Overtijd

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Indiechick, May 18, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Indiechick

Indiechick Actief lid

Oct 4, 2013
    222
    0
    0
    Fulltime mama
    Hier en daar
    Hoi!

Vandaag ben ik 3 dagen overtijd en ik begin supergefrustreerd, moe en bezorgd te worden. De baby ligt al ingedaald sinds 33 weken, dus loop ik al weken met vreselijke pijn in mijn bekken en schaamstreek rond. Er zijn dagen dat ik echt niet fatsoenlijk kan lopen en me omdraaien in bed doet vreselijk veel pijn. (Ik slaap met een kussen tussen mijn benen en eentje onder mijn buik.) De afgelopen weken is er veel gerommel geweest in mijn buik en heb al een paar keer één wee mogen ervaren. Drie dagen geleden ben ik heel veel slijm verloren. Ik heb al een week lang nonstop menstruatieachtige krampen en regelmatige harde buiken, maar het zet gewoon niet door. Mijn verloskundige vindt het alleen pas tijd om in actie te komen als ik 41+3 ben en ik weet niet hoelang ik het nog volhoud zo. Het is mijn eerste kindje en ik heb niet echt een toffe zwangerschap achter de rug. Heb veel stress gehad, waardoor ik echt een gat in de lucht sprong dat ik ein-de-lijk 37 weken was en dat de baby dus mocht komen. Ik zit er echt doorheen. Is er reden om aan te nemen dat er iets mis is met mij of de baby waardoor de bevalling niet door zet en is er misschien iets wat ik kan zeggen tegen de verloskundige waardoor het proces een beetje versneld wordt?

2. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Hallo,

Wat vervelend dat je laatste loodjes zo zwaar zijn. Er is niets mis hoor met jou of de baby waardoor de bevalling niet op gang komt. Je lichaam is zich goed aan het voorbereiden op de bevalling, zoals ik kan lezen in jouw berichtje. Op een gegeven moment gaat de voorbereiding over in het "echte" bevallen. Helaas is het lastig te voorspellen wanneer precies. Het kindje geeft vaak het seintje dat het er klaar voor is. Dus waarschijnlijk verzorg jij je kleintje net iets te goed.
    Ik kan je alleen adviseren het nogmaals met je verloskundige te bespreken hoe jij je voelt. Eigenlijk is je draaglast op dit moment groter dan je draagkracht. Geef dit duidelijk aan. Mogelijk wil ze kijken of er al sprake is van ontsluiting. Indien dit het geval is, is er een mogelijkheid dat ze met strippen de bevalling op gang kan brengen. Succes en ik hoop voor je dat de geboorte van je kindje zich snel aandient!

Groetjes Monique

3. Indiechick

Indiechick Actief lid

Oct 4, 2013
    222
    0
    0
    Fulltime mama
    Hier en daar
    Hey Monique,

bedankt voor je geruststellende woorden.
    Ik ben er nu alleen over aan het twijfelen of de bevalling niet begonnen is. Vanochtend werd ik wakker met kleurloos vocht in mijn ondergoed en heb ik stevige weeën gehad. Het leek niet door te zetten, maar nu twee uur later heb ik weer een wee gehad. Ik voel me ook ineens heel fit en helder, terwijl ik echt slecht geslapen heb.

Zou dit het dan kunnen zijn?

Groetjes,

Indie.

4. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Hoi Indie,

Ik hoop voor je dat het doorzet! Heb je maar 1x helder vocht verloren vandaag of is je onderbroek al een paar keer nat geworden door vocht? Het kan namelijk zijn dat je vliezen zijn gebroken. Vaak verlies je een grote plens vocht in 1x, maar soms zijn je vliezen bovenin de buik gebroken (dit heet hoge vliesscheur) en verlies je elke keer kleine beetjes vocht. Vruchtwater ruikt heel zoet. Indien je dit vermoeden hebt, zou ik je aanraden de verloskundige te bellen. Zodat zij kan checken of je vliezen werkelijk gebroken zijn. Dit is belangrijk omdat je dan binnen een bepaalde tijd moet bevallen! Succes! Ik ben benieuwd!

Groetjes Monique

5. Indiechick

Indiechick Actief lid

Oct 4, 2013
    222
    0
    0
    Fulltime mama
    Hier en daar
    Ja, het zijn steeds kleine beetje, maar ik kan niet zeggen dat ik het ergens naar vind ruiken eigenlijk. Het is geurloos. Heb inmiddels ook al 1,5 uur geen weeën gehad, dus ik wacht nog even af. *Zucht*

Bedankt voor je reactie in ieder geval. Mocht het toch beginnen, geef ik een seintje! ;)

Groetjes!

6. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Succes! Maar blijf je kleine beetjes vocht verliezen, ook al is het geurloos, bel dan wel je verloskundige! Het is goed om te checken of je vliezen gebroken zijn of niet! Ik ga voor je duimen!

Groetjes Monique

Share This Page