Wachtbankje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door vosje2000, 16 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Hey jollie!
    Ik schuif wel een stukkie op hoor hahaha
    Ik snap wel wat je zegt, maar ik vind het nu we voor de 2de gaan zo vlak voor de nod wel weer erg spannend.
    Al probeer ik alle "klachten" wel te relativeren (en lukt dat ook beter als bij de eerste), ik ben zo benieuwd of het raak is..
    Nou ja.. er zit niks op als wachten he.

hey nehalennia,
    volgens mij testen de eerste morgen ja.
    Hopelijk laten ze hier ook weten wat de uitslag is! :D
    Ik leef helemaal mee hahaha

2. Nehalennia

17 nov 2009
    9
    0
    0
    NULL
    Groningen
    Ja he vosje? Ik vind het ook spannend voor de anderen. Hopelijk krijgen we wat mooie testen te zien morgen :D

3. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Ik ben erg benieuwd!

4. Newfy

Newfy Lid

5 nov 2009
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames!
    nou, die ha... Wat moet je daar nou mee, je wordt er echt niet wijzer van! Ze vroeg mij wat ik nu precies wilde weten?! Ze heeft gevoeld, ik mag bloedprikken en een plas inleveren om te kijken of mijn hormoontjes aanwezig zijn (wanneer kan ik dan het best prikken? niet verteld!) en te kijken waarom ik zo moe ben enzo...
    Ik wordt echt ziek van die zogenaamde voortekenen. Ik hoor jullie er allemaal over en ik vertrouw mijn eigen lichaam niet meer... Dat is pas écht erg!
    Ik ga mezelf ook extra verwennen tijdens mijn ongi's, al moet je dan wel weer opletten op de andere gevaren (overgewicht ed). Wat een klaagstikje is dit geworden!!! Sorry dames!

5. klungel

klungel Actief lid

12 sep 2009
    323
    0
    0
    Heej Dames,

Ik ben vandaag 1 dag overtijd, en voel me raar, kan het niet zo goed omschrijven. Ik voel me verder wel goed, geen buikpijn alleen wat gevoelige boobies en je ziet duidelijke aders... enne heel erg moe!!!

Ik probeer nog een paar daagjes te wachten en ga er dan een testje tegenaan doen. We vinden het allebei erg spannend

Groetjes Klungel

6. Tutsje

Tutsje Bekend lid

5 okt 2009
    603
    0
    0
    Friesland
    Spannend Klungel!!!

7. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Oh als ik zo al die verhalen lees en de NOD-jes steeds dichterbij komen, vind ik het opeens echt superspannend voor iedereen!! Haha:)

Klungel....ik hoop op positief nieuws! het klinkt goed i.i.g. En bij Cindy ook!

Hier ook eng/raar...Heb deze maand maar 1x geklust (mijn vriendje is aan de anti-depressiva en ook nog ziek, dus heb m'n liefste gezicht opgezet, maar meer lukte me niet...hahaha arme jongen). Ik heb wel daarna 's ochtends nog van die ovu-testjes gedaan en nu heb ik opeens elke ochtend een posi-ovu test...dat is toch raar?? Heb ook wat van die blauwe aders op m'n boobies opeens...maar ik voel me niet echt anders.
    Volgende maand ga ik de om-de-dag-methode maar eens proberen!

Iedereen succes, ik ben hard aan het duimen op het bankje voor jullie. En volgens mij kunnen er ook al mensen testen vandaag..

8. Alita

Alita Niet meer actief

mmm wat die posi ovutestjes beteken geen idee...mischien eens bij onderwerp zwtesten en ovutesten neerzetten?

@Klungel ooeeh kun je nog wachten? Ik wil straks ook niet gelijk aan testen maar ja geduld is niet mijn sterkste kant dus we zullen zien hahaha...

@Newfy jij klaagt maar lekker...moet je zelf prikken of begrijp ik het verkeerd?!

9. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    Ik om ook nog heel even op de wachtbankje zitten.
    In principe kan ik nu wel testen, maar ik heb een hele onregelmatige cyclus, dus durf eigenlijk nog niet te testen.

Dat komt ook omdat ik wel steeds menstruatiepijnen heb. Maar dat gaat zo snel weer over en het is niet echt hevig...
    Maar ja heb met mezelf afgesproken dat ik maandag ga testen, als ik nog niet ongesteld ben.

Maar ik ben van nature niet echt geduldig....

10. Alita

Alita Niet meer actief

@Gab
    ppfff goed hoor dat je wacht!!!
    Ik ben ook superongeduldig en dat is nu niet zo handig als je zwanger wilt worden!!!
    Wat was je langste cyclus?

11. YasmineS

YasmineS Lid

30 sep 2009
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi meiden,

Mag ik er ook bij op het wachtbankje?! Volgend weekend is mijn NOD, en heb nu al geen geduld meer. Pfffff, wat duurt wachten toch lang.
    Iedereen veel succes!

12. Lola82

Lola82 Bekend lid

28 okt 2009
    852
    0
    0
    Voor het geval er nog plaats is op het bankje wil ik er ook wel bij komen zitten! ;)

Ik mag normaal gezien, als alles goed zit, 3 dec testen! Wat een eeuwigheid!

