Succesverhalen zoek-icsi

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Pixi, Oct 31, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pixi

Pixi Lid

Oct 29, 2014
    66
    13
    8
    Hallo allen,
    Na een mislukte verse terugplaatsing en een mislukte cryo-terugplaatsing gaan wij nu beginnen aan onze tweede zoek-icsi poging. Af en toe zakt de moed me een beetje in de schoenen. Zal t ooit lukken? Ik zou het heel fijn vinden om succesverhalen te lezen. Zijn hier dames die ook middels zoek-icsi in verwachting zijn geraakt? Na hoeveel terugplaatsingen was dat? En was het een verse of een cryo-terugplaatsing?
    Heel hartelijk dank voor jullie reacties alvast!
    Groetjes
    Pixi.

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord van een zoek-ICSI. Ben wel nieuwsgierig wat het inhoudt!

3. blonky1986

blonky1986 Actief lid

Jan 20, 2011
    155
    0
    0
    Ik weet ook niet wat je bedoelt, hier middels ICSI en er waren 20 eicellen en precies genoeg zaadcellen om deze te bevruchten. Eerste batch zaten er geen in, tweede poging net genoeg dus. Maar wel eerste keer gelukt!

4. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Hier bij de 4e stimulatie (5e tp) zwanger geraakt:

12 eicellen
    10 rijp
    6 bevrucht gekozen voor door laten delen tot dag5
    4 blasto's
    1 verse TP (waar ik nu zwanger van ben)
    2 cryo's

Bij ons was de zaadkwaliteit niet het probleem, dus ik heb geen details over de hoeveelheid zaadcellen.

De stimulaties hiervoor waren IVF/ICSI en daaruit 4 tp's, 3x vers 1x cryo. Allemaal (v)mk's. :(

5. missouri

missouri Actief lid

Jun 11, 2013
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi bij mij na de eerste icsi poging in Nederland...33weken zwanger van cryo......nog een over!

6. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Bij een zoek-ICSI kijken ze toch na of er voldoende eicellen en zaadcellen zijn om ICSI mee te doen? Dat is toch een soort vooronderzoek? Ik ken het niet als behandeling op zich. Bedoel je niet gewoon ICSI?

Onze meid is het resultaat van de eerste terugplaatsing van twee embryo's. IUI is niet gelukt en met IVF hadden we geen bevruchting, dus geen terugplaatsing. Daarna overgestapt op ICSI, en dat was meteen raak.

Succes!

7. Pixi

Pixi Lid

Oct 29, 2014
    66
    13
    8
    Dank voor jullie reacties!
    Bij zoek-icsi is er sprake van zeer slechte zaadkwaliteit. Er zijn dan zeer weinig, in ons geval slechts enkele tientallen, zaadcellen. Op de dag van de punctie wordt dan, in het lab, langdurig gezocht of ze genoeg bruikbare zaadcellen kunnen vinden om de eitjes mee te bevruchten. Heel spannend dus of er op de dag van de punctie wel genoeg zaadcellen zijn. Als ik het zo lees lijkt het mij dat jij dus ook zoek-icsi hebt gehad Blonky1986. Maar misschien noemen ze het in andere ziekenhuizen niet zo. Ik zit bij t amc.
    Fijn om deze succesverhalen te horen. Dat geeft de burger moed!

8. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

Nov 28, 2013
    1,339
    1
    36
    Pixi denk dat ze het dan speciaal in het amc zo noemen. Bij ons was de zaadkwaliteit ook niet best. De allereerste keer was er sprake van dat mijn vriend nog een 2de keer zou moeten doneren omdat ze zeer weinig zagen bewegen. Had er nooit van gehoord maar wij zijn met zeer weinig zaad ook zwanger geraakt en met mij nog vele anderen. Succes!

9. Pixi

Pixi Lid

Oct 29, 2014
    66
    13
    8
    Dank je voor je reactie Jon! Ik denk inderdaad dat ze het dan niet overal zo noemen. Dat verklaart dan ook waarom ik er zo weinig over kan vinden op t forum 😊.

10. EsssieS

EsssieS Actief lid

May 1, 2014
    403
    0
    16
    Beroepsmilitair
    Alkmaar
    Ik zit nu in mijn tweede poging zoek-icsi met zaad verkregen via PESA.

Poging 1 leverde 9 embryo's op. Twee teruggeplaatst en 1 cryo uiteindelijk maar. Beide terugplaatsingen zwanger maar vmk.

Tweede poging 7 embryo's. Twee teruggeplaatst. Zwanger maar mk met 7w3d.
    Nu nog 5 cryo's over.

Hopelijk heb je snel een plakkertje!

11. Pixi

Pixi Lid

Oct 29, 2014
    66
    13
    8
    Jee EssieS, wat ellendig dat je dan wel zwanger bent, maar t dan alsnog misgaat! Sterkte! Ga je nu direct voor een nieuwe cryo tp? Hoop voor je dat t snel lukt!

12. EsssieS

EsssieS Actief lid

May 1, 2014
    403
    0
    16
    Beroepsmilitair
    Alkmaar
    Miskraam is net een week geleden en bloeden is nu ook net gestopt. Het is nu menstruatie afwachten en dan aan de progynova (yeah :(). Van mij mag het nog wel eventjes duren. De laatste mk heeft er behoorlijk ingehakt.

Waar zit jij ju in je poging? Hoe oyd waren je embryo's van de eerste poging? Zit je ook bij AMC?

13. Pixi

Pixi Lid

Oct 29, 2014
    66
    13
    8
    Ja jeetje! Ik kan me voorstellen dat dat er behoorlijk inhakt! Zo oneerlijk dat je er even van mag proeven en dat t dan toch weer mis gaat!
    Mijn verse tp was een 8 cellige, op dag 3 na punctie. De cryo was een morula, ingevroren op dag 4. Het zag er dus hoopvol uit, maar niet positief mogen testen helaas.
    Ik ben nu aan de pil. Ik heb komende week een gesprek, in het amc inderdaad, om de tweede poging te gaan plannen. Ik hoop dan wat meer embryos te hebben, zodat ik er wat langer op kan teren. Maar ja, we zullen zien.
    Heel veel sterkte met t verwerken!

Share This Page