utrogestan voor langere lf?

Discussion in 'Zwanger worden' started by mendie, Nov 25, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mendie

mendie Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    1,645
    0
    0
    den haag
    hi meiden,

ik heb op dag 3 en op dag 20 bloed moeten laten prikken en dat was allemaal goed. ook t zaad van vriendlief was goed.

nu ben ik er zelf achter dat mijn lf over t algemeen te kort is. afgelopen maand ineens 11 dagen, maar de maanden ervoor 9 dagen. nu heb ik van de gyn utrogestan gekregen en die moet ik na mijn eisprong 14 dagen inbrengen ( 1 per dag). dit dus om mijn lf te verlengen.
    ze wilde ook een hsg gaan doen, maar ik heb gezegt dat ik eerst 3 maanden de utrogestan wil proberen en als we dan nog niet zwanger mogen zijn,ik voor de hsg langs wil komen.

nu vroeg ik me af of iemand ervaring met de utrogestan vaginale capsules heeft?en hoe dat heeft uitgepakt..

2. mendie

mendie Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    1,645
    0
    0
    den haag
    niemand?

3. Trees

Trees Niet meer actief

Ik gebruik ook Utrogestan. Mijn lf werd ongeveer drie dagen verlengd door de Utrogestan. Overigens gebruik het ik wel met een andere reden en was dit voor mij een bijwerking. Over bijwerkingen gesproken, de eerste keer dat ik het gebruikte had ik behoorlijk last van de bijwerkingen. Deze keer valt het met reuze mee.

Hoeveel ga je gebruiken?

En nog een tip. Sla een lading inlegkruisjes in, want de omhulsels van de capsules smelten en komen weer naar buiten... blegh

Succes ermee!

4. mmuisje

mmuisje Bekend lid

Dec 23, 2008
    589
    0
    0
    Ha Mendie,
    ik heb er verder geen ervaring mee.
    Maar ik vroeg me af wat is volgens de gyn het min. aantal dagen voor LF?
    Weet niet of ie dat gezegd heeft hoor, maar ben wel benieuwd.
    Ik hoop dat het helpt voor je.
    Groetjes

5. mendie

mendie Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    1,645
    0
    0
    den haag
    @ trees, bedankt voor je reactie. mag ik vragen hoelang jij de utrogestan gebruikte toen je zwanger bleek te zijn? ik hoor namelijk zoveel verschillende verhalen en dan vooral van vrouwen die heel snel zwanger bleken te zijn toen zij t namen. niet alleen voor de lf, maar ook omdat t goed is voor t slijm ofzo? geen idee of dat echt zo is hoor, dus vandaar mijn vragen hier.
    en uiteraard natuurlijk van harte met je zwangerschap! ik zie dat t allemaal niet van een leien dakje is gegaan, dus ik hoop dat ukkie nu lekker bij zijn of haar mama blijft zitten. knuff!

@mmuisje, ik vertelde gewoon aan mijn gyn dat mijn lf de laatste paar maanden 9 dagen was geweest en dat vond ze ook wel aan de korte kant. volgens mij is een minimum van 10 dagen net te doen.

6. Trees

Trees Niet meer actief

Ik gebruik de utrogestan om de kans op een miskraam te verkleinen. Tijdens deze zwangerschap zagen we bijv. dat mijn lijf moeite heeft om progesteron aan te maken en de schommelingen hierin verklein ik door extra utrogestan. Vandaar dat ik het in ieder geval de eerste drie maanden van de zwangerschap door gebruik. Wel ben ik nu langzaam bezig met afbouwen. Ik zit nu op 2x2 bolletjes per dag.

Heel veel succes ermee en ik hoop dat je snel zwanger zult raken!

7. karine26

karine26 Actief lid

Jan 7, 2009
    283
    1
    0
    onderwijzeres
    Bergen
    hey,

ik heb ook utrogestan gekregen om mijn lf langer te maken (was ook zoiets rond de 9 dagen) en heeft bij mij alleszins goed geholpen.Hoe snel je zwanger raakt, hangt van veel zaken af, maar het zit daar dan toch al goed. Ik was me die medicatie na drie keer zwanger...veel succes

liefs:)

Share This Page