dochter met waterpokken en aanstaande zaterdag uitgerekend

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door pienie, 3 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Op de creche van mijn dochter heerst enorm de waterpokken. Nu komt ze vandaag thuis met wat plekjes en bultjes, en het lijkt zich uit te breiden. Ik vrees voor de waterpokken.
    Weet iemand wat de VK/HA?kraamhulp aanraadt wanneer een baby geboren wordt in een huis waar de waterpokken heerst?

Pienie

2. redone

redone Fanatiek lid

2 jul 2007
    2.864
    0
    0
    toen mijn tweede werd geboren had de eerste ook waterpokken.Ze mocht niet te dicht bij komen maar de vk zei tegen mij dat de baby waarschijnlijk nog genoeg antistoffen bij zich heeft en dat de kans vrij klein is dat de baby het ook krijgt.Maar bij Danielle waren de blaasjes al ingedroogd en dan was het niet besmettelijk meer.

3. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Bij mijn dochter moet het nog gaan beginnen. Het duurt nog wel even voor de besmettelijke periode voorbij is.
    Wel fijn te horen dat jouw kind er gewoon bij in de buurt mocht blijven. Dank je voor je reactie...

4. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Correct me if I'm wrong, maar is het niet gevaarlijk voor een bijna uitgerkende zwangere vrouw om bij iemand in de buurt te komen die de waterpokken heeft?

5. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Als je de ziekte zelf hebt doorgemaakt is het niet gevaarlijk. Maar vlak voor de uitgerekende datum is het wel gevaarlijk want het is heel ernstig voor pasgeborenen. Kunnen ze zelfs aan overlijden.
    Wanneer je het kan vermijden wordt dit aangeraden. Maar je eigen dochter kan je moeilijk vermijden...

6. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Oke! Ik merk wel dat er veel verschillende verhalen ten ronde gaan hierover :( Toen ik bijna was uitgerkend wou mijn nicht op visite komen met haar dochter, maar die had ook de waterpokken. Toevallig was mijn tante ook op visite (zij is kraamhulp) en die zei dat het gevaarlijk voor mij zou zijn, ondanks dat ik vroeger zelf ook de waterpokken heb gehad... Haha, ik volg er allemaal niks meer van :)

7. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    waarschijnlijk zal je kindje dan een vaccin toegediend krijgen als je dochtertje de waterpokken heeft, maar waarom vraag je dat niet aan je eigen vk die kan jou het beste adviseren meid in het hoe en wat, neem aan dat ze een 06 nummer hebben voor noodgevallen e.d. dus dat je die kunt bellen en aan haar je zorgen kunt uiten..

succes

8. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Even bellen met de GGD ?

9. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Dank voor de reacties.

Smoekie, ik vond dit nog geen noodgeval aangezien ik nog niet zeker weet dat het de waterpokken zijn. Morgen moet ik het wel zker weten dnek ik. Als dat het is moet het dan goed zichtbaar zijn, denk ik. Dan kan ik ook gewoon overdag bellen. Heb bovendien toch nog geen weeen...

10. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Even praktisch gezien:
    ls het waterpokken zijn, dan wil je dat het meiske daar zo snel en mooi mogelijk van af komt toch? Doe wat havermout in het badwater. Dan drogen de plekjes meteen mooi in en gaat ze hoogstwaarschijnlijk niet krabben. (dus geen vocht én dus minder kans op besmetting).
    Voor jezelf maar even een grote fles dettol handzeep kopen. (en hopen dat je een weekje over tijd bent)
    Succes

11. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Ik zou even de vk bellen voor advies. Waterpokken heeft een incubatietijd van 2 weken, dus is het al besmettelijk voordat jij het weet. Vocht uit de blaasjes hoeft niet veel te zeggen. Volgens de GGD mogen kindjes met waterpokken ook gewoon naar het KDV als ze er niet ziek van zijn, dus ook als ze nog blaasjes hebben.

Deel Deze Pagina