hallo allemaal ik heb even een vraagje, en ik weet niet of het hier al tussen staat, en of ik hem wel goed plaats, maar vraag het toch. ik hoor/lees wel eens dat de stand van de baarmoeder je ook iets kan vertellen, bijv: eisprong vruchtbaredage, of zwangerschap enz, maar is dat ook zo, zijn er mensen die mij hier antwoord op kunnen geven want hier ben ik wel benieuwd na. bedankt
Klopt wel ja.. Als je rond je eisprong zit, is je baarmoedermond open en voelt zacht. daarvoor en erna is deze dicht en voelt wat hard aan. Tijdens je menstruatie staat ie weer open. Een aantal dagen voordat ik erachter kwam dat ik zwanger was, was ie idd vrij hard, maar ik vond hem (of haar) tevens erg laag zitten. Maar ik weet niet of dat een aanwijzing voor zwangerschap was hoor! Liefs
ja dat klopt idd, bij mij was ie rond mijn nod ook keihard en ik bleek dus ook zwanger te zijn, inmiddels is ie overigens wel weer zacht geworden. en met je eisprong is hij zacht en staat iets open.
ok, ja nou hij staat behoorlijk laag, als hij hoog staat dan kan ik er niet goed bij, hij is ook wel iets harder, en heb sinds kort giga jeukende tepels??? verder nergens last van zou dat dan betekenen dat ik mijn ei heb of begrijp ik het verkeerd, of zou het eventueel op een zw,schap kunnen lijken???
Dit las ik een tijdje terug: Rond de eisprong verandert de samenstelling van het cervixslijm en voelt je baarmoederhals ook duidelijk anders aan. Hoe dichter de eisprong nadert, hoe overvloediger en hoe vloeibaarder het cervixslijm wordt. Tegelijk wordt het ook helder - bijna net als eiwit. De baarmoedermond gaat open, wordt zachter en komt wat hoger te liggen in de vagina. Na de eisprong wordt het cervixslijm weer dikker en sluit de baarmoeder zich. Staat ook een stuk bij hoe je dat zelf kan voelen, maar heb dat (nog) niet gedaan.