mensenhandel.. het is niet zwart / wit maar heel veel grijs. Toch is het ook voor de kinderen vaak wel fijn om geadopteerd te worden, als ik de ervaringsverhalen mag geloven en de vele filmpjes die ik ondertussen heb gezien en interviews die ik heb gelezen...
    Wij zijn voor de wet getrouwd (even tussendoor) speciaal voor de adoptie procedure. Dat was vorig jaar. Dit jaar gaan we 'echt' trouwen, met alles erop en eraan. Alleen onze ouders weten het, voor de rest denkt iedereen dat we dit jaar gaan trouwen. Dat is ook zo, voor ons gevoel, maar voor de wet (en dus de adoptie) is het maar vast geregeld ;)
     
  20. Moon1984

    Moon1984 Bekend lid

    25 okt 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Hoi allemaal,

    Kymmie...infoavond was erg druk ja. Wow!!! Was indd wat rommelig, maar had m.n. te maken met de powerpointpresentatie die niet helemaal klopte haha. Vd ene kant dacht ik ook ach...zij zijn ook maar mens, dus vond het niet zo erg haha. Vond indd m.n. de ervaringsverhalen heel mooi en interessant om te horen. Veel info die Meiling gaf wisten wij al i.v.m. veel opzoeken op internet en gesproken te hebben met veel mensen. Wel heftig zeg..dat manneke met die hartproblemen. Jeetje, da's ook weer de keerzijde, maar als je die vrouw zag..wat een kracht en wat een power! Ik vond haar geweldig!! Waren ook veel mensen van Stg. Afrika omdat zij gaan stoppen. Sprak met één vrouw die al een jochie uit Ethiopie hadden en nu graag een 2e wilden. Stonden al 4 jr op de wachtlijst en waren nu nr 4. En dan stopt de stichting..pff vreselijk! Zij gaan nu ws. voor Taiwan!

    Erg veel info en indd veel stof tot nadenken, vooral mbt de special needs. Ik heb me aangesloten op meerdere facebook sites en het is erg fijn om daar met ervaringsdeskundige (lees: ouders) te praten. Erg lieve mensen stuk voor stuk die je alles willen vertellen. Dat vind ik waardevolle info.

    Helaas is IUI7 mislukt :( Eergister weer de 1e injectie gezet voor IUI8.

    Liefs, Moon
     

Deel Deze Pagina