Okee nee dat begrijp ik ieder z'n keus mijn vriend heeft een gehandicapt nichtje gehad zij is met 15 jaar overleden en heeft altijd gezegd dat hij hoop niet zo'n kindje te krijgen mocht et komen is het welkom Natuurlijk maar toch ik ben er wel bang voor als het zo zou zijn en we zouden er tijdens de zwangerschap achter komen dat hij het zich gaat afkeren omdat ik weet hoe moeilijk hij het toen gehad heeft, daarnaast is het een kans berekening ik vind het dus jammer om straks misschien met een angstige vriend te zitten terwijl ik weet als hij straks het kindje ziet dat hij dol gelukkig is en daar was hij het mee eens
Dat is en blijft altijd een lastige beslissing. Ik werk in de gehandicaptenzorg, heb er dus wel een andere kijk op heb maar snap de andere kant ook heel goed. Hier alles rustig, ben veel moe maar voel me verder heel goed gelukkig
@sunshine: heel begrijpelijk! Daarom is het goed dat je zelf mag kiezen of je het wel of niet laat doen. Jullie moeten beiden genieten van de zwangerschap @ sabine: ook vermoeid dus. Join the club haha! Hopelijk blijft het daarbij.
Haha ik zag dat bij de blokker babyfoon in de aanbieding is, haha misschien wel erg vroeg om nu te kopen. Liefst heb ik het hele kamertje al klaar. Haha
Heb ik ook gezien! Nu hebben wij die al 1 en ben er heel tevreden mee! Geen fratsen, wat muziekjes en duidelijk bereik en gehoor. Wil je n simpele babyfoon, is dit een goeie tip!
Yeah het is zover 12 weken dansje!!!!! Sabine Ag wij hadden na 2 dagen al een box kleed besteld omdat die uit het assortiment ging en mooi bij De kleuren van de woonkamer past
Ja gewoon lekker doen! Wij hadden ook al met 5 weken maxicosi ( we hebben et niet heel breed) dus alles wat in de aanbieding is en is op het moment haalbaar halen we net als het kamertje nu! Gewoon jezelf verwennen en ervan genieten dan word et toch wat werkelijker
Groot gelijk! Zeg nu zelf.. Verspreid dingen kopen is handiger en leuker! Zo heb je de kostenpost niet in 1x! Wij moeten op zoek naar n kamer voor ons meisje, gezien de babykamer straks gebruikt gaat worden. Verder hebben we de meeste dingen al in huis. Handig; een baby uitzetlijst! Zeker bij de eerste was dat ideaal. En idd hier ook de aanbiedingen af! Bij grote winkels waar je bijv maxi cosi,kinderwagen en box koopt, kun je veel afdingen! Zeker als je wat grotere dingen tegelijk koopt.
Trouwens dames ik heb iets apart ik roep al sinds klein kind nummer 4 is mijn "geluks" getal waarom weet ik niet maar toen al met spelletjes koos ik altijd nummer 4 nu was ik aan het denken 24ste cyclus dag heb ik toen m'n ei gehad ik ben in de 4e maand van 2014 uitgerekend en dan zal het toch wat zijn als ik 2 dagen later beval dan uitgerekende datum op de 24ste haha sorry ik verveel me een beetje maar toen ik erover na dacht dacht ik wel hej de 3x 4 hebben we al binnen
Haha Sunshine dat is zeker grappig! Wie weet ik heb dat met 2 zou ik 2 november een posi test hebben Mijn moeder vertelde eens een verhaal, dat is me ook altijd bij gebleven. Ze twijfelde of ze me anne-roos of rosanne wilde noemen, Uiteindelijk is ze voor rosanne gegaan. Toen ze van mij bevallen was en op controle kwam bij het consultatie bureau zat daar ook een vrouw in de wachtkamer met haar dochtertje, de 2 raakte aan de praat en kwamen erachter dat mijn moeder van mij bevallen was op de datum dat die vrouw uitgerekend was, en die vrouw is bevallen op de datum dat mijn moeder uitgerekend was, en 3x raden hoe ze haar dochtertje had genoemd Hier zit ik denk ik op me laatste menstruatie dag.. Twijfel nog wel over die ovu testen..Mijn zus is er heilig van overtuigd dat het pas lukt als je er niet zo mee bezig ben..maar best lastig vind ik dat Maar denk dat ik toch maar zonder ga proberen.. toch zonde geld als het ok zonder zou lukken Ook besloten hier dat we het huis gaan verkopen..we moeten! groter wonen.. eerst kijken of het op eigen houtje lukt.. oww en heb me cyclus maar gewoon weer op 28 gezet! die 36 sloeg gewoon nergens op he
@larosa, je zus kan wel is gelijk hebben, leg alles is een paar maanden neer en geniet van andere dingen, haha ik ben ook zo zwanger geworden. Paar manden tempen ovu testen en vorige maand niks gedaan en ook gewoon een paar wijntjes drinken hihi ben hoogstwaarschijnlijk met de kermis zwanger geworden hahah. Hou idd maar 28dagen aan Ik heb het eerste dingetje voor de beeb gekocht, de babyfoon van de blokker, scheeldeecht super veel meer dan de helft nu was die 35euro, aanrader dus. Stiekem ook bij prenatal naar binnen geweest...zoooooooooo schattig al die spulletjes kan niet wachten om alles klaar te maken haha
