twee keer eisprong?????

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door m038, 7 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. m038

m038 Actief lid

14 sep 2007
    167
    0
    16
    dames

weet niet echt goed waar ik deze vraag neer moet zetten
    help kan dit... moet over vijf dagen ongi worden. had vanmorgen opeens het gevoel alsof ik mijn eisprong voelde. eind april heb ik een eisprong gehad.... met positieve testen. dus vanmorgen ook naar maar even een testje gedaan.....licht positief... kan dat twee keer in een maand en wat moet ik nou als nod datum aanhouden...

groetjes marij

2. visje84

visje84 Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.512
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zou denk ik over een paar dagen een zwangerschapstest doen, ik heb gehoord dat ovulatietesten ook wel eens reageren op een zwangerschap.

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Een ovulatietest is alleen positief als de strepen even dik zijn. Je hebt altijd LH in je lichaam, waar de test op kan reageren. Een licht streepje zegt dus helemaal niks. Je moet gewoon uitgaan van de positieve testen die je eerder had.

Ook is het medisch gezien niet mogelijk om twee aparte eisprongen te hebben in één cyclus. Zoiets wordt tegengehouden door je hormonen.

Succes!

4. Ikhebjelief

Ikhebjelief Fanatiek lid

1 apr 2010
    2.044
    0
    0
    Ja en andere mensen zeggen dat het juist weer wel kan 2x een eisprong..!!
    Maar een ovutest is pas positief als de strepen even dik en donker zijn of de teststreep donkerder als de controle..!
    Vaak is er altijd wel wat LH in je urine dus krijg je altijd een tweede lichte streep

Ik heb deze maand ook al 2x een positieve ovulatietest in handen gehad, maar ik wacht af...want maak mezelf echt gek!

5. sinada

sinada Niet meer actief

Ja hoor het kan zeker. Ik heb vaker een maand dat ik het twee keer voel.

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    als je het voelt wil nog niet zeggen dat het ook echt springt.

Het is echt niet mogelijk om 2 eisprongen NA ELKAAR te hebben. Een dubbele eisprong kan wel maar dan springen ze allebei tegelijk. Daarna ga je progestron aanmaken en kan er dus geen eitje meer rijpen en springen.

Als je zou temperaturen zou je zien dat je maar 1 eisprong hebt. Wat iemand denkt te voelen is vaak niet eens de eisprong maar iets heel anders. Dat kan zowel voor, na als tijdens de eisprong gebeuren.

7. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    En ovulatietesten zijn wat dat betreft ook niet helemaal betrouwbaar. Ik denk dat jouw eerst gevoelde eisprong ook echt je eisprong was. Als van je tweede gevoelde eisprong de test maar een licht streepje had is hij niet positief. Misschien had je gewoon even een flinke steek, of een innesteling...?

Temperaturen is misschien een goed idee om wat inzicht te krijgen. Ovulatietesten heb ik ook de deur uit gegooid omdat ik er juist onzekerder van werd!

Succes meid!

8. bosbesje

bosbesje Actief lid

8 apr 2010
    145
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo lang na de eerste eisprong kan niet. Je kan wel twee keer een eisprong hebben maar dat is dan dezelfde dag of hooguit 1 dag na de eerste eisprong.

Die steken komen me wel heel bekend voor. Ik ben vorige maand héél even zwanger/bevrucht geweest en had toen precies een week na m'n eisprong heel felle steken aan de kant waar ik m'n eisprong had gehad. Ik heb het deze maand ook gehad, 1 keer licht een paar dagen na m'n eisprong en gisteren een paar felle steken. Toch denk ik niet dat het deze maand gelukt is. Dus of die felle steken iets zeggen? Als je een posi ovutest hebt kan dat wel wijzen op zwangerschap van wat ik allemaal zo heb gelezen. Ik hoop het voor je! :)

9. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Twee aparte eisprongen in dezelfde cyclus is medisch gezien onmogelijk! Als je het twee keer voelt, voel je echt iets anders en kan het geen tweede eisprong zijn! Je kunt wel een dubbele eisprong hebben, zo ontstaat een twee-eiige tweeling.;)

10. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Zou 't nu wel aankomen? (2x bijna hetzelfde berichtje) ;) ;)

11. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    :) :) :)

12. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    ik dacht het deze maand ook dat ik twee ei sprongen had maar ben dus zwanger suc6 meid

13. m038

m038 Actief lid

14 sep 2007
    167
    0
    16
    dames,

bedankt voor jullie reacties... we wachten maar rustig af de komende dagen.... dacht alleen dat door de mk in maart je lichaam misschien wel helemaal van slag kon zijn. maar zal dus wel meevallen.

bedankt

groetjes

Deel Deze Pagina