Wachten na miskraam op een menstruatie voor volgende zwangerschap?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Mvrtje Sandra, 21 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mvrtje Sandra

21 mei 2012
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo ik heb 20 april een miskraam gehad met 7 weken! 27 april bij de vk geweest was helemaal schoon en baarmoeder weer dicht!
    Kan ik nou het beste wachten op een menstruatie of het gewoon alweer gaan proberen?

2. huggy

huggy Actief lid

10 apr 2012
    345
    0
    0
    Gastouder
    Dordrecht
    Wat naar een miskraam met 7 weken, ik heb precies hetzelfde gehad

Je kan gewoon weer proberen zwanger te worden hoor, wachten is niet nodig! Het enige nadeel mocht je meteen weer zwanger zijn is dat de termijn dan wat moeilijker te bepalen is.

Het is mij al eens overkomen hoor, dat ik meteen weer zwanger na een miskraam!

3. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    wat naar zeg!

wij hebben 3x niet gewacht...
    eerste keer wachtte mijn lichaam 'vanzelf' had geen eisprong de eerste maand, tweede maand weer zwanger van ons tweede zoontje
    tweede keer was een vmk, dus ook meteen weer doorgegaan, was meteen weer zwanger, werd een ma, en daarna weer meteen doorgegaan (ik kan gewoon niet wachten...), en weer meteen zwanger, nu ruim 35 weken ;)

gyns/vk's geven hele verschillende adviezen, ik zou zeggen volg je gevoel!

4. mama1977

mama1977 Actief lid

23 jun 2009
    356
    0
    0
    limburg
    Wij hebben ook niet gewacht (mskraam met 10 wkn) gelijk weer in verwachting, wel nog bloedingen gehad rond het tijdstip van mijn menstruatie maar gelukkig is alles goed gegaan.

5. Mvrtje Sandra

21 mei 2012
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke ja me vk zei wel na de na controle dat we het weer gewoon konden gaan proberen!!
    Het is nu bijna 6 weken geleden! En ook nog niet ongesteld!
    We zijn het wel weer gewoon aan het proberen!! We zien wel wanneer het weer raak is!! Hoop wel snel!! Hihi

6. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    heel veel sterkte en succes!!

7. Troelie

Troelie Bekend lid

21 jun 2011
    909
    0
    0
    Gelderland
    Gewoon lekker proberen weer hoor, als jullie je er goed bij voelen! je lichaam regelt het zelf wel of ze er al aan toe is of niet. Zo niet, dan wordt je gewoon nog niet zwanger. Maar mijn gyn raadde zelfs aan om het gelijk weer te proberen. Je lichaam is nog enigszins in de 'zwanger' modus. Ik heb zelf 2 miskramen gehad, na de eerste keer gelijk weer zwanger geraakt. 2e zwangerschap was ook niet goed en heb daar achteraan gelijk een blindedarmontsteking gehad waardoor we even rust moesten nemen. 2 maanden na de 2e miskraam weer zwanger geraakt en nu inmiddels bijna 25 weken zwanger!

Heb maar vertrouwen in je eigen lichaam (ook al ben je nu een keer teleurgesteld door je lijf), het heeft allemaal een reden, daar ben ik van overtuigd!

8. tulip

tulip Niet meer actief

sterkte, mijn vk gaf aan dat er medisch gezien geen reden is om te wachten... het gaat meer om je eigen gevoel en verwerking.

9. Mvrtje Sandra

21 mei 2012
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook niet bang! Dat het niet meer lukt!! Maar de angst dat het nog een keer fout gaat heb ik wel!!!
    Vind het wel fijn dat ik er hier over kab praten met mensen die het zelf ook mee gemaakt hebben!!

Deel Deze Pagina