Na een leven lang dromen van een baby is eindelijk het moment aangebroken dat we ervoor gáán... Foliumzuur ingeslagen, de nodige boekjes gelezen en internetsites bekeken. Superspannend!!! Zijn er meer meiden in dezelfde situatie en herkennen jullie de kriebels? Moet echt mijn best doen om mijn mond erover te houden, soms merk ik tijdens een gesprek met vriendinnen dat 't op het puntje van mijn tong ligt... Handig hoor, lekker openlijk op een forum kletsen en meeleven met elkaar!!!
Ja ik ook... Afgelopen week ongesteld geweest, dus spannend nu. 2 maanden geleden de pil de deur uit gedaan en nu dus ook de condooms. Ben benieuwd hoe het gaat lopen...
Spannend Olifantje1991!! Ga voor je duimen! Wanneer is jouw NOD? Wat ik me vooral afvraag is of het ons op korte termijn gaat lukken, ik heb mijn leeftijd niet echt mee (35)... 'k Lees hier op het forum genoeg verhalen dat het best even kan duren! Maarja, voor hetzelfde geld is het in 1x raak! En daarbij... ondanks alle verwachtingsvolle gevoelens ben ik ook best wel wat onzeker, er gaat zoveel veranderen in je leven!!
Hoi, Ik ook! We zitten nu in ronde 2, mijn NOD is morgen (31 juli), maar sinds dit weekend bloedverlies (lijkt op ongi, maar wel heel licht voor mijn doen...). Vanochtend getest, helaas negatief. Ik wacht het nog een paar dagen af... @ Rozanna: ik heb ook erg veel moeite met mijn mond houden! Dat is ook een van de redenen dat ik me op het forum heb aangemeld. Lekker frustraties eruit gooien en met elkaar meeleven .
Hoi Rozanna, Hier nog eentje. Succs en veel plezier met zwanger worden. Wij zitten in de derde ronde en heb net zoals kokosnoot symptomen die ik nog nooit eerder heb gehad (al 3 dagen pijn rondom liezen en 2 dagen paar druppels bloedverlies) en voor de rest heel af en toe lichtbruine slijmachtige afscheiding. Over 5 dagen is mijn NOD, dus ben benieuwd Net zoals de rest kan ook ik mijn mond er over niet houden. Maak mijn man helemaal gek ahahaha. Daarom ben ik de afgelopen dagen wat meer actief geworden op de forum, krijgt hij ook wat rust
Toch maar een testje gewaagd? Je NOD is morgen pas, zou idd nog een paar dagen wachten. Hoop dan op een positief testje heb geduld meid. Mijn NOD is pas over 5 dagen, ben jaloers op je haha
Wat betreft zwanger worden, heb ik minder geduld dan ik dacht.... Maar ik ga nu idd een paar dagen wachten. Vandaag heb ik vrij, zo maar even de stad in voor wat afleiding, word anders gek! Succes met wachten, ik wacht ongeduldig met je mee .
Hi ladies! Hier nog even wachten tot het spiraal er uit is (lijkt nog eeuwig te duren ) Maar daarna gaan wij ook voor ons eerste wondertje. Ik kan het ook maar moeilijk voor me houden! Succes meiden!
Hoi meiden, ooohwww, jullie zijn ook al lekker 'hieper-de-piep'!! Duim voor je Kokosnoot, voor een positieve test morgen... En balen he, MysteriousG, dat je nog 5 dagen moet wachten... Maar hopelijk ook voor jou goed nieuws!! Ben wel erg benieuwd hoe jullie je voorbereiden op je eerste kleintje... Hebben jullie naast alle positieve kriebels ook wel eens onzekere momenten? En jullie mannen?
Dankje! Wat betreft voorbereiden... Niet heel veel . Ik slik foliumzuur, probeer gezonder te leven/eten/drinken en ben meer aan het sparen. Eerst maar eens zwanger worden, dan zien we daarna wel verder... En jij?
Haha, ja echt verschrikkelijk Wat betreft voorbereiding: ik slik foliumzuur en zit er aan te denken om tarwekiem olie te nemen om de cyclus weer wat op gang te brengen. Verder wachten tot ik zwanger ben en zie dan wel weer. Ik heb ook zeker nog mijn onzekere momenten hoor! Gewoon even van de besef momenten dat ik nu alles kan doen zonder te plannen. Daarnaast ook wel een raar idee om mezelf als mama te zien. Manlief loopt nog een paar passen achter....die wordt al zenuwachtig bij het zien van het potje foliumzuur
Mocht er hier een positieve test uitrollen, moet er wel e.e.a. gaan veranderen. Het huis is nu al te klein voor ons samen. Vraag me soms af of we niet nog even hadden moeten wachten, eerst verhuizen! Anders krijgen we dat straks tijdens de zwangerschap... Anderszijds: Misschien duurt het allemaal een stuk langer ivm mijn leeftijd (35), in dat geval kun je niet vroeg genoeg beginnen als je de keuze hebt gemaakt... Daar komen bij mij dus de onzekere gedachten vandaan... Mijn man heeft dezelfde gedachten als ik, maar nadat we een aantal kennissen/familieleden hadden doorgesproken die lang hebben moeten wachten op een kindje, begreep hij hoe ik me er onder voelde en is langzamerhand zijn knop ook omgegaan. Zowieso gaan we binnenkort maar eens wat actiever op huizenjacht!! En inderdaad; foliumzuur, vitamientjes en dan eerst maar eens zwanger worden!!
Wij hoeven (nog) niet te verhuizen, maar wel moet de hele boven verdieping verbouwd worden als er een baby komt. Nu stellen we dat steeds uit, maar als ik eenmaal zwanger ben, hebben we iig een stok achter de deur!
Same here! Ik heb altijd al kinderen gewild, maar nu het allemaal zo "echt" is, vind ik het ook een raar idee om mezelf als mama te zien.
Hoihoi, Zou ook graag mee kletsen hier. Gestopt met de pil op 16-7. Verwacht ergens half augustus mijn nod. Maar dat is even afwachten. Wordt ook voor ons het eerste kindje.. Intussen zijn we wel al aan het klussen. Foliumzuur slikken, om de dag klussen, blijven liggen daarna, de standaard dingen. Maar er zit geen haast of zo achter. Kww (kijken wat wordt.) Groetjes daisy
Welkom Daisy! Bij ons zit er ook geen haast achter, maar sinds we hebben besloten ervoor te gaan, ben ik er toch veel meer bezig en minder "go with the flow" dan ik dacht....