Wanneer weet je dat je weeen hebt? :P

Discussion in 'De bevalling' started by Daan04, Oct 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

Jan 30, 2008
    1,985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik heb al een aantal dagen last van volgens mij voorweeen. Het is ons eerste kindje, dus ik weet het niet zeker.
    Er is bij mij een cerclage geplaatst en ik moet strikte bedrust houden... Dat maakt het voor mij extra moeilijk, omdat ik hierdoor al wat meer lichamelijke klachten heb.

Ik heb nu af en toe een flinke harde buik, die echt best naar voelt. Voglens mij is dit nog geen echte wee ;).

Ik heb het topic van Klingel al even met veel angst doorgelezen :p, maar zo erg is het nog niet.

Wie kan mij vertellen hoe het voelt als voorweeen overgaan in echte weeen?
    En hoe lang heb jij last gehad van voorweeen?

2. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

Jun 14, 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit is bij iedereen weer anders denk ik. Ik heb pas echte weeën gevoeld nadat mijn vliezen gebroken waren. En dat was pas bij 7 cm ontsluiting. Sommigen hebben al last van weeën bij 1 of 2 cm ontsluiting. Ik denk dat je zelf het verschil wel merkt..
    Heb je niet een briefje van je vk gekregen wanneer je moet bellen? Bij mij was het bloedverlies waarmee het begon, dus dat kan ook een teken zijn dat je bevalling is begonnen. Hoop dat jouw kindje nog even blijft zitten:)

3. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

Jan 30, 2008
    1,985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Ze hebben bij mij met 20 weken een cerclage geplaatst *een bandje om de baarmoedermond samen te trekken* omdat ik toen al 2 cm ontsluiting had.
    Als ik nu dus ontsluiting krijg, zal ik ook bloedverlies krijgen :). Ik ben onder medische indicatie dus ook bij de gyn. En in principe moet ik altijd bellen als er iets is, of ik twijfel.
    Maaarrr, dan is de kans best groot dat ik weer opgenomen moet worden ter observatie. Ik heb deze zwangerschap na de operatie al bijna 3 weken in het ZH gelegen, dus eigenlijk zit ik daar niet op te wachten :). Dan kunnen ze me denk ik opvegen.

Ik wil dus alleen bellen als ik écht denk dat het begonnen is! Maar tja... wanneer is dat? :D

4. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

Jun 14, 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als het nog geen tijd is om te bevallen, zou ik gewoon bellen als je twijfelt. Het is belangrijk dat je kindje zo lang mogelijk blijft zitten.
    Ook al moet je dan in het ziekenhuis blijven.
    Als het wel tijd is, is dat als je weeën om de 3 of 5 minuten komen en een minuut lang duren (weet het niet meer precies). Alleen dat heb ik nooit gehad, ook al had ik al 7 cm ontsluiting. Maar ik denk dat je dan het beste op je gevoel af moet gaan. Je weet denk ik zelf wel of het begonnen is.
    Maar op zich weer een geluk bij een ongeluk, je hoeft nu nog maar 8 cm:)

5. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

Jan 30, 2008
    1,985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Nee, je begrijpt het denk ik verkeerd;). Tijdens de 20 weken echo had ik ontsluiting. Daarna hebben ze het weer dicht gemaakt. Ik heb nu dus geen ontsluiting.
    Het is bij ons al kritiek vanaf week 20. Dat we nu de 34 weken gehaald hebben, had niemand verwacht, ook de artsen niet.
    Dus als het nu zou komen, zou ik er vrede mee hebben. Liever niet natuurlijk, maar weer opgenomen worden in het ziekenhuis kan ik denk ik geestelijk niet meer aan :). Ik lig nu al 3 en halve maand plat in bed en mag niks. Dat doe ik liever thuis...

6. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,812
    19,097
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik vond de echte weeën wel anders voelen dan de harde buiken. Maar het verschil kan ik niet echt uitleggen. Ik wist in ieder geval wel "dit zijn ze". Ik denk dat er bij de weeën meer een golfbeweging in zat. Een pijnlijk gevoel dat opbouwt, afzwakt en dan weer verdwijnt. De harde buiken waren bij mij constanter.

Sowieso zullen echte weeën steeds wat langer duren en is de tijd ertussen steeds korter. Plus worden ze steeds pijnlijker. Dus om echt te weten of het begonnen is, zul je moeten timen. Ik ben benieuwd wanneer jouw kleine komt! Lekker dat jullie het in ieder geval al zo lang vol hebben gehouden!

7. Druif2008

Druif2008 Actief lid

Aug 16, 2008
    287
    1
    0
    Zijn het geen indalingsweeen waar je last van hebt?
    Ik had vanaf week 33 last van indalingsween en met 35 weken is hij volledig ingedaald (ligt vast met hoofdje). Ik had na de indalingsweeen last van voorweeen en dat heb ik nog steeds. Mijn verloskundige was wel even bezorgd en heeft met extra gewezen op wanneer ik moet bellen, maar tot nu toe is er niets aan de hand. Je kunt wekenlang last hebben van voorweeen en het indalen kan ook al weken van te voren.
    Met jouw voorgeschiedenis zou ik ook wat voorzichtiger zijn en het goed in de gaten houden, maar op zich kan het gewoon.
    Vanaf mijn indalingsweeen heb ik ook last van pijnlijke harde buiken. Vooral 's nachts. Dat in combinatie met de voorweeen is niet erg prettig maar ik maak me er niet zo'n zorgen over.

