hoelang te leven ....

Discussion in 'Zwanger worden' started by Kletstante28, Mar 30, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kletstante28

Kletstante28 Actief lid

Mar 23, 2007
    254
    0
    0
    Ik lees verschillende berichten.

Wij zijn ook bezig om zwanger van de tweede te worden.
    Sommige zeggen dat de zaad van de man 24 a 36 uur leeft, maar juist lees ik weer (via google) dat de zaad juist 72 uur leeft ! Dus veel langer.

Sexen doen we nu weer heel graag ;) Maar ivm de werktijden van mijn vriend vind ik het niet zo erg als het om de dag gebeurd of anders om de 3 dagen. Nu vraag ik me dan dus toch uit nieuwsgierigheid af, is het dan ook goed... :oops:

Want lees toch heel vaak dat mensen het om de dag doen. Ik weet je moet puur geluk hebben, maar ben dus toch benieuwd.

2. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

Dec 15, 2006
    1,156
    0
    0
    wat ik weet is het beste volgens statistieken om de dag dan heb je meer kans maar als ik kijk in de maand dat ik zwanger werd hebben we veel minder geklust maar wel op de goeie tijd, dus ik denk naderhand gezien dat het ook te maken heeft of het je tijd is ja of de nee nou wil ik niemand in de haren strijken die al echt heel lang bezig zijn en in de medische molen zo bedoel ik het dus niet maar ik ben ervan overtuigd dat alles een reden heeft hoe onverklaarbaar het soms ook is.

maar weer effe on topic ik dacht dat de zaadjes zo 48 uur leefden

3. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    en het is ook een kwestie van geluk hebben hoor.
    wij weten zelfs wanneer het "moet"en toch is het nog niet geluk.
    terwijl we altijd klussen op de goede dagen.
    ik meen dat de zaadjes tussen de 48 en 72 uur leven ofzoiets.
    dat ze gyn tenminste

4. wendyp

wendyp Niet meer actief

Het is idd een kwestie van geluk hebben...

Maarre idd statistieken, om de dag. En al zou je op de juiste tijden klussen, heb je iedere maand maar iets van 33% kans dat je eitje ook bevrucht wordt.

Enne mijn gyn zei ook 48 tot 72 uur...

5. Kletstante28

Kletstante28 Actief lid

Mar 23, 2007
    254
    0
    0
    Ja ik weet wel dat het puur te maken heeft met geluk hebben.
    Bij Jelle duurde het nog 5 maandjes, valt ook mee, maar velen hebben het puur over dat de zaad 24 / 36 uur leeft.

Ik dacht dus juist 72 uur, dat vroeg ik me dus af ....

6. Niet meer actief

ik meen iets van 2 dagen (48 uur) met uitzonderingen naar 1 week zelfs (maar dat zie je niet vaak)

7. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

er zijn zelfs voorbeelden waar zaadjes 5 dagen hebben geleefd.
    wat ik me ook heb laten vertellen is dat vrouwelijke zaadjes langer leven of was het nou mannelijke haha in ieder geval een van de twee.

maar inderdaad om de dag klussen zou goed moeten zijn.

8. hoihoi
    hier op de site staat ergens een stukje geschreven door een arts en die zegt dat t zaad soms wel bijna een week in je baarmoedermond kan blijven leven. die 24 uur is flauwekul het kan veel langer...ik weet niet precies waar t staat maar heb t van de week nog gelezen...
    :D

liefs marieke

9. De eicel die bij een eisprong vrijkomt, leeft maar een paar uur maar zaadcellen leven veel langer. Die kunnen het wel een paar dagen volhouden

dit stukje was dat en er is nog ergens een stukje zal t nog even opzoeken :D

10. oeps 2 keer

11. sorry kan het andere stukje niet meer vinden, maar goed, ze kunnen dus langer dan 24 uur blijven leven :D

12. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Vrouwelijke zaadjes hebben 2 X-chromosomen, mannelijke 1 X en 1 Y. Het Y-chromosoom is veel kleiner. Mannelijke zaadjes zijn daardoor sneller. Vrouwelijke zaadjes leven weer langer.
    Tot zover de biologieles :D

Ik ken zelfs iemand die express 'vroeg' ging klussen omdat ze graag dochter wilde. Tegen de tijd dat haar eisprong was, was alleen het vrouwelijk zaad nog in leven. Het is haar gelukt. Geen idee of het toeval is of niet.

In de maand dat ik zwanger ben geraakt hebben we maar liefst 1 keer zodanig sex gehad dat je er zwanger van kunt raken. Echt een lucky shot dus. Terwijl we ook maanden van om de dag sex achter de rug hadden.

Ik geloof er erg in dat hoe relaxter je bent en hoe ongedwonger de sex is, hoe meer kans van slagen je hebt.

Zaad kan in ieder geval echt wel langer dan 48 uur leven.

13. Kletstante28

Kletstante28 Actief lid

Mar 23, 2007
    254
    0
    0
    Kijk het zit zo ...

Heb lang tijd niet zo veel sex gehad.
    Nu gaan we de schade inhalen, maar om de dag is best wat gevraagd, zeker omdat mijn vriend in de ploegendienst werkt. Dus ik dacht om de 2 a 3 dagen, moet toch kunnen...

Zeker als ik lees dat de zaad wel 72 uur kan leven, dan is het niet zooo een ramp, als je 2 dagen geleden sex gehad hebt en dan is je eisprong er, dan kan het nog altijd raak zijn...

14. juist!
    het moet natuurlijk ook wel leuk blijven..en niet moeten klussen omdat t anders misschien nix word die maand!
    dus je kan gewoon nu klussen en over 3/4 dagen zwanger raken :D

suc6!
    liefs marieke

15. Kletstante28

Kletstante28 Actief lid

Mar 23, 2007
    254
    0
    0
    Ja dat is waar marieke, maar wat als je je eisprong nog niet gehad hebt ?
    Mijn cyclus was toen ik Jelle kreeg 21 dagen (lekker kort dus).
    Ben pas gestopt met de pil (februari) na 28 dagen normaal ongesteld...

Dus ja, kan je beter nu beginnen, je weet het nooit ;)

16. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    als jij 3x per week klust heb je grote kans dat er ongetwijfeld (mits alles gezond is natuurlijk) wel een keertje de goede ertussen zit meid....

zaadcellen blijven over het algemeen gemiddeld 3 dagen leven....vaker is gebleken dat zaadcellen langer leven, en er zijn zelfs uitzonderingen bij waarbij er na 10 dgn nog levende zaadcellen gevonden zijn...

dus uitgaande van dat je man gewoon "normaal" zaad heeft is er geen reden om te denken dat je perse "moet" vrijen op je vruchtbare dagen want als jij 2dgn voor je eisprong hebt gevreën zullen er ongetwijfeld een paar bij zijn die je eitje opwachten maar of daar de "juiste" tussen zit tja dat blijft altijd maar afwachten...

liefs smoekie...

enne wat je eitje betreft steeds meer onderzoeken tonen aan dat je eitje langer leeft dan de "gemiddelde" 8 uur.....

succes

17. hihi ja daar heb je gelijk in! klustijd dus ;)

18. Murmel

Murmel VIP lid

Jan 7, 2007
    6,628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Net die ene maand dat we het niet 'op de klok' (om de dag) hebben gedaan en mn vriend zelfs in het buitenland zat tijdens mn eisprong (zaadjes hebben ten minste 48 uur overleefd toen), ben ik toch juist DIE maand zwanger geworden! Proberen je hoofd er vanaf te halen en je hart erbij te halen kan echt helpen. Succes!

Share This Page