Hallo Allemaal, Mijn cycles was de eerste ronde 43 dagen ,maar hoe reken ik nu dan mijn vrichtbare dagen uit voor deze ronde?? Is daar een rekensommetje van, over 8 dagen is mijn eisprong Kan iemand me hiermee opweg helpen??? Groetjes Jeannet
Ik heb ook mega cyclussen. Je kan op je vruchtbareslijm letten en dan evt ovutesten erbij gebruiken. De dag voor je eis springt is het slijm het meest overvloedig. Je kan niet zomaar er vanuit gaan dat je ei er over 8 dagen is als je pas kort met de pil gestopt bent. Dan kan je cyclus erg schommelen.
Ik had ook lange cyclussen van 3mnd maar ik als ik een eisprong had was ik zw helaas zijn die allebei op een mk uitgelopen. Maar vaak zeggen ze dat een vrouw wel ongeveer weet wanneer ze een eisprong heeft want dan ben je wat opgewonder als normaal en zie je er ook goed uit. En wat Lottie zegt dat klopt ook en je baarmoedermond staat ook erg hoog op dat moment. succes met klussen
hier ook lange cyclussen (en ook nog eens onregelmatig). In principe heb je ongeveer 14 dagen voor je menstruatie je ei. Maar om het zeker te weten kan je het beste temperaturen en ovu testen gebruiken.
@Jeannet 123 Ik heb ook mega lange cyclusse.. de afgelopen (laatste) voor het eerst eens kort/er maar goed loop nu middels bij de gyn... wat ik doe is ovulatietestjes. Starten op dag 10 na 1e dag ongi en dan door stesten tot positieve test.. of nou ja for sure testen wij nog 2 dagen na positief door om te checken of ie wel afneemt dus echt positief is. Wij/ik heb vaker geen dan wel een eisprong dus loop vaak het risico ''niets'' te spotten (kan soms dus veel testjes kosten en evt teleurstelling) maar tot dat we een plan hebben (met gyn) of tot zwanger blijven we dit maar doen. Hoop dat je hier iets mee kunt. Hoe dan ook, hoop dat je gauw een positieve test in hangen mag hebben meid Sjors
jeanet ja dat kan wel maar het beste is eigelijk wel rectaal met een digitale thermometer Je neemt elke dat op het zelfde tijdstip voor het opstaan je temp op. Dit is je basale temp voor die dag. Elke dag noteer je dat in een grafiekje. Je zou dan ongeveer elke dag dezelfde temp moeten hebben (kan wel iets afwijken) na je ei gaat je temp 0.4/0,5 graden omhoog. Dan kan je dus precies zien wanneer je ei is geweest. Op de dag van je ei kan je een dipje gehad hebben. voor meer uitleg en om het makkelijk bij te houden: www.fertilityfriend.com
Temperaturen kun je beter vanaf het begin van je cyclus doen (1e dag menstruatie). Je temperatuur gaat omhoog na je eisprong. Voor conceptie kun je beter ovulatietesten gebruiken. Dan kun je zien wannner je ei eraan komt en nog op tijd klussen! Succes!