Na een dagje helemaal niks gisteren (heerlijk!), voel ik me nu een klein beetje beter. Ja, ook de vermoeidheid blijft hier immens. Kan me niet meer herinneren dat zo erg bij Niek te hebben gehad. @ gertine: fijn al zo snel in het ziekenhuis terecht! Hopelijk is het idd niet nodig. Zo wel: wat gaan ze dan voor jullie doen denk je? Bepaalde medicijnen? @ nekplooimeting: vorige keer wel gedaan, maar ga het nu niet doen. Is en blijft een kansberekening. Als ze 100% zeker konden vaststellen of het kindje een bepaalde aandoening heeft, dan zou ik het doen. Nu zou ik mezelf alleen maar opvreten als de kans verhoogd maar nog steeds erg klein zou zijn. @ sunshine: fijn dat ze jullie zo goed in de gaten houden. En ja, natuurlijk is elke controle spannend! Zwanger zijn is nu eenmaal spannend. Hoop dat je er ook wel van kan genieten. Zorg goed voor jezelf, meer kan je niet doen. En vertrouw op je lichaam en je kindje @ sabine: leuk je eerste aankoop! Ik durf nog niet zo goed iets te kopen scheelt wel dat we van Niek alles hebben bewaard dus niet zo veel nodig hebben. Binnenkort kan je helemaal los gaan leuk! @ larosa: bijzonder verhaal van jou en je moeder! Spannende tijden: en zwanger proberen te worden en huis (ver)kopen. En om zwanger te worden is er vaak maar 1 ding nodig: seks zou het dus vooral wat dat betreft gezellig proberen te maken samen. @ choco: ervaar jij je zwangerschap nu erg anders?
@larosa: goeie instelling! Hopelijk lukt het deze ronde. Huis verkopen zou mooi zijn! Succes! @sabine: leuk he, al die kleine dingetjes. Alles is schattig! Door alle kraamvisites hier kan ik gelukkig ook lekker voor anderen shoppen Ga denk ik ook die babyfoon ff halen. @margje: jij dus ook niet veel te shoppen. Eigenlijk ook niet leuk he haha! Ik ervaar het nog niet heel anders. Ben wat misselijker dan vorig jaar. Het is nu sowieso wel anders omdat er al een kleintje is dat ook aandacht wil. Ik heb het idee dat zij wel doorheeft dat er iets gaande is. Gek genoeg zit ze veel op mijn buik te 'drukken' en komt ze wat vaker kroelen. Kan ook toeval zijn, of de fase waar ze in zit. Ervaar jij het anders? En hoop je nu op n meisje? Ik stiekem wel op een jongen, maar het maakt me anders echt niet uit. Lekker cliche; als alles maar goed is!
hallo dames hoop gekletst vandaag! Lijkt me erg leuk om zo al kleine dingen te kopen. Zou ik denk ik ook doen. Dan valt het niet zo op dat alles zo duur is, want als je alles in een keer moet kopen dat voel je wel in de portomonee. @Margje: ik krijg denk ik geen medicatie heb alleen maar schildklierproblemen die nu goed onder controle/stabiel is. Dus ik denk dat we een behandeling IVF of IUI krijgen, heb het allemaal al door gespit het wordt een zware tijd dan, maar ja dat hebben we er zeker voor over. @ Sunshine: zeker toeval die nummer 4! een geluksgetal voor jou! Zo ik ga heerlijk genieten vanavond lekker in bad en dan met de voetjes omhoog op de bank voor de tv hangen. kijken of er nog wat leuks op is.
Hello lady 's Hè hè eindelijk zitten. Gaaaaaaaaar! Voel me met vlagen moe en ziek maar nog wel onder controle. Vermoeidheid neemt echt af merk ik maar misschien een dipje.misselijkheid en mega boobs zijn de hele dag aanwezig haha. Kan niet wachten tot de echo .. Volgende week woensdag rn dan hoop ik zo een mini wezentje te zien met hartje! Verder hier nog niets gekocht. Zou graag willen maar wil eerst de echo afwachten. En dan komt er op zeker een blanco pakje ! Hier wel een nekplooi meting, bij de vorige ook gedaan. Partner en ik werken beide in de zorg en mocht er iets zijn dan willen we dit weten om het proces ook zelf in hand te nemen . Heb het dan vooral over de hele malle molen waar je word in gezogen etc etc ! Kan me in ieder zijn mening vinden . Gertine wat een spanende periode voor jullie . Duim nog steeds dat het deze ronde raak ik hoor!! Aantal goede vrienden van mij hebben ook te maken gehad met deze behandelingen en waren vrij snel zwanger. Het zegt niet natuurlijk maar hoor we zoveel positieve dingen over ondanks de de procedure erg zwaar is ! Succes meid en fijn dat het allemaal al zo snel op gang komt ! Ik zit trouwens echt mega grappige verhalen te lezen op het forum over bevallen ! Kan me in een aantal dingen echt terug vinden . T is echt om te gieren hihi. Dus als je wil lachen , lees !!!! Heb de mijne nog niet geplaatst ga ik pas doen als ik e allemaal gelezen heb. Voorde dames hier die al bevallen zijn hoe was de vorige x voor jullie ?!
