beste dames. ik heb gisteren voor het eerst mijn controle en echo gehad. dit was fantastisch! echter gaf de verloskundige aan dat mijn bloeddruk iets verhoogd was. Nou weet ik dat bij mij de hartslag heel moeilijk te meten is en dat een apparaat het veel hoger aangeeft dan eigenlijk is. bij een handmatige controle was hij een stuk lager maar nog iets te hoog. moet ik aangeven aan de vk dat een apparaat bij mij valse metingen geeft? hebben jullie hier ooit eerder van gehoord? het schoot mij te binnen toen ik helaas de praktijk al uit was. wat is de normale waarde voor een zwangere vrouw? groetjes en alvast hartelijk bedankt!! nancy
hoi, we zien wel vaker een wat verhoogde bloeddruk. Dat geeft niet. Met de hand meten geeft vaak een betere uitslag. Ik weet niet wat er met je is afgesproken. Moet je over een paar dagen terugkomen om opnieuw te meten? Of ben je doorverwezen naar de gynaecoloog? Normaal is 120/80. Mirjam
ik moet over 2 weken terug komen bij de vk. ze gaan dan nog een x meten hoe hij dan is. is het verstandig om aan te geven dat ik met een apparaat een andere meting krijg ivm mijn hartslag? aangezien zelfs de HA er moeite mee heeft om hem zelf te vinden? alvast hartstikke bedankt voor het antwoord op mijn vraag. liefs nancy
hallo! hartstikke bedankt voor je reactie en hulp! dan weet ik dat ik het gewoon kan zeggen. groetjes nancy