8. kimmmie22

kimmmie22 Lid

Feb 3, 2010
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    als je hardop au !! roept

9. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

Jan 30, 2008
    1,985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Het kunnen geen indalingsweeen zijn, kleintje is al vanaf week 27 ingedaald... :)

Ik voel de beeb tussen de pijnlijke buiken wel goed trouwens! Is dat bij weeen ook zo? Frustrerend dat het bij iedereen anders is en dat niemand eigenlijk het echt zeker weet :p.
    Maar ik ben zoo bang dat ik opgenomen word als ik bel en dat kan ik niet meer erbij hebben.
    Morgen is ook nog eens mijn verjaardag. Zou een leuk cadeautje zijn ;).

10. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

Jan 30, 2008
    1,985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    En moet je bij 'echte' weeen ook meteen puffen? Want ze zijn wel een beetje pijnlijk, maar ik vind het nog prima te doen...

11. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,812
    19,097
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Bij de eerste weeën hoefde ik niet te puffen. Sterker nog, ik heb helemaal niet op de "klassieke" manier gepuft. (kort kort kort kort kort kort laaang) Ik ben na een paar uurtjes wel heel bewust gaan ademen. (Rustig in door de neus en met een lange pffffffffffff uitademend door de mond.) Dat was ook wel echt nodig om het op te vangen. Maar niet gelijk in het begin hoor!

Ik denk eigenlijk dat als je twijfelt, dat het dan nog niet zo ver is. De meeste vrouwen zeggen dat ze het echt wel wisten toen het begon. Je hoort maar weinig dat vrouwen vertellen "achteraf gezien had ik weeën". (Het komt voor hoor, maar meestal voel je het verschil wel!

12. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

Jan 30, 2008
    1,985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Ja, ik wacht het nog wel even af. Zal zometeen even douchen als vriendlief thuis is. Ik mag niet alleen naar boven van hem ;).
    Ik merk wel dat als ik zo'n pijnlijke buik heb, ik ook wel op mn ademhaling moet letten...
    Het 'voordeel' is dan maar dat ik ook bloedverlies zou krijgen, mocht het doorzetten :).

13. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ik zou zeggen bellen jij! je lijf is bezig.. je bent gewend aan het gerommel en ik heb tot ik op 8 cm zat GEEN verschil gevoeld met de premature ween en voorweeen die ik had als een aantal weken.
    Er zit een cerclage in, kleine is al ingedaald, je bent onder de 37 weken. Dan maar het ziekenhuis.. je kleintje is te klein om thuis geboren te worden.

14. mimi83

mimi83 Niet meer actief

bellen dus..

15. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

Jan 30, 2008
    1,985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Maar ik kan geen ontsluiting hebben zonder het merken :). Omdat die cerclage erin zit...

16. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

Jan 30, 2008
    1,985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik heb trouwens ook gisteren een controle gehad. Toen zag alles er nog heel goed uit. Daarom ben ik ook niet zo bang dat er ineens nu iets aan de hand zou zijn. Natuurlijk weet ik dat het kan! Maar als er met mijn bmm iets verandert, dan merk ik dat.
    Ik denk nog steeds dat het voorweeen zijn. Die kunnen toch ook best heftig zijn? :)

17. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ja muppie .. zeg dat er even bij.;):p. ik denk je rommelt al dagen, maar niemand heeft gekeken..
    DAn is het prima natuurlijk, als er dan wat was hadden ze het wel gezien..
    Heb je het er niet over gehad bij de gyn??

18. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja, hier is het de 2e... en wat ik ook op het oktobermama topic lees, is dat er al meerdere waren, die echt meermalen hebben gedacht dat het écht begonnen was, omdat het échte weeen leken te zijn, om de 3 , 4 of 5 minuten... Alleen het enige verschil met 'echte weeen' was, dat ze na een uur of soms 2 uur, ophielden...

Zelf had ik het vorige week zaterdag... werd ik wakker met weeen om de 3 minuten, dat heeft een uurtje geduurd en toen hield het weer op.
    Het is dat ik het te plotseling vond, dat ik dacht van nee, bij een bevalling begint het om de 10 minuten, afzakkend naar 9 , 7 , etc... maar verder voelde het behoorlijk heftig en had ik het idee dat als het qua pijn erger werd, dat het echt het begin weleens kon zijn. Maar ja, dat was dus vorige week.

Ik denk dus dat je het niet weet... Merk wel nu tussen 'rommelen' en 'weeen' het verschil, dat ik bij weeen echt kan klokken. Een duidelijke golf voel komen en die weer af voel zakken.

19. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

Jan 30, 2008
    1,985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Hihi, sorry. Het rommelt al wel langer hoor. Maar vandaag is wel heftiger en voor mij wel nieuw. Daarom denk ik dus dat het wel aan het veranderen is. Ik hoop dat het gewoon voorweeen zijn en ik nog die 2-3 weken kan uitliggen :).

Ik heb inderdaad wel echt het gevoel dat het een golf is. Het duurt ook zeker wel een minuut minimaal dan... Maar er zit volgens mij geen regelmaat in nog. Ik ben nu begonnen met het op te schrijven. En zal vanavond even douchen, kijken of het dan afzakt.

20. mimi83

mimi83 Niet meer actief

merk jij daar echt verschil tussen???.. als ik een harde buik heb die pijn doet kan ik altijd hem klokken , altijd minimaal 1 a 1,5 min en zakt ook echt weer af.. hmm als dat zo is heb ik dus harde buiken zonder pijn (bijv. bij gaan platliggen, opstaan enz. OF weeen. ;):(;)

Share This Page