In jou geval hoop ik ook voor je dat hij zich eerder meld, dan wordt je cyclus ook korter als t goed is toch? Ik heb eergister ook een licht streepje.. Maar dat testtripje lag te wachten toen ik aan het douchen was dus weet niet of de vochtigheid van de badkamer invloed had Nu had ik vandaa ook een lichte streep. Nu morgen en overmorgen afwachten...
Essie: de test meet LH, dus douchewater zal daar geen invloed op hebben lijkt. Hooguit een beetje verdunnen ;o) Ik vind het spannend.... of ik echt een goede knaltest ga krijgen! Ik hoop heel snel, inderdaad een kortere cyclus dan!
Moest ff een excuus zoeken Haha nee vond het wel appart waarom die eergister licht was en gister weer bijna niet en vandaag ook weer licht.. Misschien gister niet lang genoeg gewacht... Ga morgen gewoon nogmaals testen en hopen dat ie weer iets donkerder is...
1 mei: Knorretje84, 4e ronde, 2e kindje Jez, 3e ronde, 1e kindje Loes, 4de ronde na mk, 1ste kindje Happygrump, 8e ronde, 1ste kindje 2 mei: Deb27, ? ronde, ? kindje Anna27, 2e ronde na ma, 2e kindje Lovelybabe, 1e ronde, 1ste kindje 3 mei: Blaadje, 2e ronde, 1e kindje Mendy, 10e ronde, 1e kindje Beertje83, 3e ronde, 1e kindje Sanni, 4e ronde, 1e kindje 4 mei: Leeuw87, 2e ronde, 1e kindje Babyliciouss, 1e ronde, 2e kindje Diana75, 4e ronde, 1e kindje 5 mei: Zonnedans, 7e ronde, 3e kindje 6 mei: Labrador, 4e ronde, 1e kindje Mek11, 2e ronde, 1e kindje 7 mei: pjpj, 2e ronde na mk, 1e kindje 8 mei: Zussie, 2e ronde, 1e kindje Anouk79, 5e ronde, 1e kindje Leo85, 3e ronde, 1e kindje 9 mei: MieWie, 3de ronde, 2de kindje 10 mei: Sjenny, 3e ronde, 1e kindje LindeDD, 4e ronde, 1e kindje 11 mei: 12 mei: Hel00n, 12e ronde, 1e kindje 13 mei: Buufke, 4e ronde, 1e kindje Princess24, 2e ronde, 1e kindje 14 mei: 15 mei: 16 mei: 17 mei: 18 mei: 19 mei: 20 mei: 21 mei: 22 mei: 23 mei: 24 mei: 25 mei: 26 mei: 27 mei: 28 mei: 29 mei: 30 mei: 31 mei: Zo ik heb mezelf even 2 dagen later gezet.. Echte ongi wat later doorgebroken dan ik dacht.. Ik vergeet telkens dat ik vanaf 1e dag helder bloedverlies moet rekenen Nou ja.. Mag dan nu 2e paasdag een ei zoeken, en met een beetje geluk kom ik er rond moederdag achter of ik mama word Eerst die ongi nog even kwijt en dan weer lekker aan de klus!
Kan iemand mij het fenomeen vruchtbaar slijm uitleggen? Hoe lang vantevoren krijg je dat enzo? Want volgens mij heb ik dat nu, maar nog geen posi ovutest gehad...
Ik heb t even voor je opgezocht: Naarmate de eisprong dichterbij komt, wordt de baarmoedermond zachter en de opening wijder. Intussen wordt het slijm vloeibaar, elastisch, minder zuur en helder, kortom: zaadvriendelijk. Het helpt de zaadcellen om naar boven te klimmen, de baarmoederhals en verder de baarmoeder in. Vlak voor de ovulatie ziet het eruit als rauw eiwit. Je kunt er draden van trekken. De ene vrouw merkt dit heel duidelijk, de andere nauwelijks. Maar als ze er bewust op letten, zullen de meeste vrouwen merken dat een of meer dagen voor de eisprong hun schaamlippen vochtiger zijn. Er blijft dan wat glibberig slijm aan het wc-papiertje zitten. Daaraan herken je de vruchtbare dagen. De dag dat het baarmoederhalsslijm het meest overvloedig, draderig en dun is, valt meestal een dag voor de eisprong.
Ik heb trouwens eens even gekeken naar de ovu testjes waar jullie t over hadden, de dipsticks van zwanger en kids. Ik gebruikte bij de eerste namelijk dipsticks van de Babyboomshop en zag dat t nog steeds net iets voordeliger was. Daar krijg je ook nog 6 zwangerschapstestjes (dipsticks) ebij. Ik was er zelf altijd tevreden over. En weet dat in die tijd hier veel meiden die testjes gebruikten, maar nu dus niemand meer?!
