Tip voor mensen die moeten overgeven van boter (ivm beschuit met muisjes)

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door maartje84, 19 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik was een beetje aan het nadenken over hoe ik straks wel beschuit met muisjes kan gaan eten ondanks dat ik onwijs moet spugen van boter...

Las ergens dat je glazuur kunt maken van water en poedersuiker!!
    Ik heb het geprobeerd en de muisjes vallen niet van mijn beschuitje!!

Wellicht dat meer mensen met het 'probleem' van geen boter lussen zitten en ook wel eens fatsoenlijk beschuit met muisjes willen gaan eten ;)
    Doe er je voordeel mee ;)

2. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Mijn recept voor beschuit met muisjes... :D

Beschuit besmeren met chocopasta en dan de muisjes erop!!!!
    Smaakt als een gebakje en geen boter nodig... ;)
    Bebogeen zou ook kunnen trouwens, maar dan wordt het wel mierzoet...

Sinds mn jeugd kots ik ook echt van boter, en alles wat daar op lijkt, dus ben altijd op zoek geweest naar alternatieven, hihi!

3. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    ja nutella

4. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Haha ik was ook al allerlei dingen aan t bedenken, ik kwam met witte chocopasta ;)
    is wat neutraler van smaak dan chocopasta dacht ik :) glazuur kan ook prima idd!

5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hihi chocolade vlokken en chocoladehagelslag doe ik ook altijd met chocopasta!! :D

Maar om dat nou te combineren met muisjes... nee, dat leek me niet zo'n lekker plan ;) Dan smaakt het toch helemaal naar chocolade met anijs (vreemde combi haha) en poedersuiker is vrij neutraal...

Ik ga het lekker bij water+poedersuiker houden ;)

Kan ik ook weer eens vruchten of anijshagelslag eten zonder dat alles van mn boterham afvalt!! :D

6. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Ow... Maartje, je weet niet wat je mist!!! :D
    (het lekkerste is een witte boterham met chocopasta en gestampte muisjes, mjammie...)

Witte chocopasta is ook een goede trouwens...

Water met poedersuiker lijkt me zo'n gedoe, al doe je het natuurlijk niet voor de visite maar alleen voor jezelf...
    Moet wel eerlijk bekennen dat wij NOOIT boter in huis hebben, het idee alleen al, dus zou het speciaal voor de kraamweek moeten halen als ik er om denk...
    Manlief eet trouwens ook verplicht boterloos sinds wij samen zijn... ;)

Misschien dan maar cake met slagroom en muisjes?

7. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens

ehh ik lus ook geen witte chocolade ;)
    Haha klinkt vast net alsof ik een moeilijke eter ben, maar lus echt alle groentes enzo, lus echt ALLES, behalve slagroom, (karne)melk en boter!! ;)
    En dus geen witte chocolade. Maar dat is mn eigen schuld. Heb als hele kleine Maartje eens een hele grote witte chocoladeletter opgegeven. Sindsdien associeer ik witte chocolade met kotsen ;)

Ik vond het trouwens niet veel werk om het poeder en water te gaan mengen. Deed een paar drupjes op een theetipje, wat poedersuiker er over heen en ff roeren met een lepeltje en vervolgens op beschuit gesmeerd ;)

Boter neemt Maartman ook nooit, maar heb het wel in huis voor visite die wel eens aanschuift met eten ;)

8. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Zelfs met boter vallen die ondingen zoals muisjes en hagelsslag nog overal vanaf bij mij. Ik doe vast iets fout met eten dan;)

9. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    Ik weet niet of je perce beschuit met muisje wil. Ik heb er hier 1 gegeten en dat was in het ziekenhuis toen de kleine net geboren was.

Ik heb koekjes gekocht met chocolade. Even in de oven zodat het chocolade zacht is en dan in de muisje dopen.
    Ik vond het erg handig en je kon er een aantal gelijk maken en dan zo de koektrommel in. Ik vond het ideaal.

10. MMindy

MMindy Niet meer actief

Ipv moeilijk doen met water en poedersuiker: wij hadden gewoon kant en klare pakjes glazuur, hoef je alleen warm te maken (zakje 5 min in warm water leggen) En we hadden de beschuiten vervangen voor cakejes, heerlijk! Ziet er ook nog eens heel leuk uit, veel positieve reacties gehad!

11. Bri

Bri Niet meer actief

Pas gekregen op kraamvisite: lange vingers, gedoopt in gesmolten pure chocola (au bain marie verwarmen, dus in een bakje dat je in een pannetje heet water zet) en dan in de muisjes. Heerlijke smaakcombinatie hoor! En ook makkelijker te eten zonder knoeien, scheelt je een heleboel stofzuigwerk t.o.v. beschuit met muisjes ;)

12. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Je kan er ook honing op smeren en dan de muisjes er op

13. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.195
    113
    Brabant
    cupcakes bakken, dopen in chocolade en muisjes, jammiejammie..
    ohnee, daar ging het topic niet over he?:)

14. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Lekkere tips allemaal.

Ik walg ook van boter... blegh

15. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.626
    113
    Chrisie, wat een leuk idee! Wat voor koekjes heb je daarvoor gebruikt?

16. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.626
    113
    Jaaa, ook leuk, ik was op zoek naar een leuk, niet al te arbeidsintensief alternatief voor muisjes

17. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    hier ook geen boter eters...zowel ik als mijn man niet.
    [ons zoontje gelukkig wel, maakt veel dingen een stuk simpeler,hihi]

maar wij hadden plakken cake met slagroom en daar muisjes op!
    super lekker en eens wat anders als beschuit met muisjes.

18. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Boter = goor. (nu lust ik het gek genoeg wel in combi met de beschuit en muisjes maargoed voor de rest ga ik er ook van kokken, gek dat zoveel mensen dit kennelijk hebben).

Je kan ook creme fraiche (light) smeren.

19. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    zijn biscuitjes met pure of melk chocolade je hebt ze volgens mij van verkade maar ook van ah merk.

Wat ik ook gemaakt heb zijn slagroomsoesje dopen in chocolade en daarna in de muisjes.
    Je kan ze klaarmaken waneer ze bevroren zijn. Dan snel weer in de vriezer. Als je visite hebt kan er een aantal uithalen. Zijn met een half uurtjes ontdooit

Vooral makkelijk als je weet wat het geslacht is, je kan ze van te voren klaarmaken;)

20. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.626
    113
    Dat is inderdaad handig. ik heb wta te doen tijdens mn verlof ;)

Deel Deze Pagina