Ben morgen 30 weken zwanger en heb na dag werken vaak buikpijn. Vandaag zelfs paar uur iedere 10-12 minuten kramp, de VK dacht voorweeën en zei ook dat t vaak signaal is om stapje terug te doen. In principe moet ik nog 5 weken werken, werkdruk is momenteel enorm hoog, als ik dingen laat vallen worden die niet overgenomen en zijn cliënten (ben psycholoog) de dupe. Denk zeker dat werkstress, veel te veel afspraken op een dag (moeten er 6/7 zijn maar zijn er nu vaak 8/9), te weinig tijd voor alle administratie een rol speelt. Maar vind dat ik t niet kan maken naar cliënten om ze af te zeggen. Betekent dat mensen 2 mnd moeten wachten op evaluaties, therapieën niet afgerond worden terwijl ze allemaal in laatste fase zitten, geen verslagen in dossiers komen wat gevolgen heeft voor betalingen en team achterstand nog groter wordt. Anderzijds wil ik mijn ukkie niet in gevaar brengen. Iemand tips/advies/oplossing hoe ik de werkdruk kan verminderen maar toch kan blijven werken?
Sorry! Geen tips... lastige situatie. Maar alles voor je kleintje toch? Hopelijk vind je een oplossing
Je geeft aan dat een aantal in de eindfase zitten, houd dit ook in dat die binnen jou 5 werkweken worden afgerond. Of gaat dat bij de invaller gebeuren? Misschien kan die nu toch al dingen overnemen. Wat als je ziek wordt, wie neemt het dan over of blijft alles dan ook liggen. (probeer beetje mee te denken, niet lullig bedoeld hoor, mocht het verkeerd overkomen.) Ik snap je gevoel qua werk, maar ken ook het gevoel dat je lichaam aangeeft "ho stop, dit is net te veel." Even heel hard maar wie is/ zijn er voor jou belangrijker Jij, je gezondheid en je kindje of je cliënten? Maar je vroeg om tips om te blijven werken en werkdruk te verlagen. -Wat denk jij nu aan te kunnen/ nodig te hebben, hoeveel uren /cliënten per dag? Dan zou ik toch voor een aantal cliënten vervanging zoeken, zeker omdat je al over het gemiddelde aantal per dag zit. -Tussen cliënten meer 'pauze' tijd dat je kan bijkomen of met meer rust hebt voor administratieve zaken. Ik hoop dat je met een goed gevoel en rustige buik de komende 5 weken door komt.
Thx voor meedenken. @Faithful, zeker niet verkeerd overkomen hoor. Jij zegt wat ik zelf denk. Er komt een vervanger maar helaas pas vanaf begin/half januari terwijl ik voor kerst al stop. Alle cliënten op 1 na gaan stoppen is t plan. Heb met iedereen nog 3-5 gesprekken, idealiter zouden dat er iets meer moeten zijn denk ik maar cliënten willen (logisch) niet over voor de laatste fase. Ik doe veel met trauma, hechting, stemming dus ook geen cliënten die snel over kunnen. Ik denk dat ik wel ga kijken welke evaluatie-gesprekken van december naar januari kunnen. Lullig voor die mensen maar ze moeten toch met mijn vervanger verder tzt. Heb nog ff over je pauze tip nagedacht, misschien dat ik ergens een vergadering kan skippen om dan ruimte te hebben voor wat extra rust/even op m'n gemak dossiers bijwerken. Verder werk ik nu 1/2 dag thuis voor rapportages, misschien kan ik die toch vrij gaan nemen dan heb ik 2 dagen per week vrij. Kom dan wel verder klem met rapportages maar desnoods werk ik in de kerstvakantie nog 1dag (neem eerst nog vakantie nl, ga per 2 Jan nl officieel met verlof). Hoop met iets meer rust tussendoor ik de werkdagen volhou. Dat lijkt gezien de werksituatie toch het meest haalbare. En als dat niet genoeg werkt dit er niets anders op dan toch (deels) wel te stoppen. Ik en m'n ukkepuk gaan voor! Mochten er nog tips zijn van anderen...hoor ze graag!!!
Jammer dat de vervanger niet eerder kan beginnen, dat maakt het al gelijk een stuk lastiger. Hoop dat je idd een aantal gesprekken kan verzetten, begrijpelijk dat cliënten dat minder leuk gaan vinden maar soms is het helaas niet anders. Veel sterkte de komende 5 weken en hopelijk kan je de balans vinden in alles en anders de knoop idd doorhakken en kiezen voor wat jij nodig hebt.