Weet niet wat er mis ging, dat het er ineens licht grijs staat net als de rest van de tekst. @Tuttebelleke
Wij hadden bij de oudste de naam al klaar toen we erachter kwamen dat het een jongen werd. Bij de jongste hadden we zijn eerste naam al, maar we moesten nog een tweede naam wat tevens zijn roepnaam is. We hadden 2 opties, partner vond de ene naam mooier en ik vond de andere naam mooier. Na de geboorte hebben we mijn naam gekozen en daar was partner achteraf heel blij mee.
Oke ja ik persoonlijk zou het niet doen. Snap ook niet dat mensen dan zouden zeggen als ze de baby zien het is een “echte Bram” ofzo..... Een baby is een baby en wordt voor jezelf vanzelf een “echte” ..... Het is vervelend als man en vrouw niet samen 100% achter de naam staan, dus zal toch 1 van de twee moeten schikken of een andere naam.... Ook dat er eventueel een discussie kan ontstaan, of de ander toch echt niet wil schikken dat lijkt mij niet fijn. Als ik dat hoor dat mensen hun kind de eerste uren geen naam heb gegeven dan denk ik echt hoezo maanden de tijd gehad. Sorry dat is mijn mening.
Zelf geen ervaring mee, wij wisten bij allebei de kinderen al voor de 12weken de namen. Maar een vriendin van me heeft ook ruim 4 uur na de geboorte gewacht met geven van de naam. Ze twijfelden erg tussen 2. Toen hij geboren was, werd het voor hen duidelijk welke het beste bij het snoetje paste. Kan dus prima denk ik!
Inderdaad @Ffion. We wisten het geslacht niet bij alledrie. Bij de eerste gingen we met twee shortlists de bevalling in. De bevalling werd een keizersnede. Toen mijn man buiten de ok was, werd aan mij gevraagd wat de naam was. Ik heb toen een naam gegeven. Ze reden daarna onze zoon naar buiten in de couveuse en zeiden tegen mijn man: nou, gefeliciteerd met L. Hahaha, hij zei: oké, hij heet dus L. Tja, het voelde gewoon goed. Het is niet zo dat ik dacht "oja, nu ik hem gezien heb weet ik het". Het is een soort magisch moment, dat stille, intieme moment na de bevalling; we waren één (pak gerust een teiltje, maar zo voelde het echt). Voor ons werkt het inderdaad om de druk van het kiezen te halen. Je zegt dat jullie nog over geen één naam erg enthousiast zijn. Misschien nog even doorzoeken? Open nog een laatste namentopic voor suggesties en maak een shortlist. Geef het even de tijd, wie weet groeit er een band, praat over de namen en fantaseer erover. Als jullie er toch niet uitkomen beslis je na de bevalling. Het komt goed. Succes.
Ik denk zeker wel dat dat kan als je twijfelt tussen namen en dus wel 2 of 3 opties hebt. Hoor het wel eens meer en lees het nu hier dus ook. Echter, voor mij persoonlijk, het zou mij ontzettend onrust geven. Want ook ik wil alles klaar hebben; geboortebord/slinger/sticker of wat dan ook. En zoiezo wil ik gewoon weten hoe hij gaat heten voor ik ga bevallen!