Het is echt moeilijk om er niet de ganse dag mee bezig te zijn.. hoe fel je ook tegen jezelf zegt "het zal wel niks zijn, het is amper de 1e ronde, dat lukt toch nooooit dadelijk" .. toch blijft het intens verlangen de kop opsteken en denk je van "ohh wat als het nu wel zo is" - het minste krampje wat je voelt denk je "oh, gebeurt er iets in men buik"... etc

Pfieeew wat een gedoe!

Gelukkig is er dit forum of mijn vriend werd knettergek! :)

13. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Welkom nieuwe dames!

@newfy
    Klagen mag best hoor! Het is ook allemaal niet niks.
    Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt.

Voor de dames die over tijd zijn:
    Testen!!! hahaha :p
    Nee ff zonder gein, hoe langer je wacht hoe duidelijker de streep ;)
    En ik hoop dat jullie straks allemaal een ontzettende positieve test krijgen!

Ikzelf ben al sinds 5 uur vanmorgen wakker van de misselijkheid en krampen :( Misselijkheid is gelukkig weg, maar heb nog steeds een raar gevoel.. Kan het ff niet plaatsen..
    Misschien wordt ik wel gewoon ziek?

14. Tutsje

Tutsje Bekend lid

5 okt 2009
    603
    0
    0
    Friesland
    Wanneer ga jij testen vosje?

15. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Als ik zo lang kan wachten de 30ste pas.
    Maar mn nod is de 26ste en mij kennende sta ik dan waarschijnlijk direct bij de wc met een test hahaha

(mits ik dan niet ongesteld ben uiteraard)

16. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    @Cindy:
    Mijn cyclus ligt tussen de 27 en de 38 dagen.
    Heel lastig om je eisprong uit te rekenen.

Maar het is heel moeilijk om te wachten....

17. eeva

eeva Niet meer actief

@gab, Misschien makkelijker voor je om rond verwachte eisprong (als je vruchtbaar rekbaar slijm hebt) ovulatietesten te gebruiken of temperaturen. Bij temp. gaat je temperatuur pas omhoog na je eitje, maar dan weet je wel dat je er een gehad hebt. (14 dagen na eisprong wordt je zeker ongi als je niet zwanger bent, misschien makkelijker om zo je cyclusduur te bepalen) ;)

18. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    Dank je Eva voor je tips!
    Daar heb ik wat aan:)

Nou ja voor de zekerheid doen we het nu om de dag en dat dan 14 dagen lang...
    De vorige keer dat ik zwanger raakte, toen hebben we het 3 weken lang elke dag gedaan... Nou daar word je niet vrolijker van, maar het had wel effect!!

19. eeva

eeva Niet meer actief

Je begint dan vanaf de eerste dag van menstruatie je temp. op te nemen, ze zeggen voordat je uit bed stapt rektaal (maar ik doe dit al langer dan een jaar en dat werkt ook, nl. als ik wakker word ga ik naar de badkamer en temp in mijn vagina, dus voordat ik naar de toilet ga) is net zo secuur) na je ei gaat je temp. omhoog tot aan je menstruatie, je ziet dan langzaam je temp. naar beneden gaan en dan word je ongi. er vind na je ei een temp-stijging plaats van tenminste 0,2 gr. (bij mij altijd 0,2 gr.) kan ook meer zijn hoor! Na je ei is je temp. tenminste 3 dagen achter elkaar hoger dan voor ei, daaraan herken je of je een ei hebt gehad.

In de cyclus dat ik zwanger werd van mijn zoontje ging de temp. na innesteling (7e dag bij mij) zelfs weer iets omhoog, ook op mijn verwachte ongi bleef hij hoog.

Je ei is geweest als je temp omhoog gaat (voordeel: je weet dan wel dat je een ei hebt gehad) meestal heb je de dagen voor je ei vruchtbaar slijm, wat wijst op de aantocht van een ei, of je kunt baarmoederonderzoek doen (met je vinger voel je dan hoe je baarmoederstand is) is hij hoog, en kom je er bijna niet meer aan.. hij moet in ieder geval wel zacht aanvoelen zoals je oorlel, dan ben je in je vruchtbare dagen en nadert je ei snel. Is je baarmoeder laag en vooral, voelt hij hard, zoals het puntje van je neus ben je niet vruchtbaar. Voordeel van temperaturen is dat je kunt zien of je zwanger bent als je 14 dagen na eisprong nog steeds een hoge temp. hebt.

Hoop dat je hier iets wijzer van wordt, groetjes eeva

20. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    Dank je!!
    Nou moet ik ongi worden (of liever niet:)) maar mijn temp blijft tussen de 37.4 en de 37.6 hangen. Normaal heb ik een temp van 36.5 tot 37.0
    Heel verwarrend, omdat ik toch ongi krampen heb.
    Heb heel erg het gevoel dat mijn lichaam me in de maling neemt.
    Ik gebruik trouwens een oorthermometer.

Het lijkt alsof de dagen langer duren, omdat ik nou moet wachten tot ik wil testen.

Deel Deze Pagina