haai MMMeisjes, nou de titel zegt t al: kan je al wel weer beginnen met puregon spuiten, ookal wacht je nog op je ongi??? het is nu 17 dagen na mijn ei (pregnyl gehad dus weet zeker) en mn testen zijn nega, en met name: de bloedtest ook. voel mijn ongi komen, alleen hij komt nog niet! stomme bolletjes stellen m uit (en foppen mijn temp) nu wil ik graag donderdag als dag 3 van ronde 23 nemen, dat zou normaal ook zeker dag 3 zijn geweest. of toch maar wachten op ongi? nadeel is, als ik later ga spuiten, dan zijn mn eitjes ook later klaar, en ik zit in de stress wegens klingmans werk: die is in de eerste week van dec misschien weg voor zijn werk. dat weekend of die maan/dinsdag zouden nog kunnen.. brrr! kortom, hoe eerder beginnen met spuiten hoe beter. heeft hier iemand ervaring met dit dilemma? dank&liefs klingel
Hey klingel, Ik denk dat je niet zomaar moet beginnen met spuiten. Ik zou gewoon ff de fertiliteitsarts bellen en hun om raad vragen. succes meis !!!!
thanx astrid, ik heb donder de afspraak, toevallig op dag3 (als vandaag dag 1 wordt) dus ik vraag t wel. maar ik ben benieuwd, houdt prog ook je (eigen) eigroei tegen? rare meds allemaal!
haha, heel herkenbaar dit.Ik ben een beetje een controlfreak.Nooit eerder de pil moeten slikken voor een ivf en zit me nu al druk te maken over wanneer ik dan ongesteld zou moeten worden en of ik wel vrijdag kan starten als ongi er nog niet zou zijn blablabla ipv dat ik het eerst ff aankijk en altijd nog het zh kan bellen...
*schudt de handjes van zara* toch is juist dat controlfreakerige hetgeen dat mij erdoorheen sleept. meten=weten, enz.
@Klingel, Meis, mag jij niet al stoppen met die bolletjes? Ze hebben bij mij en mijn buuf niet de ongi tegengehouden toendertijd. Donderdag maar effies vragen Liefs
Klingel, tijdens mijn "verse ICSI" poging hebben de bolletjes mijn ongi wel tegengehouden. Ik heb ze vanaf afgelopen gisteren niet meer gebruikt en werd vandaag al ongi! Vraag het maar goed na in het z'huis wat je het beste kunt doen!! Ik ga duimen!!!!!!!
Je kunt pas opnieuw beginnen te tellen als je ongesteld geworden bent. De eerste dag met helderrood bloedverlies tel je als dag 1. Dus je moet echt wachten totdat je ongi doorgebroken is. Door de bolletjes kan het wat langer duren, wel tot een week nadat je gestopt bent. Bij mij duurt het meestal 3-4 dagen voordat ik ongi word na Utrogestan. Zolang je de bolletjes blijft gebruiken, kan je ongi tegengehouden worden. Bij mij blijft het dan bij wat bruinverlies en krampen, het zet pas door als ik gestopt ben. Zolang je extra progesteron in je lichaam hebt, groeien er geen follikels. Je lichaam moet het immers eerst afstoten en weer resetten. Dus nu beginnen met spuiten, heeft weinig zin. Succes!
@jippie: weer zon goede uitleg van joe, smak! ik heb vorige week donderdag mn laatste bolletjes ' geschoten ' 2 ook maar steeds (vorige icsi ronde 6) raar toch. maar ja, morgen met gyn plan maken.. buh...
Hoi Klingel, Je hebt al heel wat antwoorden gehad, maar volgens mij houdt progesteron inderdaad de groei van de eitjes tegen. Dat moet eerst uit je lijf voor je weer verder kunt, helaas.