wachten duurt lang

Discussion in 'Miskraam' started by moique rouan, Aug 14, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. moique rouan

Jul 4, 2006
    63
    0
    0
    huismoeder
    hoorn
    ik ben 6 weken zwanger. in febr. heb ik een miskraam gehad ik begon met 7 weken te bloeden en dat ging door tot 10 weken toen verloor ik het vruchtje. nu ben ik deze keer na 4 weken en 5 dagen bruin oud bloed verloren maar alleen 1 dag tot nu toe niet meer dat is het verschil met vorige keer. toch vraag ik me af wat het kan zijn geweest en of het weer verkeerd zal gaan ik weet dat het geen zin heeft om een echo nu te maken en dat ik het maar moet afwachten. weet iemand wat het geweest kan zijn ? bij onze verloskundige kan ik pas rond 12 weken op de echo dus misschien moet ik maar een beetje liegen over de datum dan kan ik het een weekje opschuiven. waarom laten ze je niet wat eerder op de echo gaan?groetjes.

2. HenA

HenA Lid

Apr 22, 2006
    43
    0
    0
    Utrecht
    Hoi

Ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt..
    Ook wij hebben recent een mk gehad of eigenlijk een missed abortion..
    Ik kan je niet helpen over het bloedverlies dat je hebt of had maar ik vraag me af waarom je perse moet wachten tot twaalf weken met een echo??
    De verloskundige die ik had was erg aardig en stelde mij juist voor dat ik bij een volgende zwangerschap al met 7 weken kon komen ivm hartactie bij het vruchtje..
    Blijkbaar is het bij iedereen anders..
    Ik wens je heel veel succes en probeer toch enigzins te genieten van je zwangerschap..
    Groeten...

3. Cleo

Cleo Actief lid

Nov 1, 2005
    471
    0
    0
    Ik kan je ongerustheid heel goed voorstellen. In dec. heb ik mijn eerste miskraam gehad. Intake was al in de vijfde week, vanwege bloedverlies heb ik snel een echo gekregen. Daarna meteen weer zwanger en bij 8 weken een echo: er was toen te weinig te zien. Bleek een miskraam te zijn en ik ben toen gecuretteerd. Nu ben ik weer zwanger en mag morgen voor een echo komen. Ik ben enorm zenuwachtig. Eerder had best gekund.

Ik zou het gewoon uitleggen aan de vk, misschien mag je dan wel eerder komen. angst is niet goed voor jou en het kindje.

Succes!
    Cleo

4. CVW

CVW Actief lid

Aug 6, 2006
    109
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Maas en Waal
    Hallo,

Jee zeg wat spannend allemaal.
    Ik denk net als de rest dat je gewoon nog een keer de VK moet bellen om te vragen hoe of wat.

Zelf zou ik denken dat het nu goed is omdat je alleen maar 1 dag wat (oud) bloed bent verloren en nu als de vorige keer bleef bloeden.

Ik heb zelf gelukkig (nog) geen MK gehad, maar ik weet wel dat ik de vorige 2 zwangerschappen inderdaad rond die tijd een klein beetje oud bloed heb verloren waar de VK op zei dat dat waarschijnlijk het innestelingsbloed is geweest.

Dit keer heb ik nog geen bloedverlies gehad en dat is dan ook wel weer vreemd.
    Meid bel ze gewoon als je niet zeker bent of bel anders een andere verloskundigepraktijk uit de buurt om raad en een second opinion of in ieder geval om je gerust te stellen!
    Succes

5. Jenny

Jenny Fanatiek lid

May 14, 2005
    1,432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Hai,
    Ik zou gewoon bellen. Zo lang in de onzekerheid zitten is inderdaad niet goed. Ze kunnen het al bij de 8 weken zien. Ik begrijp ook eigenlijk niet dat ze je zo lang laten wachten. Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt. Veel sterkte, liefs Jenny

6. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

Jul 22, 2005
    3,329
    0
    0
    Lieve moique,

Waarom zou je niet proberen om nu al een echo te krijgen? Het is misschien nog wat te vroeg voor hartactie, maar ze kunnen waarschijnlijk wel zien of je zwangerschap nog intact is (met andere woorden of het vruchtzakje niet aan het 'instorten' is).

Ik weet helaas maar al te goed hoe vervelend het is om in onzekerheid te zitten als je eerder al een miskraam hebt gehad, dus ik zou zeggen: nee heb je, ja kun je krijgen.

En misschien een hart onder de riem: vóór mijn huidige zwangerschap heb ik drie miskramen gehad (1 missed abortion, 2 spontane) en tijdens deze zwangerschap verloor ik met 5,5 week een klein beetje bloed. Het is waarschijnlijk oud innestelbloed geweest, want tot nu toe gaat het hardstikke goed. Dus bloedverlies hoeft, zeker als het niet helderrood is en je geen kramp hebt, niet per definitie te betekenen dat het weer misgaat.

Veel sterkte meid, ik duim voor je dat alles goed is!

Groetjes, Wendy

Share This Page