Hoi Mama's (to be). Ik en mijn vriend zijn inmiddels bijna 12 jaar samen. Wij hebben samen twee prachtige dochters van 3,5 jaar en 1 jaar. Mijn wens voor een derde kindje is altijd al sterk geweest. Onze jongste is niet altijd even makkelijk en onze oudste is toe aan school waardoor er ook geregeld driftbuien zijn. Op zulke momenten maakt mijn vriend regelmatig de opmerking: en jij wil nog een derde, mooi niet. Wanneer ik het hem serieus vraag zegt hij; ik wil misschien wel maar nu nog niet. Vorige week ben ik gestopt met de pil omdat ik er klachten van kreeg. Daar zijn mijn eierstokken van gaan klapperen. Mijn vriend weet dat ik gestopt ben maar vindt het ook niet echt nodig om over te gaan op condooms. Hij zegt dan: tja als het gebeurt dan had dat zo moeten zijn. Dan geef je mij wel een opening. Ik heb stiekem al foliumzuur gehaald om te gaan slikken en ik sta er helemaal op ingesteld. Bij de vorige 3 zwangerschappen (1miskraam) waren we binnen 3 maanden zwanger. Hoe pak ik dit aan. Ga ik met mijn partner in gesprek dat ik bewust zwanger wil raken of laat de seks voor de momenten dat we beide zin hebben op goed geluk?
Ik zou zeker het gesprek aangaan! Gewoon vragen om duidelijkheid.. dat jij nu ook niet weet wat hij nu wil omdat hij weet dat je van de pil af bent maar ook geen condooms wil gebruiken. Als hij erachter komt dat je stiekem foliumzuur slikt gaat hij denken dat je hé bewust bezig bent. Je kunt het gesprek aangaan met bijvoorbeeld: ik wil wel graag weten wat je er nu mee wilt want als het jou niks uit maakt en komt t dan komt t, moet ik wel de benodigde vitamines daarbij slikken. Zo doe je het niet achter zijn rug om.