SOS bloedverlies na het vrijen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lailap, 14 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lailap

lailap Lid

14 apr 2017
    66
    17
    8
    Goedemiddag dames,

Ik zit met een vervelend probleem waar ook mijn huisarts niet veel hulp heeft bij kunnen bieden. Ik waag mijn kans dus hier. Misschien heeft iemand van jullie dit ook al meegemaakt.

Even wat voorgeschiedenis (gelukkig ben ik wel anoniem hier, normaal durf ik nooit over dit soort intieme dingen te praten).

Ik heb als tiener in het buitenland gewoond met mijn ouders. Met de vriendjes die ik toen had ben ik nooit echt ver geweest, omdat ik wist dat we binnen korte tijd weer naar Nederland gingen terugkeren. Een lange afstandsrelatie zag ik niet zitten dus ik heb altijd de boot wat afgehouden. Maar we bleven toch langer dan verwacht uit Nederland weg. Met andere woorden: toen ik terugkwam op mijn 22e waren de meeste leuke jongens al bezet :(

Ik ben nu 26 en vorig jaar heb ik op vakantie een man leren kennen waar het goed mee klikt. We wonen intussen samen, ik ben dol op hem! Hij is wat jonger maar dat is geen probleem in onze relatie. Omdat ik een héle grote kinderwens heb, zijn we sinds kort gestopt met anticonceptie. Ik vind het een beetje beschamend om te schrijven, maar het moet dan maar: vóór mijn 25e is er letterlijk niets naar binnen geweest bij mij. Ik heb nooit tampons gebruikt, ik ben nooit gynaecologisch onderzocht geweest, ik ben nooit naar bed geweest met iemand... ik heb zelfs van mijn hele leven nooit de pil geslikt (pas mee begonnen vorig jaar!). Helaas, ik had het ook anders gewild, maar het is nu zo. De prijs van de oudste maagd van Nederland gaat naar deze dame. :(

Maar goed, het probleem nu. Na het vrijen heb ik vaak (niet altijd) wat bloedverlies. Soms zit er de volgende ochtend een beetje bloed in mijn slipje, soms heb ik wat roze schijn op het papier bij het naar het toilet gaan na het vrijen (sorry voor de viezigheid). Er zit soms ook wat bloed op de penis van mijn vriend.

In het begin vond ik dat normaal en dacht ik dat het kwam door mijn hymen (ik had gelezen dat dat stugger wordt met het ouder worden). Maar maanden later heb ik er dus nog altijd last van. Ik heb eerst wat op internet gezocht, maar veel dingen kan ik uitsluiten. Vaginisme: nope, vrijen lukt. Te weinig vocht: are you kidding? Een te groot exemplaar bij de partner: past prima, dank u.

Uiteindelijk ben ik naar mijn huisarts geweest en heb ik haar heel dit verhaal verteld. Ze heeft me inwendig onderzocht en zag dat het hymen mooi was ingescheurd. Ze zag verder ook geen wondjes of ontstekingen. Het blijft dus een raadsel. Ze zei wel dat het ook aan mijn partner kon liggen, en dat een besnijdenis dan kan helpen, maar dat was volgens haar helemaal geen pretje op latere leeftijd.

Heeft iemand een idee waar het bloedverlies vandaan kan komen? En wat bedoelde de huisarts precies met die onprettige besnijdenis? Ik was zo zenuwachtig dat ik daar niks van heb gevraagd. Kan ik dat op de één of andere manier zelf nakijken bij mijn partner of daar iets scheelt (ik denk niet dat ik hem zomaar naar de dokter kan sturen, hij komt uit een land waar je half dood moet zijn voor je medische hulp vraagt). Ik ben ook zijn eerste partner - kan het daar iets mee te maken hebben?

Inderdaad: ik ben echt een vreselijke kluns op het gebied van mannen en hun slurfje ;)

2. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    vind er niks beschamends aan dat je tot je 25e nog maagd was hoor ;) sterker nog vind het zelfs knap, je hebt gewoon op de juiste man gewacht :)

Wat betreft de bloedingen kan ik je niet helpen, maar om antwoord te geven op de vraag over besnijdenis
    het is nogal een pijnlijk ding, zo'n pielemuis of slurfje. Besnijden is daarom ook een zeer pijnlijk proces en zeker herstel, meestal worden jongens op zeer jonge leeftijd al besneden zodat ze er op latere leeftijd niets meer van af weten, juist vanwege de pijn die er bij komt kijken. vandaar dat het op latere leeftijd vaak een soort van word afgeraden.
    Daarnaast, biedt een besnijdenis bij je partner nog geen garantie dat het bloeden na de seks ophoudt.

3. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Ik kan je geen advies geven, maar ik wilde wel even zeggen dat ik je verhaal helemaal niet raar vind. Wat fijn dat je een leuke man hebt gevonden en dat jullie nu samen een kindje willen! :)

Kan het niet zijn dat je gewoon goed doorbloed bent vanbinnen en dat er soms een bloedvaatje knapt?

4. Roseline

Roseline Niet meer actief

#4 Roseline, 14 apr 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 apr 2017
    Deze prijs mag je niet in ontvangst nemen:p ik ken meiden inclusief ik zelf die ouder waren. En ik vind het echt zo zonde (eigen stom:p) als mensen zich hiervoor schamen. Je moet het gewoon doen met degene bij wie het goed voelt en niet omdat tegenwoordig iedereen het op zijn 14de al doet. Een beetje eigen waarde is wel zo belangrijk, dus wees trots op jezelf ipv jezelf naar beneden te halen.. echt waar hoor;)!

Wat de rest betreft kan je niet echt helpen. Heel vervelend, maar volgens mij is het niet perse heel erg.

Ps. Ik heb ook gewacht op de juiste persoon, helaas toch over gegaan en nog meer relaties gehad. Ik ben alleen altijd blij geweest dat de eerste keer met iemand was die voor mij heel speciaal was.

5. mariekeg

mariekeg Lid

1 apr 2017
    60
    17
    8
    NULL
    NULL
    Mooi om dit zo neer te schrijven. En neen, de oudste maagd ben je zeker niet, ik heb een vriendin van over de 30 die nog altijd geen vriend heeft... dus...

Wat je probleem betreft. Bij sommige mannen moet het toompje aan de voorhuid eerst wat oprekken. Bij het vrijen komt er dan zoveel spanning op dat het lichtjes kan inscheuren en kan gaan bloeden. Bij mijn man is dit ook gebeurd. Na een paar maanden was het toompje ver genoeg opgerekt en daarna stopte het bloeden vanzelf. Misschien is dat het geval bij je vriend?

Een besnijdenis op volwassen leeftijd is erg ingrijpend omdat de eikel dan bloot komt te zitten in de broek, wat erg pijnlijk kan zijn. Er groeit na verloop van tijd dan een hoornlaag over de eikel waardoor het voor de mannen dan ook een stuk lastiger wordt om nog klaar te komen.

6. femkepeeters

9 mrt 2017
    64
    30
    18
    Had een ex van mij ook, dus het zou best dat kunnen zijn. Het is zoals marieke schrijft, bij sommige mannen is het toompje wat kort waardoor het moet oprekken, en soms scheurt het wat in, waardoor je een bloeding krijgt. Wij zijn hier zelfs mee naar de dokter geweest en die stuurde ons naar huis met de woorden: "doodnormaal"... uiteindelijk heeft het nog tot een half jaar nadien af en toe gebloed.

7. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Misschien dat je, je huisarts kunt vragen om een doorverwijzing naar een gynaecoloog? Vind het zelf een beetje vreemd dat de huisarts dit zelf beoordeeld (of schrijf je vanuit België, daar is het vast anders geregeld). Want ik vraag me af hoeveel verstand een huisarts hiervan heeft. Volgens mij kunnen er namelijk allerlei (veelal onschuldige) oorzaken voor zijn.

8. liesjeverliefd

27 mrt 2017
    56
    28
    18
    Als het inderdaad je vriend is, toch maar even nadenken voor hij zich laat besnijden. Ik ken een man die dit heeft laten doen op latere leeftijd en hij vond het verschrikkelijk pijnlijk. Achteraf bleek het ook nog eens niet echt nodig. Sindsdien heb ik altijd zo'n medelijden met die baby's die worden besneden... zou eigenlijk toch niet mogen.

9. lailap

lailap Lid

14 apr 2017
    66
    17
    8
    Bedankt voor jullie reacties, als er nog tips zijn, altijd welkom.

Deel Deze Pagina