he meiden nog even een vraagje van mij. Klopt het dat cytotec gewoon tabletjes zijn ipv zetpillen? Heb vorige week van de gyn tabletten gekregen voor oraal gebruik terwijl er in de papieren staat dat ik ze vaginaal moet inbrengen. voor de dames met ervaring kan dat kloppen?
ze zien er uit als normale tabletten,maar je moet ze vaginaal inbrengen.Als je twijfelt bel je toch de apotheek/huisrats/gynaecoloog?
Ik moest ze ook vaginaal inbrengen. Het waren 4 pilletjes die zo diep mogelijk en in 1 keer moesten ingebracht worden.
Het zijn kleine tabletjes die je inderdaad vaginaal moet inbrengen. Ik geloof ik dat het oraal de medicatie voor een maagzweer is (of iets dergelijks). Officieel staat er in de beschrijving niks over het gebruik vaginaal (er werd mij toen verteld dat de leverancier niet met de gebruikswijze geassocieerd wilde worden). Sterkte meis!
zijn kleine zeskantige tabletjes met een deelstreep in het midden. zijn voor oraal gebruik bij maagklachten zo staat het in de bijsluiter die ik bij de cytotec heb gekregen. Over het opwekken van miskraam staat niets. Bij het papier dat ik van de gyn. staat dus dat ik ze vaginaal moet in brengen. Zou kunnen omdat het via de slijmvliezen gaat en dat gebeurt bij oraal ook duurt alleen langer omdat het via de spijsvertering gaat. Gyn vandaag ook gebeld maar ben niet veel wijzer geworden. Gyn spreekt niet zo goed nl namelijk en de assistente was ook niet heel helder. Wist zelfs niet wanneer ik een afspraak moest maken en dat ik een anti-D moet hebben ivm mijn rhesus. Ben uiteindlijk 3 x terug gebeld en eigelijk niets wijzer geworden
Ik heb bij de apotheek wel een extra bijsluiter gekregen over het gebruik van Cytotec bij het opwekken van een miskraam. Misschien even informeren bij de apotheek of ze wat meer informatie hebben? Maar anders idd vaginaal zo diep mogelijk inbrengen, even een half uurtje blijven liggen zodat ze er niet meteen uit vallen. Binnen een ppaar uur (2-3) merk je meestal al effect, begint dan met lichte buikpijn die steeds intensiever wordt. Bij mij heeft het in totaal 6 uur geduurd totdat ik het vruchtje verloor. En gelukkig helemaal schoon daarna. Succes