Even kwijt willen

Discussion in 'Zwanger worden' started by Behappy, Aug 22, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Behappy

Behappy Niet meer actief

Hoi lieve dames

Ik wilde even wat kwijt, wij gaan nu voorons eerste kindje maar ik ben zo onzeker over of ik wel een goede moeder zou zijn maar ook of ik wel zwanger kan worden omdat je hier ook veel verdrietige verhalen leest enzo :(
    Ik weet dat ik zo niet moet denken enzo maargoed ik doe het evengoed:(
    K ben vanmezelf geen onzeker persoon maar op dit gebied toch stiekem wel...

Hebben meer meiden dit gevoel ?

Liefs

2. Chai

Chai Niet meer actief

Ik herken je gevoel, ook ik had dit.
    Zelf twijfelde ik ook aan werkelijk alles rondom het zwanger worden, de zwangerschap zelf en het mama zijn.
    Wat het ergst speelde bij mij was het idee dat ik niet zwanger zou kunnen worden, ik was zo bang me te verheugen op iets wat niet zou gaan gebeuren.
    Zeker aangezien mijn cyclussen tussen de 35 en 55 waren.
    Maar...... ik was de 1ste ronde al zwanger.
    Onzekerheden horen erbij, ook als je straks zwanger bent en daarna als je mama bent.

Veel succes met het zwanger raken, moge jullie droom maar snel uitkomen he! :D

3. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

Ja hoor, ik denk dat bij iedere (zwangere) vrouw zulke gedachten wel door hun hoofd 'spoken'.
    Het is ook een hele verandering in je leven, je weet niet wat je te wachten staat, kun je het wel....
    Maar geen zorgen, dat komt helemaal goed!! :D

4. Behappy

Behappy Niet meer actief

heer erg bedankt voor jullie reacties , voel me gelijk een stuk beter !

5. Chai

Chai Niet meer actief

Gelukkig maar :)

6. Kate80

Kate80 Lid

Aug 18, 2011
    17
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Ik herken het, ik heb het ook. ;)

Ik ben 31 en sinds begin juli gestopt met de pil.
    Dit is voor ons ronde 2 en ook wij gaan ook voor onze 1e.

Ik maak me niet zoveel zorgen of ik wel een goede moeder zal zijn (althans nu nog niet), maar óf ik wel zwanger kan worden... Ik hoop elke dag weer dat het voor ons weggelegd is. Frustrerend is die onzekerheid.

Weet je, er is maar 1 manier om er achter te komen en dat is blijven proberen en positief blijven denken!

Ik hoop dat het bij jullie gauw raak is. Heel veel succes en... veel plezier natuurlijk!!

Liefs, Kate x

7. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

Aug 17, 2011
    2,098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Hey meiden,

Ik zit met dezelfde onzekerheid. Ik ben 30 en mijn vriend 32 en ook wij gaan voor een eerste kindje... Vanaf januari ben ik gestopt met de pil. Ik ben zo bang dat we niet zwanger kunnen worden. En ik ben me er ook heel erg bewust van dat dit gevoel niet meehelpt om wel zwanger te worden.

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben, maar nog fijner is dat ik daar zeker niet vanuit moet gaan. Deze berichtjes hebben me wel weer gerust gesteld.

Grts jufaman

8. Kate80

Kate80 Lid

Aug 18, 2011
    17
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Positief blijven hoor Jufaman! Heel veel succes!!

Lfs, Kate

9. tulip

tulip Niet meer actief

och dat is zo'n herkenbaar gevoel, komt allemaal goed hoor meid!!!

psst, zal ik je nog eens iets vertellen, als je straks zwanger bent, dan wordt het nog erger wanneer je dat kleine wondertje in je armen hebt, dan wordt je helemaal overvallen door onzekerheid en zorgen.;)
    Maar ook dat komt helemaal goed.

10. miffy

miffy VIP lid

Jun 15, 2011
    7,746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    ik herken dat gevoel helemaal,
    vooral van het niet zwanger kunnen raken.....
    ik word soms bezweet wakker omdat ik er WEER een nachtmerrie over gehad heb
    soms kan ik wel huilen bij babygeluk van andere omdat mijn angst weer groeit dat het mij niet lukt

en daarbij komt nog eens dat onze omgeving er het niet mee eens is dat wij kinderen nemen
    en dat werkt ook niet mee met al die angsten :(

11. BellaNoa

BellaNoa Niet meer actief

Voor mij ook heel herkenbaar hoor. Toen ik eenmaal stopte met de pil kon ik ook aan niets anders meer denken dan het zwanger worden en moeder worden... en zo frustrerend als je die maand dan wéér ongesteld wordt. Ik heb er eerst 10 maanden over gedaan om zwanger te worden, eigenlijk de maand waarop ik voor mezelf besloot, als ik nu niet voor de vakantie zwanger ben dan geef ik het op om het zelf te doen dan ga ik wel naar de dokter...... dus toen had ik het eigenlijk naast me neergelegd en hoppa zwanger! Helaas werd dit na 6 weken een miskraam, maar het positieve daarvan was wel dat wij in ieder geval samen een kindje konden krijgen. Toen was de onzekerheid erg gezakt en we zagen het wel.... 1 maand "rust" na miskraam en toen gingen we weer klussen, na de 2e ronden weer zwanger....

Wat ik ermee wilde zeggen, hoe moeilijk het ook is, maar laat die onzekerheid varen en laat het je gewoon over je heen komen, des te eerder het gebeurd ;)

Heel veel succes!

12. Behappy

Behappy Niet meer actief

thanks voor al jullie reacties ! nu weet ik in ieder geval dat het er eigenlijk gewoon een beetje bij hoort !

Share This Page