Gaan voor de 3e in 2017

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Dee-tje, Jul 22, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

Oct 17, 2011
    1,435
    320
    83
    Female
    Hallo meiden!

Het leek mij leuk om een nieuw groepje te maken met dames die in 2017 ook voor een derde kindje (willen) gaan of al bezig zijn voor de derde. Misschien leuk om hier de tijd van het zwanger proberen te worden en de zwangerschap zelf met elkaar te delen. En ook, was het voor jullie duidelijk om voor een 3e te gaan of was er twijfel? Zal om te beginnen even wat over mezelf vertellen :)

Op dit moment ben ik trotse mama van een dochter (4) en zoon (2). Het kriebelt al een tijdje. Wat er vooral nog speelde, zijn de praktische bezwaren: We wonen in een gezellige (normale, niet zo heel grote) eengezinswoning, met 3 slaapkamers en geen uitbreidmogelijkheid tot een 4e kamer. Wij hebben wel de wens om in de toekomst te verhuizen, maar dat zit er voorlopig nog eventjes niet in. Liever willen we beginnen aan een derde niet zo lang op zich laten wachten! En daar komt nog bij kijken: Is het haalbaar, niet te druk?

Inmiddels heb ik al deze praktische bezwaren al een paar maanden op me in laten werken en vervagen die gevoelens steeds meer. Het enige wat ons nu nog in de weg staat om er direct voor te gaan, is mijn opleiding. Daarna kunnen we. Dus nu nog even paar maandjes engelengeduld :):rolleyes: Als dat lukt? En wat is dat moeilijk zeg, geduld! Haha. Liefst zou ik er nu meteen weer voor gaan. Maar goed, ik probeer mijn gevoel maar even te sussen met wat voorpret op ZP door lekker mee te lezen en schrijven.

Ik vind het ook wel weer heel spannend moet ik zeggen, want, hoe lang gaat het duren voor het raak is? Bij de eerste was dat vrij snel, 3 rondes. Maar bij de tweede had ik hele lange cyclussen, waardoor minder vaak een eisprong en ook nog een miskraam tussendoor. Dus toch wel 7 maanden verder voor het raak was. Ik weet dat dat voor sommigen niet als lang klinkt, maar zo voelde dat met die miskraam erbij voor mij dus wel. Ik hoop maar gewoon dat alles soepel verloopt maar dat is altijd afwachten.

Ik hoor graag wie er gezellig mee kletst!

Dee-tje

2. Meisje89

Meisje89 VIP lid

Jun 9, 2009
    7,154
    1,394
    113
    Female
    België
    Ik hoop dat wij in 2017 ook nog kunnen meedoen! Ik geef nog bv aan de jongste en mijn cyclus is daardoor nog steeds niet op gang :) wanneer die terug komt, zullen we wel weer proberen gok ik :D

3. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

Oct 17, 2011
    1,435
    320
    83
    Female
    Leuk! @Meisje89 Dat is dan inderdaad altijd even afwachten. Wat knap dat je nog steeds bv geeft aan je jongste! Ik zou ook willen dat ik het langer dan een paar maanden gered had! Hopelijk bij nummer 3 met wat betere begeleiding dat ik wat beter op weg kom zonder al teveel pijn.

Het is hier alleen verder nog erg rustig haha je bent de 1e! :D
    Komop dames, nog meer die voor een derde gaan/of al bezig zijn voor de derde of zwanger van in 2017? :o:

4. Meisje89

Meisje89 VIP lid

Jun 9, 2009
    7,154
    1,394
    113
    Female
    België
    Gaat als vanzelf hoor ;) niet naar de klok kijken en volledig op vraag voeden. Goed eten, drinken en rusten en dan geen enkel probleem! De oudste kreeg maar 9m helaas (eigenlijk had ik op 8m al bijna niks meer), had slecht advies gekregen van kind en gezin (cb). Anders had ik toen ook langer kunnen voeden!

Zij zeiden om met 6m de nachtvoedingen te stoppen want dat zou uit gewoonte zijn, intussen weet ik dat dat totaal niet het geval is en de nachtvoedingen net belangrijk zijn om de productie op peil te houden. Ach ja.. halen we nu wel in dan ;)

Hopelijk komen er nog mama's bij hier! Met 2 is maar weinig he :D

5. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

Oct 17, 2011
    1,435
    320
    83
    Female
    @Meisje89 Ja ik vind het gezien mijn eigen ervaringen altijd knap als moeders het zo lang volhouden. Ik heb namelijk echt bij beide kindjes maanden met pijn gevoed. Ik weet nu nog steeds niet of ik nou toch verkeerd aanlegde (de kraam zei van niet) of dat ik inderdaad zoals de verpleegster destijds in het ziekenhuis tegen mij zei bij de 2e, een hele tere huid heb daar waardoor het sneller kapot gaat. Naja, bij hopelijk straks nummer 3 wil ik het gewoon weer met frisse moed gaan proberen ondanks de slechte ervaringen :rolleyes:

En 2 is wel wat weinig ja! Haha. We wachten even af of er nog meer animo is:D

Meisje89 likes this.
  6. Meisje89

Meisje89 VIP lid

Jun 9, 2009
    7,154
    1,394
    113
    Female
    België
    Ik zag dat er al een groepje is van anderen die voor een 3e gaan. Is in maart opgestart, wel al 48 pagina's en een aantal zwangeren ook. Is misschien al te ver op gang om nog in te pikken. Wij zijn nog wachtende eigenlijk!

Share This Page