Eitje ik werd om 7u sochtends wakken omdat mijn vliezen braken.. De kleine had in het vruchtwater gepoept, dus moesten sowieso naar hey zh. Daar aangekomen voelde het al flink heftiger, verpleegster vroeg na aansluiting vd ctg of er al gekeken was. Nog niet, dus ze ging snel iemand halen. Ik bleek toen al 9cm te hebben! Half uurtje later mocht ik persen, 2u over gedaan maar dat viel me echt mee. Om half 12 is onze kleine geboren. Totaal d,5u. Had wel een goede nachtrust gehad, dus nog best fit na de bevalling. Om 12u al iedereen kunnen bellen haha!
Klinkt goed choco !! Zo fijn dat je snel op 9cm zat ..gevoel dat je er bijna bent vond ik echt er verademing ! Bij mij begon het 7uur s morgens, liep 6dagen over tijd! Partner gezegt dat hij nog wel kon gaan werken dan ging ik nog wel lekker wandelen en een bakje koffie doen aan het strand! Ja hele mooie gedachten maar na een half uur kwam ik in een storm van weeeen terecht en dat bleef tot 10cm. Geen strand gezien natuurlijk hah! Tevens had ik het idee dat het wel gezellig zou zijn als er thuis nog wat mensen langs kwamen, helaas niet gezien door het non stop kotsen en leeglopen op het toilet hahaha! Toen de vk kwam voor de 2e x had ik 5cm dus hop naar het ziekenhuis.(wilde ik graag en achteraf maar goed ook) Eenmaal daar kon ik geen wee meer opvangen door overgeven en gesmeekt op pijnstilling . Het antw van mij vk' meid je bent er bijna (6cm) zet hem op! Toen ze even weg was heel snel m'n vriend beet gepakt en gezegt : ga het als de sodemieter regelen als je wil dat ik blijf leven. Ik stik door de kots en pijn. Hihi was zo boos ook op de vk, alsof ik me aanstel ofzo. Maar goed, binnen 10mn zat er een spuit in m'n been en ben ik een geworden met m'n bed rekje , geknuffeld en gekust (niks van meegemaakt zelf ). 3uur verder wakker geschrokken door de poep drang en dacht dit moet het zijn ! En ja hoor 10cm ik mocht eindelijk iets doen . Dus hop er tegen aan , mega giechelig en zenuwachtig want het kon niet lang meer duren. 2 uur verder van bed naar baar kruk nog geen kind . Had ook geen pers weeën meer dus gyn gehaald. Heb ook echt gezucht en nuchter gevraagd komt dit nog wel goed?! Ik kap ermee hoor . Uiteindelijk terug naar bed en na 2x op eigen kracht persen en knip Was het hoofd eruit.... En toen de rest nog . Ja, da T zat mooi vast in m'n bekken . Dus hup benen in m'n nek keek ik zo tegen die ontplofte bloemkool aan met daar een bungelend hoofd uit, jeetje verschrikkelijk! Maar goed wat wrikken door 5 man en toen werd onze dochter geboren ! Een schatje van maar liefst 4300gr, zelf woog ik nog geen 60kilo vandaar de nauwe doorgang. Ondanks de lange momenten en hectiek heb ik echt genoten van de hele bevalling . Doe het zo weer!!!
Hej dames ik lees zo alles weer even terug maar aaaaaah ik word nu even gek ik heb zoveel zin in de echo dat ik al klaarwakker ben en niet eens even rustig kan zitten laat staan rustig lezen :/ nog 3 uurtjes dan zijn we onderweg in de auto ga zo maar een bakkie koffie drinken en wat in huis doen want ik heb zo slecht geslapen dat ik verwacht tegen de middag kapot te zijn maar alsnog aaaaah wat haat ik wachten!!!!!!!!
Wat een verhalen over de bevalling dat lijkt me echt niks. kon je dat stukje maar overslaan maar ja hoort er ook bij.. we gaan het zien Eetje hoe of wat. Hoor zelf ook veel positieve verhalen over deze trajecten. we geven de moed niet op. het gekke is dat ik deze ronde weinig tot niks voel.. normaal zere boobs na eisprong. wel vanaf gisteren er last van rommelde darmen een heel gek/raar gevoel. Sunshine geniet dat jullie dat wondertje weer mogen zien .