Ervaring Remifentanil als pijnstilling bij bevalling

Discussion in 'De bevalling' started by Irisje24, Nov 7, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Irisje24

Irisje24 Bekend lid

Apr 18, 2017
    763
    298
    63
    Zijn er hier dames die als pijnstilling remifental hadden en wat vonden jullie hier van? Ik heb deze pijnstilling opgegeven als 1e keus, mocht het nodig zijn, omdat je hier wat meer controle houd. Om een of andere reden vind ik de ruggenprik heel eng klinken.

2. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Ik heb om ongeveer dezelfde reden remifentanil gekozen ipv ruggeprik.
    Had er wel veel baat bij, eigenlijk meer doordat ik wat dromerig/high ervan werd dan dat het echt de pijn verdoofde. (Heb ook vanalles aan mn man verteld wat ik zelf heel grappig vond en Mn man vooral gênant:rolleyes:)
    Ik voelde nog wel wat, maar dat was prima te doen.
    Ik vond zelf alleen heel eng dat ik bij de eerste shot het gevoel had van de wereld te raken, mijn bloeddruk daalde toen ook wat. Maar toen ik me aan dat gevoel over kon geven, was het echt een verademing.
    Ik heb wel 3 of 4 x gespuugd (denk door deze medicatie. water en dextro was het enige wat ik nog in mijn maag had overigens..) en dat vond iedereen heel zielig voor me die om me heen stond maar dat interesseerde mij niets. Was er absoluut niet beroerd van, het kwam gewoon.
    Achteraf heb ik er best lang aan gelegen , wat eigenlijk niet de bedoeling is volgens mij. 10/11 uur s ochtends tot 16 uur toen ik mocht gaan persen. Maar de verloskundige dacht dat Mn zoontje er met de lunch wel zou zijn op het moment dat ik om pijnsrilling vroeg..:o:
    Ik zou er denk ik bij m’n tweede wel weer voor kiezen, mocht het nodig zijn. Zeker als het er naar uit ziet dat het wat sneller gaat.

3. Elsa86

Elsa86 VIP lid

Jun 30, 2014
    6,569
    3,507
    113
    Mijn 1e keus was een ruggenprik, maar mijn bevallingen (de laatste 2) gingen zo snel dat ik al snel op 8/9 cm zat en geen ruggenprik meer kon krijgen. Toen heb ik remifentanyl gekregen. Ik had er veel baat bij gehad. De eerste keer heb ik het langer gehad dan de 2e keer. Ze moesten me wel een paar eraan helpen herinneren dat ik een keer diep adem moest halen, dan zakte mijn saturatie.

Ik heb geen gekke dingen gezegd en herinner me beide bevallingen nog.

4. Maritiem

Maritiem Fanatiek lid

Jul 8, 2015
    1,394
    1,285
    113
    Bij de eerste bevalling heb ik het gehad omdat de ruggenprik na 8 pogingen nog niet zat (doe ik dus ook nooit weer). Ik vond het op dat moment wel fijn voor de pijn. Het werkte goed heb echt bijna de hele bevalling geslapen tussen de weeen door. Achteraf vond/vind ik het wel jammer dat ik me de bevalling nauwelijks kan herinneren omdat ik gewoon van de wereld was. Ik weet ook niet goed of ik het weer zou doen maar als ik kon kiezen tussen ruggenprik en dit wist ik het wel

5. Paardenbloem

Oh ja, dit had ik ook trouwens!

6. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Ik zou voor een ruggeprik gaan..

De eerste en 2e idd een pompje gehad, compleet high en hele stukken van de bevalling kwijt.
    (Het werkte overigens wel goed ;))

3e ruggenprik, heb liggen janken zo eng vond ik het, maar wel gewoon bij bewustzijn geweest

7. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    Voor de dames die het gehad hebben, wordt t uitgezet tijdens persen? Herinneren jullie wel de geboorte van je kind? Of was je toen nog "high"?
    Mag je nog van bed af?
    Moet je een catheter net zoals bij ruggenprik?

Sinds ik opnieuw zwanger ben flitst mijn vorige bevalling (met mislukte ruggenprik) voor mijn ogen en zou het niet erg vinden een stukje te missen. Maar toch niet de geboorte

8. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Heb de geboorte wel meegemaakt ja, met persen gaat het idd uit en je bent ook zo weer ‘bij’

En nee je mag niet van bed af, kan ook niet haha
    Buiten dat word je ook asn de ctg gelegd, je blijft echt op bed

En je hoeft niet per definitie een katheter :)

9. cinniz

cinniz Actief lid

Jul 19, 2011
    365
    45
    28
    Ik heb bij mn eerst bevalling hier ook voor gekozen en eerlijk gezegd puur en alleen omdat ik bang was voor een ruggeprik.
    Als ik had geweten wat voor impact het op mij en baby had gehad zou ik er nooit voor hebben gekozen!
    Ik was helemaal van het padje af en het haalde alleen het scherpe randje er vanaf en dat was gewoon totaal niet voldoende.
    Ik was ook zo de weg kwijt dat ik me kind vies vond en echt een boos gevoel van hem kreeg en doordat hij niet goed reageerde werd hij direct weggehaald.
    Toen was dat gevoel gauw over maar voel me er nog steeds schuldig over,zo wil je je gewoon niet voelen.

Bij nr 2 zonder pijnbestrijding en die ervaring was zo helder en anders,toen kon ik gelijk ‘genieten’!

Ik had nu laatst de intake met kraamzorg en deze haakte in op mn verhaal en gaf aan dat er veel te weinig over wordt verteld wat het medicijn met zowel moeder als kind doet.toen dacht ik hmmz lag dus niet aan mij dat ik zo stoned was.

10. Maritiem

Maritiem Fanatiek lid

Jul 8, 2015
    1,394
    1,285
    113
    Tijdens het persen ging het uit. Persen heb ik wel bewust meegemaakt ende geboorte ook. Ik mocht niet van bed maar weet niet of dat door de remifentanil kwam of door alle andere toeters en bellen (bevallen met te hoge bloeddruk). Ik heb wel een katheter gehad tijdens de bevalling omdat ik niet van bed mocht. Maar na de bevalling mocht ik weer gewoon.

11. GDuif

GDuif Bekend lid

May 22, 2016
    940
    170
    43
    Hier een ruggenprik gehad. En enorm meegevallen! Ben er heel blij mee geweest. Ruggenprik zelf amper gevoeld. En ik ben ook echt een schijterd hoor!

12. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik ben er enorm ziek van geweest, bleef maar braken. Ook stopte ik met ademhalen en is mijn zoon niet zo lekker ter wereld gekomen. Ruggenprik ook gehad, hier koorts van gehad helaas.
    De planning is nu om in bad te bevallen :)

13. Paardenbloem

Werd idd uitgezet, ik was direct weer bij m’n positieven. Ik weet nog heel helder hoe het persen ging en hoe mijn zoontje op mijn buik gelegd werd etc. Borstvoeding/aanleggen ging ook meteen goed. Ik kon niet van bed af toen ik aan het pompje lag doordat ik daarom ook aan de CTG lag. En hoefde gelukkig geen blaaskatheter!

Share This Page