Hoi hoi Hebben jullie misschien tips voor mij. Ik ben in januari gestopt met de pil. Ik werd tot nu elke maand netjes ongesteld. Maar deze maand blijft het weg. Ben ondertussen bijna 2 weken overtijd. Heb afgelopen zondag een test gedaan en die was negatief. Ik heb geen idee wat ik nu moet doen kunnen jullie mij tips gegeven?
Waarom zou je hcg laten prikken als je geen positieve test hebt? Wie zegt dat er überhaupt hcg in t bloed zit? Je kunt (helaas) zomaar een cyclus overslaan zonder reden.. ik zou om de paar dagen een test doen en afwachten..
ben je zeker van je eisprong dan? Want alleen als je zeker bent van je eisprong mag je spreken van overtijd. je kan een keer een cyclus overslaan, zeker aangezien je pas met de pil bent gestopt. of een late eisprong
Nou, ik heb een oude kennis die ik nu op dit moment 13 jaar ken, ze had mij verteld dat het haar zoiets overkwam. Ze had steeds negatieve testen en ging zelfs vnuit dat ze niet zwanger was terwijl het niet zo was. Voordat ze het wist dat ze al bijna 5 maanden zwanger bleek te zijn, had ze wel zulke klachten en ze dacht dat er iets anders aan de hand was dus ze ging naar huisarts om haar klachten neer te leggen en kreeg dus bloedprik, niet alleen hcg en ook andere dingen waarvan het onderzoek moest worden via bloedprik. Dat is het wat ik van haar heb begrepen.
Je hebt dus nu nog maar 2 pilloze cycli gehad?? Grote kans dat je lichaam nog bezig is met ontpillen. Na 2 maanden kan je nog niet spreken van een regelmatige cyclus helaas. Ik zou gewoon elke zondag een testje doen en verder afwachten wanneer je ongi komt (of je test positief is). Bloedprikken is nu nog niet nodig met 2 weken overtijd en zullen dechuusartsen in nl ook niet zo snel doen.
Dankje wel voor jullie reacties. Ik zal geduldig afwachten. In februari en maart had ik netjes 28 dagen en nu zit ik al op 41 vandaar dat ik het nu zo raar vind.
Toen ik met de pil was gestopt werd ik ook gewoon de eerste 2 maanden netjes ongesteld (wel iets langer dan bij jou 30/35 dagen) en daarna bleef het gewoon een maand weg vervolgens heeft mijn lijf de boel weer netjes opgepikt en werd mijn cyclus weer redelijk regelmatig. Het is heel vervelend, maar soms sla je blijkbaar gewoon een maandje over. Ik zou het wel even in de gaten houden...
Ja en dat komt ontzettend vaak voor toch? Dit is zeer zeldzaam waar je het nu over hebt (daarom hoor je dit soort verhalen ook) en je geeft nu iemand onnodig hoop! Overtijd zijn (dan moet je wel 100% zeker zijn van wanneer je eisprong exact was!) wil niet automatisch zeggen dat je dan wel zwanger moet zijn ondanks negatieve testen. TS is net een paar maanden gestopt met de pil. Bij sommige vrouwen is de natuurlijke cyclus daarna van slag. Anderen hebben eerst een paar keurige cyclussen waarna de boel alsnog op de hobbel slaat. Helaas. Voor ontpillen staat niet voor niks een jaar. Dit zal de huisarts ook zeggen. Die zal niet meteen met een bloedtest aankomen terwijl thuistesten ook zeer betrouwbaar zijn en TS net kortgeleden gestopt is met de pilhormonen.
Hi Roweentje, Maakt je onzeker he? Ik ben nu ook 10 dagen overtijd, al 2 jaar bezig en iedere maand zeer regelmatige cyclus maar nu ook alleen maar negatieve testen.. soms houdt je lichaam je voor de gek. Afwachten dus!?
Ik was begin deze maand ook een paar weken overtijd zonder positieve test, alleen de arts ging er vrij snel vanuit dat er wel sprake was van een zwangerschap en stuurde me naar de verloskundige voor een echo... Helaas is het een miskraam geworden, dus het kan inderdaad. AL moet je er niet vanuit gaan dat bij iedere negatieve test je toch zwanger ben.