Wachtbankje adoptie

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door Sanst, 12 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moon1984

    Moon1984 Bekend lid

    25 okt 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Hoi meiden,

    Het ongelofelijke is gebeurd.... Ik ben zwanger!!!! We kunnen het nog niet bevatten, maar we zijn dolblij. We hebben 20 april de eerste adoptiebijeenkomst, maar we gaan er gewoon heen. Adoptie heeft altijd in ons hart gezeten dus er komt hoe dan ook ook een wereldwondertje bij! Natuurlijk moeten we straks tijdelijk stoppen, maar het is nu nog zo pril (ws net 4 wkjes) en je weet nooit wat er gebeurt, dus voor nu gaan we nog gewoon door met de bijeenkomsten, zo lang het kan. We hopen natuurlijk dat alles goed blijft gaan, maar daar hebben we alle vertrouwen in! Dit betekent straks een kleine pauze...maar daarna gaan we gewoon weer verder met onze weg naar een wereldwondertje hoor :)

    8 april 1e echo..

    Liefs, Moon
     
  2. Leona83

    Leona83 Actief lid

    20 okt 2014
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit is een wonderlijke plek hier in het forum. Gefeliciteerd Moon!
     
  3. Kymmie

    Kymmie Actief lid

    15 apr 2014
    193
    1
    16
    Wauw Moon!!!! Oh van harte gefeliciteerd. Wat ontzettend bijzonder na zo lang! Ik ga mijn duimen draaien voor een vlekkeloze zwangerschap meid. Geniet ervan!
     
  4. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Gefeliciteerd Moon!! En natuurlijk gewoon naar de bijeenkomst gaan, dat is op zich al zo fijn. Ik ben blij die gehad te hebben.
    Wij gaan waarschijnlijk niet door, simpelweg omdat we bijna 2 jaar stop om vervolgens weer gezinsonderzoeken te krijgen en daarna pas weer wachtlijst ons veel te lang duurt en het veel te moeizaam maakt.
     
  5. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Maar dat komt ook omdat wij al 2 jaar op de wachtlijst stonden en het niet zien zitten weer van voor af aan te beginnen...
    Jullie staan aan het begin en dan is een stop anders.
     
  6. Wereldkind

    18 dec 2014
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moon, wat een geweldig nieuws. Bijzonder hoor. Geniet ervan.
     
  7. Sanst

    Sanst Actief lid

    29 mei 2012
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Moon1984 wat een mooi wonder!!! Geniet ervan.
     
  8. Moon1984

    Moon1984 Bekend lid

    25 okt 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Dankjewel allemaal! Ja we zijn zooo blij. Al is het nog steeds ongelofelijk!!! Hopen hopen hopen dat dit wondertje blijft plakken. En indd... de bijeenkomsten zijn zeker leuk, dus zo lang we ernaartoe kunnen doen we dat. Zeker de 1e.
     
  9. Donja62

    Donja62 Actief lid

    25 jul 2010
    299
    8
    18
    Gefeliciteerd Moon!
     
  10. Kymmie

    Kymmie Actief lid

    15 apr 2014
    193
    1
    16
    Ook hier bijzonder nieuws. Ik ben na mijn miskraam in januari ook weer zwanger. Ik hoop dat het dit x wel goed gaat. Wij gaan ook gewoon nog naar de eerste bijeenkomst over drie weken en gaan ook gewoon door met het adoptieproces omdat wij sowieso een kindje willen adopteren. Ik heb zelf ooit die kans gekregen om in een liefdevol gezin op te mogen groeien en geadopteerd te worden. Dat willen wij graag ook een kindje bieden.

    Maar voor nu, eerst maar eens de eerste weken doorkomen want ik ben ongelofelijk onzeker na 2 miskramen.
     
  11. Wereldkind

    18 dec 2014
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    kymmie, gefeliciteerd. Wat een geweldig nieuws. En inderdaad kan me voorstellen dat je je nu wat onzeker voelt. Succes in deze spannende periode
     
  12. Moon1984

    Moon1984 Bekend lid

    25 okt 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Wauw Kymmie!! Ook jij gefeliciteerd! Wow...hoe dingen toch kunnen lopen he! Ik snap indd dat je erg onzeker bent meis. Doe rustig aan en deze MOET gewoon blijven plakken, dit mooie wondertje! Ik duim onwijs voor je!

    Ook ik ben erg onzeker, nog nooit zwanger geweest, nu ineens wel, en wil zoooo graag dat dit wondertje blijft plakken. Nu ruim 6.5wk; a.s. woe onze 1e echo. Hoop zooo dat alles goed is!!!
     
  13. Leona83

    Leona83 Actief lid

    20 okt 2014
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Paar weken terug schreef hier iemand die aankwam op plek van de overdracht. Ben zo benieuwd, hoe is het met jullie?!
     
  14. Donja62

    Donja62 Actief lid

    25 jul 2010
    299
    8
    18
    Bijna 20 april....
    Wij hebben er zin in.
    Fijn dat er iets begint nu.
    Bereiden jullie je ook nog op bepaalde manier voor op de 20e?
    Wij niet, tot nu toe. Ik zou ook niet zo goed weten hoe.

    Groetjes donja
     
  15. Kymmie

    Kymmie Actief lid

    15 apr 2014
    193
    1
    16
    Wij bereiden ons ook niet echt voor. Begreep van mensen die hier al naar toe zijn geweest dat het meer een soort voorlichtinsdag is. Dus we laten het maar gewoon over ons heen komen. Wel heel veel zin in!
     
  16. Wereldkind

    18 dec 2014
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    dames, hoe was jullie bijeenkomst? Wij zijn net klaar met de voorlichting, nu maar wachten op bericht vd raad. Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren. Kan niet snel genoeg gaan.
     
  17. Fiora

    Fiora Bekend lid

    28 jun 2011
    932
    0
    0
    Even uit nieuwsgierigheid van iemand die zelf geadopteerd is, bestaat Nederlandse adoptie eigenlijk nog? Ik zie dat iedereen hier bezig is met buitenlandse kindjes maar mijn ouders waren destijds sneller aan de beurt voor een Nederlands kindje maar ik hoor eigenlijk nooit meer dat dat gebeurt. Niet bedoeld als topicvervuiling maar ik ben gewoon nieuwsgierig. Uiteraard hoop ik voor jullie allemaal dat jullie geduld snel beloond zal worden en jullie snel een kindje in jullie harten en armen mogen sluiten. Ik heb zo'n respect voor het doorstaan van dat hele traject en het wachten waar je dan als aanstaande ouders doorheen moet.
     
  18. Kymmie

    Kymmie Actief lid

    15 apr 2014
    193
    1
    16
    Ik vond de bijeenkomst wel goed. Veel wist je natuurlijk al. De vrouwen die de voorlichting gaven waren super vriendelijk. Dus ik heb er wel een fijn gevoel aan over gehouden.

    Er bestaat nog wel binnenlandse adoptie alleen komt die gewoon niet heel vaak voor. Maar je kan je daar ook nog steeds voor aanmelden.
     

Deel Deze Pagina