Ik testte op de dag dat ik mn ei verwachtte wel eens 3x om echt die knaltest te krijgen hoor, kan toch zijn dat je piek net op een ander moment dan je test moment valt en dan kan je die knaltest dus net mislopen. Dit deed ik niet steed overigens maar heb t wel eens uitgeprobeerd.
@ zussie, ik ga half mei trouwen. Dit komt dus precies uit met mijn nod. Wel spannend hoor! Wel een goed excuus als ik moet huilen, kan ik later uitleggen dat het mijn hormonen waren als het echt heel erg is, haha. @ babyliciouss, betere omschrijving is er geloof ik niet. Toppie.
@ Princess: leuk joh! Alles al een beetje geregeld? Hier de ovutest volgens mij weer iets donkerder dan gisteren. Maar wel een heel ietsiepietsie hoor! Vandaag ga ik hem echt bewaren zodat ik morgen kan vergelijken!
hey, ook ik ben met de dipsticks van zwnager en kids bezig. tot nu toe nog niks gevonden maar mn lichaamssignalen zijn er ook nog niet naar. ook willen we proberen te smeppen deze maand. Ben benieuwd of dat werkt. Moet wel zeggen dat ik er steeds minder vertrouwen in begin te krijgen. Het enthousiaste lijkt er wat af te gaan omdat het elke maand weer een teleurstelling is. herkend iemand dat? wij zijn nu vanaf september bezig. xxx
Heel herkenbaar.....Bij de 1e heeft het een jaar geduurd....Na 9 maanden dacht ik echt...pfff, iedereen wordt maar zwanger behalve ik....In de maand waarin ik eigenlijk onmogelijk zwanger kon zijn (waren er totaal niet mee bezig door verhuizing+verbouwing, weinig geklust) was ik zwanger....Totaal onverwachts dus eindelijk....Maar was zo blij dat bleek dat mijn lichaam het wel kon (snappie?)....Maar vaak lijkt het dat iedereen zomaar zwanger raakt, maar als je doorvraagd blijkt dat stellen er vaak wel wat langer over doen. Ik ken eigenlijk niemand bij wie het voorspoedig ging...Een half jaar tot een jaar is vrij "normaal"...hoe frustrerend het ook is!!!... Heel veel succes!!!
@knorretje 84.... thanks voor je opbeurende woorden... ik moet ook helemaal niet zeuren en het positief blijven bekijken. @ zussie, smeppen is sperm meet egg programm. ik heb het op deze site via de zoekfunctie gevonden. Zoek het maar eens op, het is het proberen waard. Niet geschoten is altijd mis whahahah das wel een lollige uitspraak in dit geval. xxx
@ all: hey meiden. ik wil me hier ook even aanmelden. Zat eerst nog op het wachtbankje van april, maar ben gisteren ongi geworden. Nou ja, het zet nog niet echt door, want gisterenavond is het voeien weer gestopt. Maar het komt er dus wel aan. Mijn nieuwe NOD is: 4 mei Ja, ik heb een erg korte cyclus.
1 mei: Knorretje84, 4e ronde, 2e kindje Jez, 3e ronde, 1e kindje Loes, 4de ronde na mk, 1ste kindje Happygrump, 8e ronde, 1ste kindje 2 mei: Deb27, ? ronde, ? kindje Anna27, 2e ronde na ma, 2e kindje Lovelybabe, 1e ronde, 1ste kindje 3 mei: Blaadje, 2e ronde, 1e kindje Mendy, 10e ronde, 1e kindje Beertje83, 3e ronde, 1e kindje Sanni, 4e ronde, 1e kindje 4 mei: Leeuw87, 2e ronde, 1e kindje Babyliciouss, 1e ronde, 2e kindje Diana75, 4e ronde, 1e kindje December, 11e ronde, 1e kindje 5 mei: Zonnedans, 7e ronde, 3e kindje 6 mei: Labrador, 4e ronde, 1e kindje Mek11, 2e ronde, 1e kindje 7 mei: pjpj, 2e ronde na mk, 1e kindje 8 mei: Zussie, 2e ronde, 1e kindje Anouk79, 5e ronde, 1e kindje Leo85, 3e ronde, 1e kindje 9 mei: MieWie, 3de ronde, 2de kindje 10 mei: Sjenny, 3e ronde, 1e kindje LindeDD, 4e ronde, 1e kindje 11 mei: 12 mei: Hel00n, 12e ronde, 1e kindje 13 mei: Buufke, 4e ronde, 1e kindje Princess24, 2e ronde, 1e kindje 14 mei: 15 mei: 16 mei: 17 mei: 18 mei: 19 mei: 20 mei: 21 mei: 22 mei: 23 mei: 24 mei: 25 mei: 26 mei: 27 mei: 28 mei: 29 mei: 30 mei: 31 mei: Zo, ik sta erbij. Hopelijk veel roze in mei. Succes dames!