Op dit moment gaat mijn vriend nog "voor het zingen de kerk uit" zegmaar .. Maar.. ik vroeg me af, meer door een reactie van hem. Mocht ik zwanger raken van voorvocht, is het kindje dan van mindere kwaliteit.. (oké heel vreemd omschreven) Wat ik dus bedoel, omdat in zaad meer zaadcellen vrijkomen en die dus harder moeten werken om de "winnen" en er in voorvocht minder zaadcellen zitten en dus minder hard moeten werken. Snappen jullie het? Ik denk zelf van niet, maar wilde toch jullie mening pijlen ps; ik dacht hier nooit aan maar mijn vriend zei "ja dan wordt het een voorvocht kind" (als grapje ) waarna hij dus zei... dan issie minder sterk want hij moet niet zo hard zwemmen om te winnen (mannen logica denk ik)
Volgens mij maakt het niks uit, hoor. Het is niet zozeer de strijd tussen de zaadcellen die het zwaar maakt: de hele reis naar jouw eicel is een enorme uitputtingsslag, dus elke zaadcel die dat redt is gewoon sterk genoeg. Volgens mij.
als je zwanger wordt van het voorvocht dan hoef je je geen zorgen te maken over het feit dat je een "minder" kindje krijgt hoor, want het feit is dat de zaadcel al de reis en de bevruchting heeft veroorzaakt wil wel zeggen dat het een sterke zaadcel is, als het namelijk een zwakkere zaadcel was, had hij het nooit zo ver gehaald. concurrentie of geen concurrentie.... alleen gezonde zaadcellen halen de eindstreep..
Ja precies wat de dame hierboven mij zegt. Als ze de reis overleven zijn ze sterk genoeg. En trouwens, al komt hij wel gewoon in je klaar, wil het nog niet zeggen dat het voorvocht zijn werk niet al heeft gedaan Dat weet je nooit.
Nee maakt niks uit, alleen de sterkste zaadcellen bereiken de eicel. Dus die zijn altijd helemaal ok!
Mag ik dan heel nieuwschierig vragen, willen jullie een kindje of niet? omdat je aangeeft dat je vriend (expres) voor het zingen de kerk uit gaat...
hahaha... moest wel een beetje lachen om je vraag. Vriendlief heeft zeker teveel naar Theo Maassen gekeken, die het in z'n show over voorvocht-mensen heeft, die dan inferieur zouden zijn. Dikke onzin natuurlijk!
De kans dat je zwanger wordt van voorvocht is kleiner dan de kans dat je zwanger wordt van sperma. Maar waar je ook zwanger van wordt: je hebt een even grote kans op een gezond kindje. Ik vraag me wel af waarom jullie 'voor het zingen de kerk uit' gebruiken, als je weet dat je daar ook zwanger van kunt raken. Als je (nog) geen kindje wilt is dat absoluut geen veilige methode. En als je wel zwanger wilt worden, maak je op deze manier minder kans.
Hey! Nee.. we zijn nog niet serieus bezig, dit is pas de eerste maand zonder pil. Pil deed ik trouwens weg omdat ik echt pil moe was /ben. Daarbij wil ik wel al proberen een kindje te krijgen, dus heb ik gezegd dat hij nu maar voor bescherming moet zorgen aangezien hij nog geen kinderen wil. Hij weet heel goed dat je van voorvocht ook zwanger kan raken, maar dat weerhoudt hem er toch niet van zeg maar.. We hebben het er vaak over, al krijg ik dan alleen het antwoord "weet ik niet of kan ik niet zeggen" Eigenlijk vind hij het gewoon eng. Even voor ik allerlei reacties krijg; ik zet mijn vriend niet onder druk.. hij kiest ervoor sex te hebben met mij. Ik denk dat hij zoiets heeft van we zien wel... En zo is het dus ook, we zien wel.
Aha ik vond het al zon vreemd verhaal haha Maar pas je wel op dat je vriend wel echt echt echt een kindje wil niet dat je daalijk zwanger wordt en hij het dan af laat weten! zou zonde zijn joh! Liefs
We zijn inmiddels 9 jaar samen, dus ik denk dat ik hem aardig ken. Ik heb hem ook gevraagd, wat zou je doen.. en dan zegt hij jaja "blij zijn" GRRR MANNEN
En last but not least: het gaat natuurlijk allemaal om dat pakketje 'genen / DNA' wat er in dat zaadcelletje is opgeslagen. En dat DNA is netjes over alle zaadcelletjes verdeelt (en ieder zaadje is anders!). Dus hoe snel of langzaam een zaadje ook is, dát zaadje bevrucht jouw eitje met het genetisch materiaal van jouw man en tadaaaa! Baby! Oja, en niet vergeten: twee zaadjes bevruchten jouw eitje tegelijkertijd en tadaaahh! Twee babies!
ooooh! Okeey nee dan is het goed haha! Mijn vriend is ook zo, als het gebeurd is die de gelukkigste man op aarde, alleen wil hij er niks aan doen! en we zijn al weer zon jaartje (niet gericht dus) maar wel bezig... maar helaas
zijn zo niet vele mannen??? ik hou het bij, en zeg wanneer hij wel en niet mag dekken, voor de rest zijn ze er vaak niet zo mee bezig.. pas eigenlijk als het werkelijkheid wordt en ze de positieve test zien of de eerste keer het hartje horen kloppen.....
hahaahahaahahahah ehh hja me vriend is 4 dagen p.w. overver aan t werk, dus heb je elke week wel "spanning", moet hem eerder van me afhouden... dus als hij mag, daarom zeg ik dekhengt hihi niet dat het nog veel geholpen heeft... misschien te veel laten dekken....